Hööks Höst/Vinter 2016

Är det normalstor byst F? Jag tänker själv att normalstor byst är runt C, eller hur räknas det egentligen?
Nja, både ja och nej i detta fall. 75B är väl Sveriges vanligaste storlek om jag inte missminner mig. Då har man ju ett mått på typ 90-92 cm över bysten. Och dito under bysten på ca. 73-76 cm. Jag är 91 cm över, men bara 66 cm under.... Så jag har de facto det vanligaste måttet över - men är smal runt bröstkorgen. Därav att jag själv tycker mig vara "normalbystad" ;)

Jag är en 65D och finns inte en människa i världen som skulle beskriva mig som storbröstad när dom ser mig :D

Går inte räkna så riktigt. kupstorlek styrs ju av diff mellan mått över byst och under byst. Litet mått under byst och kupan blir "stor". Jag har 70C och inte några tuttar att skryta med alls. Mindre än medel rent visuellt
Har själv haft 80C en gång i tiden. Nu använder jag knappt bh längre men vet de minskat och är knappt befintliga. Vilket förvisso är rätt skönt, tycker mest dom är i vägen och sportbh råder bot på det. :love:

Har själv haft 80C en gång i tiden. Nu använder jag knappt bh längre men vet de minskat och är knappt befintliga. Vilket förvisso är rätt skönt, tycker mest dom är i vägen och sportbh råder bot på det. :love:

Åh. Här räcker det ta av sig bh:n för att råda bot. Sätter jag på mig ett stretchigt linne med stuns i blir det nästan platt...

Så i vägen är mina aldrig. Mer så man undrar var de tagit vägen... ;)

Åh. Här räcker det ta av sig bh:n för att råda bot. Sätter jag på mig ett stretchigt linne med stuns i blir det nästan platt...

Jag hade ett helsike när de var i storlek C och innan jag upptäckte det smarta med sportbh, minns att de skumpar som sjutton när jag rider, så mycket att det gjort ont, samt de där förbaskade axelbanden som alltid ska glida ner över axeln oavsett hur man spänner åt dom. :rage: Nä tacka vet jag sportbh, det är min kärlek det. :love:

Har varit lite småsugen på att prova den sportbh från Hööks men tvekat lite, någon som vet hur den är?

När jag vägde upp till drygt 65 kg hade jag 105 A.....
Numera när jag vägt allt från 80 - +100 kg har jag 105 B.....

Så en strechig tröja utan BH är klart skönaste alternativet för att hitta en sportBH i min storlek har jag inte lyckats med som inte gett mej skavsår... :mad: :cry:

Någon som känt på Aachentränset Killberry, remonttränset Shefford och PS-kopian Fenton, och har någon åsikt om de? Är de plastiga/hårda/stela i lädret?

Hööks har verkligen sjukt lång leveranstid. Beställde lite små saker för nästan 2 veckor sen som allihop skulle finnas i lager, fick grejerna idag. Samtidigt gjorde jag en beställning från en annan ridsportbutik och den leveransen kom 2 dagar efter att jag beställt. Och det är inte första gången jag får vänta i evigheter på deras grejer O_o

Och jag har beställt grejer 2 gånger de sista 3 veckorna (:o) Och båda gångerna har jag haft sakerna hemma på tredje arbetsdagen från beställningsdagen. :bump:

beställer också ofta till butik, så kan man prova och klämma på plats och enkelt returnera direkt vid behov :).

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 842
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 197
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London