Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Okey! Tack för svaret :)
Hoppas de sätter igång snart för dig!! Jobbigt att gå o känna att de är på g men inte riktigt kommer igång!

Kl.
Kan man ringa fl o be dom kolla hur mycket/om man öppnat sig??
Överallt jag läser står det att ju längre latensfas man har dessto snabbare/smidigare går förlossningen... Är ju rädd som jag är över att inte hinna in så det känns ju inte så lugnande att läsa... Hade varit skönt att få en hint om hur läget ligger iallafall...

Kör en rövare och säg att du är osäker på om du läcker fostervatten, då får du komma in på koll utan att de säger åt dig att avvakta :D
När du väl är där berättar du om din oro och långa resväg. Jag blev som sagt var väldigt bra bemött i Halmstad :laugh:

Hehe ja kommer det inte igång inatt så kanske man skulle göra så ;)
Inte för att det kanske säger så mycket tiden som är kvar ändå men kanske känner sig lite lugnare...

Och jag tror på allvar att jag läcker fostervatten, annars har jag väldigt vattniga flytningar som luktar.. eh.. suspekt.. :cool:

Ska till BM imorgon, får fråga henne då.

Exakt en vecka kvar idag, och har inte ens en sketen sammandragning. Trots 2-kilometers promenader, mattpiskning av alla soffkuddar, storstädning och trots att jag testade styrkan i elstaketet med magen i förrgår.. (Jo, man kan nog hålla dinosaurer i den hagen..)

Suck..

Hadde nå fruktansvärd ilvärl i ljumsken/ryggen i går och har haft mkt sd(som satt högre upp i magen mer tryck/magknip nu på morgonen men inget annat händer här! slemisen har jag inte sett skymten av (om den inte på mig kommer som flytning för har säkert bytt trosskydd 7gr nu på morgonen(tok mkt flytningar!! men var ju inte vattnet som läcker i alla fall då jag provade binda och den inte blev tung som bm sa!
ALLA tjatar och frågar om det händer nå och om inte bebis kommer snart..jobbigt kan ju inte riktigt bestämma själv när bebis ska komma folk tycks ju tro det;)

Jag fick också jättemycket flytningar någon vecka före förra förlossningen och jag såg inte heller till någon slempropp öht. Så förhoppningsvis är det något på gång för dig!

Skönt att det börjat hända lite! Har oxå haft mer flytningar än tidigare, har dock börjat avta igen.

Ringde Halmstad idag, hade inte hjärta att hitta på att jag läckte så sa bara som det var att jag är orolig för en snabb fl o undrade om de kunde kolla hur långt jag kommit...
Men de tyckte att jag kunde prata med min bm så skulle hon kunna kolla det, så jag skulle slippa köra så långt.
Vet att bm hade väldigt ont om tid denna veckan o jag har tid hos henne på torsdag så får väl ge mig till tåls tills dess...

Kan helt plötsligt sova hela nätterna utan att behöva kissa! Fast vaknar då o då o ligger o känner efter lite så det inte är nåt på g :/
Och mat får jag i mig rejäla lass av med så bebben har nog sjunkit ner ännu mer! Snart trillar den väl ut ;)

jag kissar inte häller på nätterna och sover rätt bra. men känns i dag när jag går som om jag har ett bowling klot mellan benen (tungt) bara att vänta och se ;) Min mage har hela grav legat högt och så även nu men bebis ligger långt ner.

Kl

Nu har jag varit inne på förlossningen och vänt..

Började hos BM tidigare idag och hon kunde inte riktigt avgöra om det var läckande fostervatten eller flytningar jag har. Tappen var mer mogen nu i alla fall.
Men hon sa att jag fick ha lite koll om det kom mer och sen fick jag tid för hinnsvepning på fredag!

Fick ett trosskydd av henne för att kunna kolla lite, sen efter några timmar när jag kom hem var det massa brunt i det.. :cool: Ringde in till FL för att höra och de ville att jag skulle komma in. På väg in fick jag massa sammandragningar. Blev uppkopplad på CTG och då hade jag regelbundna sammandragningar som gjorde ont. Trodde verkligen nåt var på gång.

Men sen ville de ha upp mig på fötter för att se vad som läcker och då stannade allt av.. Surt!

Blev kollad och enligt läkaren var det inget vatten och inget på g.. Suck!

Nu känner jag ingenting.. Men, det är väl bara att vänta och se..

Det kan vara blodstrimmor i den. Men brunt tror jag inte. Petade din bm på tappen idag när hon kollade? För isåfall kan ju ha fått en liten blödning på tappen och blodet som torkat blev brunt och kom ut med flytningen. Jag har en väldigt lättblödande tapp och har jag bara blödit lite så kan det komma ut brunt ihop med flytning lite senare.

Åh va tradigt när den luras så ;) Vilken vecka är du i nu?
Får vi hålla tummarna att det sätter igång på riktigt snart :)

Här har jag haft konstigt ont i magen hela dagen till och från...
Nu kom ännu mer av slemmproppen så vad det än är som händer så verkar det ju göra lite nytta iallafall... Bebis huvud kan göra så jäkla ont börjat rör mig! Gick ut med hästarna tidigare o för varje steg högg det till som sjutton mellan benen :/
Haha mamma ringde idag, som alla andra dagar iofs!
Men nu jobbade hon så frågade bara om allt va bra, det var det ju och då sa hon bara -va bra, hejdå o slängde på! Tror dom att vi skulle glömma ringa dom om de fått ett till barnbarn?!
Fått flera sms ikvälll med om vi fortfarande är hemma!

Tänk att man kan längta efter något som kommer göra så ont!

Jag har BF på måndag så jag tycker det får räcka nu med allt krångel som varit..

Aneka; Jo, BM var och petade på tappen, läkaren menade också att det var det. Det konstiga var att flytningen var så tunn (ursäkta detaljerna), därför man blev rädd att det var vatten, men det späddes väl ut med mina vattniga flytningar.

Nu känner jag ingenting igen, kanske ska be dem koppla upp mig på CTG igen för då hände det ju lite..

Trodde nästan något skulle hända i natt men nej då:( var så kass i magen i går mkt magknip,SD och stack och tröck ner väldigt mkt i gå och hadde ont i ryggen..har ilande värk i ljumskarna i dag men får nog vänta ett tag till v 39+0 i dag enligt RUL. I morgon ska jag till MVC i gen får se vad hon säger/tror.
Känns som att gå på övertid då de andra kom tidigare tjejen dock född 39+1;)
Ja,ja bara att bita i hop och vänta:(

Stackars er som går och väntar. Jag hade ju tur och slapp vänta, jag blev överrumplad istället och glömmer fortfarande bort ibland att jag inte är gravid längre :p

Esther har varit orolig inatt så jag var vaken mellan tre och fem. Snart dags att lämna A på dagis och sen blir det bvc för vägning, hoppas att hon kommit upp till födelsevikten nu!

Haha trodde oxå att mitt skulle sätta igång igår!
Mer slem o fick under natten ont i magen...
Kändes som att det verkligen var något på g! Och då kommer sonen in knatandes o la sig i vår säng, grät o hade växtvärk :( Sen fick han panik över att han inte fick upp ena ögat så vi trodde att stackarn fått ögoninflammation :( men syntes ingenting nu på morgonen.
Värken avtog lite när jag va uppe o sprang med alvedoner m.m
Sen låg jag o tänkte resten av natten att det vore väl fasen om bebis skulle valt att komma ut inatt! Hur man skulle fått sonen till vårdcentralen med ögonen o att han inte skulle få träffa lillebror/syster förrän det slutat smitta!
Bebis va snäll o stannade inne :)
Imorgon är det MVC, varken vi eller bm trodde att vi skulle behöva tiden så hon dubbel bokade oss pga ont om tider! Känns inte så skoj att få dit :/

Nu har vi ÄNTLIGEN fått gå på första föräldrargruppen!! De har ändrat och flyttat fram tiderna så jag trodde inte vi skulle hinna med.
Det var trevligt att träffa andra som är lika stora och se en förlossningsfilm som inte var så dramatisk :p Är det så enkelt så är det ju inget att oroa sig för :angel: eller?....

För övrigt är jag dundertrött hela tiden. Kan utan problem sova ett par timmar efter frukost, en stund efter lunch och ändå slumra i soffan innan jag går å lägger mig... Zzzzzzzzzzzzzz.

jag har också tid hos bm i morgon som hon trodde att jag inte skulle behöva:p men ser ju ut att bli ett besök till i alla fall ;)
Jobbigt mkt sjukdommar som går nu!!
Blir nästan arg på gubben som går och tjatar på att jag ska klämma ut bebisen(som om jag skulle kunna bestämma när)! bara för att han vill vara ledig och kunna planera saker.

*kl*

rapport från bvc idag!
vikt 3140 gr ( 5 gr kvar till födelsevikten)
längd 49.5

Nytt besök om nästa fredag. Ska prova att använda amningsnapp för att se om hon tar bröstet bättre. Det är jobbigt som det är nu att behöva pumpa ur och flaskmata, särskilt på nätterna.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 342
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 472
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 965
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 787
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar