Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Usch va jobbigt :( stackars liten, så jobbigt när de små blir sjuka :(
Imorgon får vi hembesök av BVC, hoppas att liten har gått upp i vikt nu!
Sista målet mat för natten har vi gett lite ersättning efter amningen...
Han började bli lite tjock i näsan igår kväll, inte snorig men ändå så han fick panik så fort jag la ner honom.... Satt upp med honom i sängen till halv två inatt innan jag kunde lägga ner honom..
Lagom till det så vaknar O av hosta o feber så va bara att försöka få i honom Alvedon o hostmedicin...
Idag har vi tagit igen lite sömn, låg i sängen till kl 4! Det va verkligen behövligt :)

Läkaren som jag träffade i måndags sa att det går att ge näsdroppar (inte bara koksalt) även innan de är en månad, det gjorde de på sjukhuset sa han. Det kan ju vara värt att ringa och prata med dem på barn innan helgen. Bvc sköterskan säger bara att man ska ge koksalt eller bröstmjölk. :grin: Akuten hänvisar bara till växjö.

Tänkte precis skriva att E mår bättre då hon precis kräkte ner hela handduken.
Efter badet sov hon naken i handduken i två timmar utan att hosta särskilt mycket och ÄNTLIGEN trodde jag att det vänt. Efter maten har hon redan kräkts tre gånger.

Hoppas era små blir bra snart! Måste vara jättehemskt att ha en sån liten sjuk :crazy:

Jack fortsätter öka på bra, hade sedan i torsdags gått upp 200 gram och blivit ytterligare 1 cm längre så nu är han 56 lång och väger 3590 :) På lördag blir han 4 veckor :o Stoppa tiden! ;)

Han bjuder oftare och oftare på småleenden så snart har vi nog ett riktigt svarsleende och ibland är han en riktig snackpåse med små gruffanden och små utrop :love:

I dag blir det första BVC besöket för att väga lilltjejen;)
ÄR tröööt hon är så knölig i magen på nätterna och 3 åringen vaknar alltid runt05 oavsätt om hon sovit middag el när hon somnar på natten ska åka och köpa minifom i dag och se om det kan hjälpa:(

Hemma från BVC lilltjejen hadde gått upp 300g på 6 dagar så nu väger hon 3,6kg:D duktig liten tjej!

ojoj, du har starkare raketbränsle än mig du :D

Om man ändå hade haft sån turbo mjölk!
Tror lill killen har samma ämnesomsättning som mig = svårt att gå upp i vikt!
Han äter för fullt men går inte upp så mycket....
Men hade iallafall gått upp lite idag så nu har det vänt o det är ju skönt :)

Kl

Usch vad trött jag är på det här nu! :eek: 11 dagar kvar till bf och jag känner mig helt klar nu. Väskan är packad, spjälsängen är bäddad, skötbordet är uppställt, blöjor är inhandlade, babyskyddet sitter på plats i bilen osv osv.

Det enda jag borde göra, som jag inte hunnit med än, är att titta en gång på "innan du föder" från Annas profylax. Jag räknar ju inte med att få någon bedövning och andning funkade ju riktigt bra sist.

Jag känner fortfarande ingenting. Det verkar som att de flesta av er har haft förvärvar av olika slag och intensitet innan? Jag har bara sammandragningar (som jag haft i typ 20 veckor nu) som gör att magen blir fyrkantig och stenhård men de gör inte alls ont. Sist kände jag inte av något heller. Då gick vattnet pang bom bara och sen var det igång. Känns lite otäckt att veta att jag säkert inte kommer att bli förvarnad den här gången heller... Är ganska avis på er som redan fått bebis! ;)

Jag vet att du vill ha det överstökat men nu när det är så nära så vore 111111 häftigt ;)
Hur gick det hos bm? var det inte idag?

Här har E det jobbigt med sin förkylning. Hon hostar mera och hårdare, dessbättre har hon knappast kräkt idag :laugh:
Med näsdroppar och snorsugen så kan hon andas genom näsan igen. (herrejessus vad det kan finnas i en så liten näsa :eek:)

Kommer han tidigare blir jag inte ledsen, men skulle jag passera den 19:e eller nåt så blir jag nog lite besviken. :o

Var hos bm igår. Det gick bra. Sf precis under kurvan och hjärtljud på 139. Blodtryck kommer jag aldrig ihåg. Hon skrev också in lite info till förlossningen och det var typ bara att jag var rädd för att det skulle gå fort och att jag gärna tar bedövning om det hinns med.

Jobbigt för en sån liten tjej att vara sjuk... :(

Jag hade inte heller några känningar förrän det var dags.
Morgonen började med lite värk i svanken, sammandragningar och svettningar.

Min lille fick napp igår på rekomendationer av BVC sköterskan.
Vilken underbar natt jag fick!!! Vi somnade vid 22:30 efter ett regält kvällsmål och blöjbyte, sen fick jag väcka honom kl 02 för att äta :eek:
Somnade om lätt som en plätt och sov till kl 06. Somnade lika lätt igen och sov sen till kl 09.
Jag var så utvilad och pigg när jag vaknade att det till o med var trevligt att DISKA :D

aaah! Nu blir jag snart galen av längtan!! Idag är de 10 dagar kvar till bf och jag har hela tiden trott att bebis ska komma tidigare, men nu börjar jag tvivla!
Dock måste jag knipa någon dag till då min kille fyller år på lördag o de vore inte så kul om bebis kom samma dag ;)
Har samlat på mig tokmycket vätska nu och skulle tycka de va trevligt om liten kunde titta ut så jag blev av med den!

+TryAgain

Håll lite koll bara så att ni inte svullnar av havandeskapsförgiftning. Jag svullnade ju också, men det var nog mycket sommaren som gjorde det, men även att jag fick hellp. Man insåg inte förrns efteråt hur mycket vatten man samlat på sig. Jag trodde ju att jag gått och klivit lite väl fet när byxor mm inte passade. Men jag samlade även vatten i rumpa och lår insåg jag efteråt, eftersom att jag knappt 2 veckor efter snittet kunde ha på mig mina vanliga kläder igen. (även om det inte var så skönt att knäppa dem över snittet.)

Men svullnad behöver ju inte betyda hf heller.. Men i samband med huvudvärk, smärta i högersidan av magen, flimmer för ögonen eller en allmän känsla av att vara sjuk så ska man nog kolla upp det lite nogrannare.

Tack för tipset! :bow:
Jag ringde till BM i tisdags då jag svullnade lite överdrivet enligt mig själv, fick en tid omedelbums och blev skickad akut till förlossningen och blev inlagd då jag utvecklat Havandeskapsförgiftning. Som tur är så håller jag mig inom rimlig gräns och bebis mår bra, så jag slipper bli igångsatt. Phew!

10 dagar kvar till BF idag :love:

Senast ändrad av en moderator:

Oj, vad läskigt! :eek: Vilken tur att du ringde! Själv glömde jag ta upp svullnaden med min bm :o men det var nog mest för att det var lite småkallt ute och då känner jag inte av det lika mycket. Fingrarna är stela men jag är nog inte mer svullen nu än förra gången och blodtrycket var dessutom bra, så jag hoppas allt är okej. :)

Oj, vad läskigt! :eek: Vilken tur att du ringde! Själv glömde jag ta upp svullnaden med min bm :o men det var nog mest för att det var lite småkallt ute och då känner jag inte av det lika mycket. Fingrarna är stela men jag är nog inte mer svullen nu än förra gången och blodtrycket var dessutom bra, så jag hoppas allt är okej. :)

Fast är ditt blodtryck ok, så är det nog ingen fara :) Be annars att få lämna ett urinprov också.

Mitt blodtryck är högt, jag läcker äggvita i urinet, och så huvudvärken och flimret för ögonen- vilket jag trodde var pga min förkylning :o
Svullnaden jag har är så tjock, att om man trycker ner i huden, så är där ett hål länge efter. Skitläskigt! :eek:
De började prata om igångsättning, men som tur är så är mina värden inom ok-gränsen för HFG, jag vill helst inte sättas igång, tycker det känns bättre att det startar själv. Och så länge det är jag som tar lite stryk, och inte bebis- så gör det inget :)

Precis, eftersom blodtrycket är bra är jag inte orolig. Förra grav låg det över gränsen på slutet och då fick jag gå på nån extra kontroll. Nu är det mycket lägre. :)

Hejja hejja! :bump:

Jag samlade inte på mig en droppe vätska, tänk så olika det är! (enstaka kvällar när det va som varmast i somras blev fötterna lite tjockare bara)

Jag vill ju ha ett syskon till lilleman framöver, men tanken på att gå igenom en förlossning igen är inte lockande.. :crazy: Men det glömmer man väl av med tiden antar jag :p
Sen kanske jag kan vara lite snabbare med att be om mer bedövning om det blir fler ggr, blev bara lustgas nu och det va inte kul eftersom krystarbetet tog 2 timmar. Men det kanske går snabbare när det inte är första gången, min livmoder gav ju typ upp efter 48 timmar värkar.. :devil: Haha knäppt att man filurar på det redan :D

Hur gick era tankar efter första barnet? Är det galet att tänka på sånt såhär snabbt inpå?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 282
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 965
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"