Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Kl

Jag undrar hur det går för TheOtherSide. Läser du det här kanske vi kan få ett litet livstecken iaf. Har tänkt på dig.

Hej alla :)
Jag lever och bebis sparkar och har sig där inne. Har fått vara på 2 st tillväxt-UL pga att magen inte växte på en månad så min BM blev lite orolig och ringde direkt till specialmödravården och kollade va dom tyckte, och dom tyckte att jag skulle komma upp. Första gången (22/9) vägde bebis ca 2025g och nu sist(7/10) låg vikten på ca 2704g så behöver inte göra nå mer tillväxt-UL så det är skönt.

Jobbar fortfarande men det blir sista veckan den här veckan som kommer, jag kan ju säga att jag kommer sakna mina underbara arbetskollegor och även barnen :cry:
Men får åka dit och hälsa på sen när bebis kommit.

Kan även tillägga att jag fick vara upp till förlossningen den 18/9 pga att jag hade sån fruktansvärd smärta så ringde och rådfrågade vad dom tyckte att jag skulle göra, så åkte upp och allt va bara bra med bebis :)
Fick även veta att de är en liten flicka som gömmer sig där inne :laugh:
Så nu snurrar de runt massa tankar om va hon ska heta.
Barnets far har fastnat för namnet Mercedes, men får väl se om de passar på henne när hon kommer ut :)

Senaste veckan har jag känt ett tryck neråt samt att jag haft väldigt ont runt blygdbenet och även i ryggslutet på höger sida. typ precis ovanför högra skinkan.

Och alla blir väldigt förvånade när jag säger att jag fortfarande får på mig vanliga kläder och inte har behövt köpa nå mammakläder. Går i mjukisar hela tiden nu och har gjort det i ca 1 månad, de känns mycket skönare än att ha en byxknapp som ligger och trycker :P

Jag får se till att gå in här oftare och hålla er uppdaterade, var ju ett tag sen jag var in här och skrev.

Nu vet ni iaf lite om hur de går och hur jag har det :)

Senast ändrad:

Denna veckan som kommer är båda mina tidigare barn födda så får se om det sätter fart?? rätt lungt annars lite ont i ryggen i dag, men beror nog på att lilltjejen sov i vår säng i natt så jag låg rätt dåligt! annars inga tecken på närmande förlossning:(

Imorgon är det 12 dagar kvar till bf och förra gången föddes sonen 12dagar innan :)
Har massa typ mensvärk nu... Håller i sig hela tiden...
Vaknade några gånger inatt av att det gjorde jätte ont typ att bebis borrade ner sitt huvud ännu längre ner...
Hoppas att nåt är på g iallafall! Men jobbigt att vara ensam om att bestämma när man ska åka in, vatt lättare om vi vatt två som kännt samma sak så man kunde diskuterat lite ;)

50 min sen jag tog en Alvedon men märker ingen större skillnad... Ska ta en dusch o lägga mig lite...
Så svårt att veta när det inte finns något att klocka! Såhär började det med sonen med, ihållande mensvärk... Inget som gör direkt ont men känns rätt bra...
Då började det kännas typ två-tre timmar innan de riktiga värkarna satte fart...
Aja ska ta en dusch o sen kanske ringa förlossningen o höra vad de tycker...
Är ju rädd att det ska gå fort när det väl sätter fart så åker hellre in lite tidigare o går runt i Halmstad än sitter hemma o är orolig...

Börjar med få lite mol i ryggen och bebis trycker ner men hoppas inte på något 10 dagar till bf enligt rul och 6 enligt mig;) bara att vänta och se!

Inte hänt något än... Värken avtog sen efter middag. Sen åkte vi o myste på McDonalds, tvättade bilen o gick lite på city gross och nu har det börjat värka igen!
Bebis har typ "grävt" med sina vassa naglar långt nere mellan höfterna och ibland har det gjort så ont i blygdbenet så jag fått stanna upp o bara andas :/
Kommer nog åt något med sitt lilla huvud!
Lämnat av O hos barnvakten iallafall så hoppas att det kan sätta fart så vi kan få det överstökat...

Vet hur det känns den där grävande kännslan och som om man får el stötar där nere..värker i ryggen på mig till och från men kan inte säga att det inte bara är foglossning nerver gör fruktansvärt ont det med!
Har ju tidigare grav vaknat med värkar på natten så tror inte på några särskilda tecken denna g häller!
Bara vänta och se helt enkelt;)
Vill att bebis ska komma men endå inte, är lite orolig över hur det ska gå med de andra barnen.
Drömmde en såå hemsk mardrömm att jag fick bebis och struntade totalt i bebis tittade inte på bebisen engång:( Var helt förstörd när jag vaknade bara så hemsk dröm!!

Usch sånna drömmar kan man klara sig utan!

Här avtog det igen sen frammåt åtta tiden :(
Vilken liten rackare till att luras!
Skulle sovit som en stock inatt, bara kissat en gång! Om det inte vore för att jag vaknat lite
titt som tätt för att känna efter så jag inte missar om det startat! Precis som att ma skulle missat det ;)
Blir att ringa hem O idag från mormor, blir han nog besviken för han sa allt till magen igår att han tyckte att bebis kunde komma ut nu!

jobbigt att det luras så;)
jo man märker ju def när det satt i gång på riktigt!
Mina barn tycker med att bebis ska komma nu allra hällst lilltjejen som ÄLSKAR bebisar:) skulle vara skönt att kunna röra sig lite mer med;)

Haha pratade med sonen nu. Bad mig lägg telefonen mot magen så skulle han allt prata med den!
-Bebis du ska inte lura min mamma så! Förstår du inte att vi vill att du ska komma ut nu. Jag vill oxå att du ska komma ut! Förgrömmade unge!

Hmm någon som längtar efter att bli storebror :)

Haha pratade med sonen nu. Bad mig lägg telefonen mot magen så skulle han allt prata med den!
-Bebis du ska inte lura min mamma så! Förstår du inte att vi vill att du ska komma ut nu. Jag vill oxå att du ska komma ut! Förgrömmade unge! :o

Hmm någon som längtar efter att bli storebror :)

åå..så söt minns när vi väntade tjejen att grabben ville att bebisen skulle komma:) Klart han vill bli storebror du ska se vad han kommetr att växa upp när han blir storebror gjorde vår grabb:D vart så stor och duktig med en gång!

kl

Det bads om mer bebis bilder! Våra fyllde 1 månad igår och här är några bilder.

Alex
phpdoyfb6.jpg

phpvfvv1b.jpg

Ida
php1sj6rx.jpg

phpnp6tg6.jpg

Här börjar vi äntligen land i rollen som föräldrar och då även tvillingföräldrar. Vi tar oss ut en hel del med barnen och de är riktigt lätta att ha med sig oavsett vart man ska. De sover oftast utmärkt både i vagnen och bilstolarna. :)

Senast ändrad:

godingar!!!
Man längtar ju inte mer när man ser alla godingar :love:

Fresten alla ni erfarna ;) behövs de speciella amningstoppar eller kör ni vanliga toppar?! Om ni förespråkare de.....var finns de lite billigare?!

Jag köpte några billiga på ge-kås o nån på hm... Annars körde jag med vanligt linne o en kofta/munkjacka över, linnet går ju att dra ner... Hade alltid en sån tunn bebis bomulls filt över axeln o bebis, tyckte det var jobbigt att amma när folk tittade o endel tom tvunget skulle fram o köra ner huvudet för att titta!

Åh va less jag är på denna mensvärk! Kom igång på riktigt någon gång då!
Imorse lossnade en stor bit av Slemproppen så nåt händer det ju iallfall!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 368
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 514
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 965
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 869
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar