Hööks Höst/Vinter 2016

För att hoppa in i storleksdebatten:
Tycker tyvärr också att Hööks storlekar är jättekonstiga och jag har ofta svårt att hitta saker som sitter bra där :(
På "vanliga klädbutiker" har jag 36 på överdelar och 38 på underdelar. Min kroppsform kan enkelt beskrivas som väldigt lång rygg, smal bröstkorg, normalstor byst (= 65F i BH), ganska rak/smal midja, bredare höfter och lår samt korta ben och korta, men breda fötter (= 37 i skor). 162 cm/ca. 55 kg. Det är alltså på vanliga butiker.
Så testade jag att prova ut en hel outfit från topp till tå på Hööks (för några månader sedan), med tröja, jacka, byxor och skor. Tröjan var i 152 cl, jackan 164 cl, byxorna 42 och skorna 40............. Inte var det någon vidare passform heller. Överdelarna var rätta på bredden, men alldeles för korta, byxorna för stora i midjan och för långa i benen, och skorna passade faktiskt :eek:

Så även om jag ofta hittar massa snygga kläder i katalogerna, köper jag aldrig de, av ovan givna anledning...

För att hoppa in i storleksdebatten:
Tycker tyvärr också att Hööks storlekar är jättekonstiga och jag har ofta svårt att hitta saker som sitter bra där :(
På "vanliga klädbutiker" har jag 36 på överdelar och 38 på underdelar. Min kroppsform kan enkelt beskrivas som väldigt lång rygg, smal bröstkorg, normalstor byst (= 65F i BH), ganska rak/smal midja, bredare höfter och lår samt korta ben och korta, men breda fötter (= 37 i skor). 162 cm/ca. 55 kg. Det är alltså på vanliga butiker.
Så testade jag att prova ut en hel outfit från topp till tå på Hööks (för några månader sedan), med tröja, jacka, byxor och skor. Tröjan var i 152 cl, jackan 164 cl, byxorna 42 och skorna 40............. Inte var det någon vidare passform heller. Överdelarna var rätta på bredden, men alldeles för korta, byxorna för stora i midjan och för långa i benen, och skorna passade faktiskt :eek:

Så även om jag ofta hittar massa snygga kläder i katalogerna, köper jag aldrig de, av ovan givna anledning...
Fast om du tog barnstorlekar på tröjorna är det ju inte så konstigt om dom var för korta? Jag kan gå på både vuxen(xs/34) och barnavdelningen(164) på hööks, och det som skiljer plaggen åt är typ längden, av ganska förklarliga skäl, barn är oftast kortare än vuxna ;)

Jag är en XS/34. 158 cm lång/48 kg. Lång överkropp, korta ben. Smal midja, breda höfter, breda axlar men i övrigt smal runt överkroppen. (Säkerhetsväst är ett helvete iom behöver väldigt liten omkrets men lång längd)

Ridbyxor så funkar inte jag och hööks. Men överdelar kan jag köpa vad som helst i XS/34 och det passar finemang.

Det som kan avgöra om ni får katalog eller ej kan vara en inställning på eran medlemssida som vi ser på våra datorer där vi väljer vilken kod vi lägger er på alternativt kan vi nog reglera något när vi går in på en annan sida med på datorn där fler uppgifter finns om tex era köp osv.

Var besviken att westernsortimentet övergått i horsemanship.
Men tänkte då passa på att reafynda från Western avdelningen i butik, men tji fick jag för det var ingen westernrea!:cautious:

Fast om du tog barnstorlekar på tröjorna är det ju inte så konstigt om dom var för korta? Jag kan gå på både vuxen(xs/34) och barnavdelningen(164) på hööks, och det som skiljer plaggen åt är typ längden, av ganska förklarliga skäl, barn är oftast kortare än vuxna ;)

Vad konstigt! Jag tycker att vuxen S på Hööks är jättekonstiga! Antingen är de jääääättelånga och jääättesmala, eller så är de lika korta, men såhäääär breda istället :confused:
Så därav funkar barn bättre. Lite bättre iaf. Men som sagt, handlar inte mycket kläder på Hööks.

Även jag är "felformad" som ryttare. 175cm lång och normal (exakt på grammet) enligt BMI men har 36" i jeans längd och 40cm vad med byxor. Omöjligt med stövlar förutom ett par som hade snörning fram men de var kortare än korta. Köpte ett par billiga på nätet men de är förkorta och för BREDA!!! gissa om jag blev chockad men de får duga tills jag har råd att köpa måttbeställda. Jag har två byxor som sitter skit men vad ska jag göra och de är MH, de är tajta i midjan (där jag lägger lättast extra) samtidigt som de kasar ner. Ett par har dragkedjan gett upp så den är fäst med nyckelring *suck*. Jag måste handla men hur inspirerande är det att känna att man är fetknopp??? Lindex/Kappahl har jag 40 ibland 42 i midjan så jag är inte köttbulle. Funderar på att dra till Gekås och hoppas på bättre tur, bättre pris blir det iaf

Och hur hittar man ett par för breda och korta stövlar om man har 40 i vaderna ?

Önskar jag och sambon hade sluppit slita oss totalt slut för att få ihop mina ridstövlars dragkedja.....
Som dessutom är för höga så jag får skavsår i knävecken......

Jag är liten och rund, men ridbyxor finns alltid då jag inte använder helskodda, Comfort sitter som gjutna :bow: :love:
OCH finns i massor med roliga färger....
Storlek 44 på sommaren och storlek 46 på vintern med tjocka mickrofleece långkalsonger under.

Annars så kan jag ha reflexjackor, softshelljackor, fleecetröjor och liknande i storlek XL.....

Men i höstens katalog hittade jag inte något jag tror att jag kommer köpa till mej iallafall...

Och hur hittar man ett par för breda och korta stövlar om man har 40 i vaderna ?

Önskar jag och sambon hade sluppit slita oss totalt slut för att få ihop mina ridstövlars dragkedja.....

Jag är liten och rund, men ridbyxor finns alltid då jag inte använder helskodda, Comfort sitter som gjutna :bow: :love:
Storlek 44 på sommaren och storlek 46 på vintern med tjocka mickrofleece långkalsonger under.

Annars så kan jag ha reflexjackor, softshelljackor, fleecetröjor och liknande i storlek XL.....

Men i höstens katalog hittade jag inte något jag tror att jag kommer köpa till mej iallafall...
Ja, Comfort funkar, men jag vill ha helskodda... :(

Vad konstigt! Jag tycker att vuxen S på Hööks är jättekonstiga! Antingen är de jääääättelånga och jääättesmala, eller så är de lika korta, men såhäääär breda istället :confused:
Så därav funkar barn bättre. Lite bättre iaf. Men som sagt, handlar inte mycket kläder på Hööks.
för mig funkar barn lika bra som vuxen, vuxen blir lite längre på kroppen bara. Men barn brukar vara en hundring billigare så kollar alltid där först ;)

Jag tycker att storlekarna är bra :) jag har mellan 37/38 i skor, mina skor jag köper där har jag 37. I kläder ligger jag också på mina normala xs/s. Dock så tillhör jag väl den där standard kroppen. Timglas, lika överkropp med ben. 171cm lång. Köper dock inte så mycket kläder. Köpte hahn ridbyxorna för ett tag sedan och älskar dom :love:

Jag får ju inte länka men större onlinebutik H**ze

Jag behöver ett ulltäcke till Fröken då vi inte har något. Har tidigare funderat på att skaffa Sondrio från JH Collection, men nu har de ju kommit med Kennedy också. Nån som klämt på dem och har några erfarenheter?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 842
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 192
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar