Sv: Höstföräldrar 2011
Vilken sötnos!
Vilken sötnos!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Går och blir tokig på att leta tecken... Helt hakat upp mig på det!
Surfar runt på olika sidor o läser om vad andra haft för tecken innan fl startade!
Är uppe i ganska många som stämmer in, och har gjort så i en vecka nu, men ingen bebis än...
Dessutom blivit febrig o förkyld (ännu ett tecken enligt några ) så bu har jag ännu mer tid att ligga o slö surfa :/
Bebis har varit helt tokig i magen i tre dagar nu! Hållt på så mycket på nätterna att jag vaknar flera gånger av den!
Sd har blivit fler med sen i lö kväll... De ha hållt sig ganska lugna ett tag med i lö satte de fart igen o igår höll det på hela kvällen, likadant idag och har börjat komma med lite mensvärk...
Försöker planera för varje dag vilka som kan vara barnvakter, älgjakten stället till det lite nu!
Det som tar upp mest av tankarna annars är vart vi ska göra av sonen..
Hade man vetat att den planerar att komma denna veckan kunde han sova några nätter hos mormor som är ledig fram till fredag men känns ju ganska onödigt att boka upp henne hela veckan o att han missar dagis då, om bäbis inte behagar titta ut
Hoppas på att bebis vill komma ut innan mamma blir knäpp i huvudet på riktigt
Nej är ju det jag inte gjort :/ v38 nu. Varit och är inställd på att få bebis innan bf, sonen kom 12 dagar tidigt och alltid känt på mig att denna kommer komma tidigare med.
Beror nog mest på uttråkning och aallddeeles för mycket tid över på dagarna!
Sen att jag är orolig att inte ha koll på när vi behöver åka in, 1:a fl tog totalt 3timmar från första riktiga känningen till att han var ute och när det satte igång var vi redan inne på fl för kontroll så behövde aldrig känna efter när vi behövde åka in o så....
Nu har vårt bb lagt ner så har strax över 1timme till Halmstad (vid bra väglag) så är rädd att inte hinna ringa hem sambo, köra sonen till barnvakt och köra till halmstad!
Så är mycket tankar som snurrar runt :/ Kontrollfreak som man är med!
Annars tycker jag inte om att läsa om de som är i v 30 tex o vill ha ut bebis redan, anser ju egentligen att den kommer när den är redo, mest rädd att jag ska missa när det startar och förlora onödig tid på att sitta hemma...
Inte så sugen på att föda i bilen
Svårt att inte leta tecken..men saken är ju den att går du och är spänd och väntar så kan det skjuta upp förlossningen med pg att du är spänd tyverr
Mina 2 barn kom ju också tidigare v 38+5 och v 39+1.
Är nu i v 37+6 men försöker att inte tänka så mkt och är berädd på att jag trotts allt kan gå över.
Jag har 2 barn som jag ska ha barnvakt till och väldigt svårt med någon som kan ta dem alla bor långt bort.
Har även problem med sjuss till bb så det slutar nog med att jag kör själv(dock bara 20 min i bil till bb).
Mina förlossningar har med varit snabba 5 cm öppen med båda då jag kom in och förlossningarna har tagit 4,5 och 5 tim då är det 5 år mellan barnen nu är det knappt 3 år.
Försöker ta en dag i taget och inte oroa mig det löser sig säkert
Den ligger ju rätt säkert och bra i magen med sedan börjar man oroa sig för andra saker då bebis är född och kan inte sova pg det i stället snart dax att åka till bm på koll
Precis! Oron tar aldrig slut
Jag kunde knappt sova i början alls, var tvungen att kolla så att hon andades jämt. Det gör jag fortfarande och hon är 2.5 år- dock inte lika hysteriskt som i början Nu är det lika mycket som jag 'vaknar' till i sömnen för att lägga på henne täcket , som hon jämt och ständigt sparkar av sig
Det där med barnvakt är lite krångligt måste jag erkänna, men försöker att inte tänka på det, i värsta fall får hon följa med in till förlossningen och så får hon bli hämtad av mormor och morfar där. Allt beror på när det sätter igång- igen något som är helt utom ens kontroll
Men ska du verkligen köra med värkar? Mina var så starka att jag hade varit en trafikfara om jag kört själv
Ha,ha mina var inte så farliga( tål rätt mkt smärta) hadde lätt kunnat kört själv sist ville vänta hemma någon tim till men gubben ville inte
Känner jag att jag inte kan köra så gör jag inte det men är värkarna som sist är det ingen fara annars får det bli taxi om vi inte hittar någon
Synd att det inte är som i Greys Anatomy, där har de ju ett dagis på sjukhuset Om än det är för personalen- så hade det ju varit smidigt
Suttit o skrattat så tårarna rinner! Får väl inte lägga in en länk men sök på Roliga förlossningshistorier? Är från Familje liv...
Gör en mindre nervös över fl iallafall
Hum... jag fick en känsla av att jag nog ska packa BB-väskan idag