Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Och även ni som fött för första gången såklart, när åkte ni in?

Med första hadde jag lätta värkar på natten skickade i väg gubben till jobbet på morgonen gick på toa och vattnet gick bara att ringa hem honnom:D var det runt 5min mellan men fick så ont eft vattnet gick så åkte in då.

Med andra så var det mellan 5-7 min mellan vattnet gick inte men förlossningen ville att jag skulle komma då förra förlossningen var snabb och gubben stod och stampade i hallen! hadde kunnat vara hemma lite till ;)

Men så sööt minns att min lilltjej med drunknade i st 50 och att blöjan satt inder hakan typ ;)

Senast ändrad:

Och även ni som fött för första gången såklart, när åkte ni in?
Måste vara svårt att veta när värkarna är oregelbundna. För mig var det enkelt. Vattnet gick och en halvtimme senare kom första värken. Redan från första början var det ca 4-5 min mellan och de tilltog hela tiden samtidigt som de även kom tätare. Ingen tvekan om att allt satt igång, även om jag nog förnekade det lite. Jag ringde ändå förlossningen som sa att jag skulle komma in för kontroll eftersom vattnet gått.

Vi åkte ju in för överburenhetskontroll, då hade jag haft värkarna med 10 min mellanrum i 36 timmar. Då 5 cm öppen. Fortsatte med den frekvensen i ca 2 timmar till efter det. När de sedan kom mer frekvent var jag öppen 7 cm.

Kl
Med första barnet gick vattnet på morgonen men utan värkar då vi fick åka in för en koll o sen hem.
Skulle tillbaka halv åtta på kvällen för koll igen om det inte satt igång under dagen och det hade det inte.
Fortfarande kändes inget och vi fick välja själva om vi ville stanna kvar, va själva inne :)
Så vi satte oss o tittade på Idol och lagom till att det började ta slut satte värkarna igång och 3h senare va O ute!
Vad jag kan minnas gick det från ingenting till att göra så ont så jag hängde på gubben. Men vad han säger så hade jag lite små ont strax innan åtta o att det blev värre o värre så vi minns lite olika men fort gick det iallafall!

Denna gången åker vi in vid minsta misstanke! Går det likafort nu så hinner jag inte stanna hemma o klocka dom för då hinner vi inte in, minst 1h att köra... + ordna barnvakt...
Bm nämnde tom att vi skulle åka in när Slemproppen går men med första sonen gick den 3v innan så det litar jag inte på! (har ju för övrigt börjat komma ut lite av den nu...)
Så vi åker in så fort jag anar att det inte bara är den "vanliga" värken!

Tack för era svar! Vattnet har inte gått för mig, men jag tror slemproppen gick inatt och jag har haft blodblandade flytningar sen dess. Värkarna är inte av digniteten att jag hänger på någon alls, men de är ca 50 s långa och kommer som sagt med 6-7 min mellanrum.

Kommer nog åka in och kolla i eftermiddag i alla fall, har ungefär en timmes körning till förlossningen och är det så att jag är på gång att öppnas kanske det går fort rätt som det är.

Förra gången åkte jag in när det va 3-5 min imellan. Hade haft värkar var 5-7min sen kl 10(slemmis hade börjat släppa vid 03 på natten) på dagen och vi va inne på fl 18.15(har 40mins resväg) Va öppen 3cm med helt utplånad tapp när jag kom in. Så såhär i efterhand hade jag kunnat vara hemma i 4h till iaf. Men jag va ivrig på att få komma in och kolla om det satt igång. Sonen kom ut 02.28 ca 8h efter det att vi kom in.

Jag har inte sett till slämproppen på någon av mina förutom tjejen men då kom en bit tidigt i v 25-27 någon g och återbildades.
Vore ju kul att ha något tecken på att något händer man har ju lite att planera barn osv.

De enda tecken jag haft med de andra är dålig mage dagen innan 1 an kom.
rejält Ökat tryck ner dagen innan 2 an kom.
Nu är det lungt inga tecken alls!
Kanske får gå längre med denna då som jag befarat;)

Jag såg inte heller till någon slempropp. Jag hade knappt några flytningar alls tills ca 1 vecka före förlossningen, då blev de helt plötsligt ganska rikliga.

Den här gången vet jag inte om jag kommer att kunna se något sådant tecken. Har haft ganska mycket flytningar hela tiden.

Vi har sagt att om vi kommer in för tidigt, hellre det än föda i bilen, och inte får stanna kvar så har vi kollat upp lite billiga hotell i närheten som vi checkar in på...
Kommer inte åka hem igen om det inte avtar helt o hållet... Men det ska nog mycket till om vi inte får stanna :)
Jätte svårt att veta ju!
Vet att första gången sa jag något i stil med: -men han skulle ju inte komma ännu!
-Vadå, undrade bm.
-men det ska ju ta flera timmar till!
Stå ju överallt att första gångs föderskorna tar det så himla långt tid för så jag blev riktigt chockad!

Ingen bäbis här ännu i alla fall ;)

Var på ett "smink-party" igår med en hel hög mammor.
Fick höra många olika varianter av födslar :o
Å alla var nog minst 10 år yngre än mig!!
Undra om det är någon skillnad om man är en "gamling"??

Här är det lungt än..inga känningar alls!
Men kommer denna som de andra så är det ju inte försen i början på nästa vecka,
Rätt svullen i kroppen nu benen är som korvar!
Känndes inge bra att lämna lilltjejen på dagis i dag eft att hon vart instängd på toa gud vet hur länge i går helt panikslagen,grät och skakade..ARG på personalen riktigt ARG och med alla hormoner i kroppen vill jag bara anmäla dem!! vem vet vad som hadde kunna hänt!!:mad:

Usch då, hade hon låst inne sig? Funderar på om det ens är något lås på barnens tia på dagis....
Man behöver ju verkligen känna att man kan lite på personalen till 100% när man lämnar över sina barn så totalt till dom!
Vi hade en "fjortis" ett tag hos oss som helt ignorerade vår son, sket fullständigt att han stod i grät jämte henne för att någon hade slagit honom! Dessutom slagit honom mitt framför ögonen på henne!
Hälsade aldrig o satt med mobilen i handen när vi hämtade O.
Första gången hon va där så hade o klätt på sig o va på väg ut med de andra barnen som skulle hem, jag sprang på honom i dörren o hade kunnat ta med honom utan att hon märkt någonting! Hon visste ju inte ens vem jag var!
Så klagade hon ansvarig på dagis som pratade med rektor o hennes egna chef då hon var "inhyrd".
Mådde så dåligt av att lämna honom där så jag sa att får de inte bort henne därifrån så lägger jag om mitt schema så jag är ledig de dagarna!
Hon försvann ganska snabbt efter det!
Med dessa hormonerna i kroppen är man inte att leka med så är glad att det inte hände nu!
Däremot riskerar en annan tim vik på dagis att få sig en rejäl utskällning snart!
Hur kul tror hon det är att bli kallad för Feta Berta när man kommer för att hämta sitt barn! Dessutom skriker det högt så alla hör :/
Tur hon inte varit där på nån dag nu, jag har ganska lång start sträcka innan jag blir förbannad men den börjar ta slut nu :/

Annars har inget hänt här heller :( sov till halv elva idag! Hur trött jag än är på kvällen är det helt omöjligt att somna! Ligger klar vaken till halv två tiden innan jag tuppar av!
Antar att jag ska vänja mig vid att vara vaken på nätterna eller nåt :/
O hade växtvärk med så han fick man springa upp till ett par gånger o trösta med...

Idag ska jag hämta spån m.m så jag kan stalla in hästarna på nätterna...
Hade tänkt de kunde varit ute tills bebis kommit så man slapp ordna med dom med innan man åker in men nu är det -5 och vi har en varg som blivit lite bananas precis inpå husknuten så känns bäst att ta in dom :)
Tror iof inte vargen skulle käka upp dom man kanske är nåt kul att leka med, hon har börjat riva massa får som hon inte äter upp....

Bebis va föresten helt galen igår!!
Satt i soffan när den började jucka runt med huvudet, det känns rätt bra när den rör på det nu när den ligger så långt ner...
Fick lägga mig ner för det va obehagligt att sitta upp och då börjar sen härja som sjutton!
Såg ut att vända sig fram och tillbaka, fort gick det med!
Va lite läskigt faktiskt, såg ut som att när som spricker huden o bebis trillar ut typ :/
Sen när den lugnade sig kändes det inte som att huvudet låg så långt ner längre!
Blev lite rädd att den vänt sig! Kan den göra det såhär sent v38+0 (39) imorgon....
Inatt höll den på att böka runt jätte länge, från att jag la mig vid nio tiden tills jag somnade vid halv två ca! Idag är den nog trött ;)

De hadde glömt att hon var där och någon stängt dörren, hon är för kort för att nå att öppna dörren. hon når knappt handfatet fast än hon står på pall
jag tänker tänk om hon rammlat och slagit i huvudet och tuppat av! ingen viste vart hon var och de satt och sjöng svårt att höra henne skrika då:mad:
Känns riktigt obehagligt att lämna henne nu! just det också att de inte hadde någon aning om hur länge hon varit instängd! Mina hormoner är överallt nu och jag vill bara skrika åt dem och säga att jag byter dagis!!
ALL tillit till dagis är borta! hon kan ju få vääldiga problem med utav detta:(

Undrar hur det går med Thoora?
Har en kompis som blivit igångsatt idag, högt blodtryck o liten bebis.
Sitter o väntar på att höra av hennes kusin om det blivit bebis än!
Hon skulle ha den 26 egentligen men hon har alltid sagt att jag kommer få före henne ändå! Så det kan gå ;)

thoora födde vid 8 imorse en liten son. :D Vi mår bra allesammans, men pga ett par komplikationer blir vi kvar på special-bb för kontroller ett par dygn

Grattis!! Hoppas allt blir bra så ni får komma hem snart!!

Jag var hos BM igår. För att ta så lite tid som möjligt från jobbet så la jag alla BM-besök kl 08:00, det var ju inte så kul igår när jag INTE skulle till jobbet. Har ju haft sovmorgon hela veckan och hade väldigt svårt att gå upp när klockan ringde. Passade på att sova middag för att vara lite social mot sambon på kvällen... men va hjälpte det! Jag somnade så fort jag satte mig i soffan i alla fall.

Allt såg bra ut och bäbis kan komma när som helst. Den var inte fixerad längre men huvudet var i alla fall neråt. BM sa att jag hade väldigt gott om plats för bäbis så om vattnet skulle gå måste jag vara stilla, helst lägga mig ner :o
Mitt blodtryck var nästan exakt samma som när jag skrev in mig och jag har följt växtkurvan exemplariskt.... men det blir ett STORT barn sa hon! Inte så konstigt kanske. Jag vägre 4320 g och var hela 54 cm lång när jag väl kom ut (två veckor för sent)

Ska på 65 års kalas idag, undra hur jag ska hålla mig vaken då:p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 368
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 514
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 965
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 869
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar