Hööks Höst/Vinter 2016

var inne på hööks och såg deras mått tabell för kavaj nu.. tydligen är M 42-44, brukar det inte vara mer eller mindre standard att S är 38, M 40 och L 42? inte konstigt att jag varit tvungen att gå upp så mycket i deras storlekar :rage:. är en ganska regelrätt 38-40 upptill om man ser till andra butiker, dvs en standard M fungerar alltid, men hos hööks så har jag fått gå upp till xl med kavajer för att de ska sitta ok :/.

trevligt med ett svar på varför inget har passat men sjukt mysko att ha så stor diff i tabellen mot andra märken och butiker..

M ska vara 40-42 enligt europeisk standard. Och har stämt alla ggr jag handlar kläder åt brukare på jobbet.

Men XS 32/34
S 36/38
M 40/42
L 44/46
Osv

Har Hööks att en medium är 42/44 följer de inte europeisk standard, men om du är en 38/40 ska du inte behövt gå UPP i hööks storlekar utan tvärtom. En hööks medium i 42/44 skulle då blir för stor för dig?

var inne på hööks och såg deras mått tabell för kavaj nu.. tydligen är M 42-44, brukar det inte vara mer eller mindre standard att S är 38, M 40 och L 42? inte konstigt att jag varit tvungen att gå upp så mycket i deras storlekar :rage:. är en ganska regelrätt 38-40 upptill om man ser till andra butiker, dvs en standard M fungerar alltid, men hos hööks så har jag fått gå upp till xl med kavajer för att de ska sitta ok :/.

trevligt med ett svar på varför inget har passat men sjukt mysko att ha så stor diff i tabellen mot andra märken och butiker..
Jag tycker Hööks grejer brukar vara stora..? Nu är det iofs nåt år sen jag köpte kläder där och ridbyxor köper jag aldrig där. Andra har ju också menat att de har krymt storlekarna, så det verkar som att det stämmer.

M ska vara 40-42 enligt europeisk standard. Och har stämt alla ggr jag handlar kläder åt brukare på jobbet.

Men XS 32/34
S 36/38
M 40/42
L 44/46
Osv

Har Hööks att en medium är 42/44 följer de inte europeisk standard, men om du är en 38/40 ska du inte behövt gå UPP i hööks storlekar utan tvärtom. En hööks medium i 42/44 skulle då blir för stor för dig?
Ngt knas är det i alla fall.. siffer storlekarna brukar vara det som blir tokigt. Dvs jag får ha en 44-46 för att det ska passa. Vilket låter hel fel då jag kan ha 38-40-42 i andra märken. Men ser man nu till att 44-46 blir M/L enligt hööks så stämmer det med att det borde passa. (i butiken jag jobbar är 44-46 xl-xxl... så ni förstår förtvivlan som kommit varje gång jag provat kläder på hööks..)

Ngt knas är det i alla fall.. siffer storlekarna brukar vara det som blir tokigt. Dvs jag får ha en 44-46 för att det ska passa. Vilket låter hel fel då jag kan ha 38-40-42 i andra märken. Men ser man nu till att 44-46 blir M/L enligt hööks så stämmer det med att det borde passa. (i butiken jag jobbar är 44-46 xl-xxl... så ni förstår förtvivlan som kommit varje gång jag provat kläder på hööks..)

Butiken du jobbar i följer inte heller europeisk standard då. 44/46 är L enligt den.

Jag tycker Hööks grejer brukar vara stora..? Nu är det iofs nåt år sen jag köpte kläder där och ridbyxor köper jag aldrig där. Andra har ju också menat att de har krymt storlekarna, så det verkar som att det stämmer.

Jag tycker också de är stora. Men byxmässigt är de konstiga också. Jätteknas passform

Hööks överdelar tycker jag är normala -eller ja, jag har S i dem (kan även ha XS ibland och tar M utan att drunkna om S inte skulle finnas). Jag har S/36 hos "andra butiker".
Ridbyxor är svårare med passformen, där måste jag prova och får ofta gå upp en storlek -jämför mot tex Kingsland där jag kan gå ner en storlek och tom har ett par byxor i strl 160cl.

PS kopian är sjukt plastig i lädret och dessutom är "remmen på sidan av nosplattan" mjuk och inte alls stel men formbar som på PS high jump.

Däremot kan jag rekommendera fairfield basic fleece. 299 kr och tjockare fleece än de flesta andra billiga. Dessutom bra passform. Ska nog köpa ett till faktiskt. Däremot om man kollar sömmarna i detalj ser man varför det är billigt.

Klämde på Cecina fleece men det var som en disktrasa.

Ang storlekarna så är Hööks 38 alltid lagom, medium lite stor men kavaj var jag tvungen att köpa 40-42 annars sitter det som korvskinn.
Så jag tror kavajerna är lite små i typen. Tanken är väl en tight figurnära stil men de är väl lite dåliga i passformen och kanske därför man vill ha större storlek.

Jag köpte ett par ridbyxor häromdagen (Miami), hade inte tid att prova utan tog stl 38 som jag brukar ha. De var supertajta :o. Men men de går väl ut sig haha. Väldigt mycket snyggare på än vad de såg ut på hyllan.

Jag har alltid upplevt Hööks överdelar inkl jackor som rymliga, jag drunknar i M och då är jag ändå 175 cm. S är lagom med lite att gå på, inte tight någonstans. Men det förklarar ju saken om de anser att S=38/40 och i andra märken är S=36/38 eller 34/36 till och med.

Ridbyxorna sitter så fruktansvärt illa på mig att jag har gett upp. Jättekorta i benen, stora i midjan och trånga över knäna (vilket är det värsta som finns att ha i stallet). Tydligt att de är gjorda för korta personer.

Nu när de har täckesrea, är Hööks täcken något att ha? Tänker på Fairfield och Thermo Master då :)
Jag har bara provat Thermomaster och nej det var inget jag var nöjd med! Det var ett regntäcke med fleecefoder. Det satt rätt okej på men höll inte ordentligt tätt vid regn.

@Nevermind Jag har just köpt Fairfields ponnytäcke (100gr utetäcke med avtagbar hals, marin och orange). Är väldigt nöjd med passformen :). Däremot kan jag inte säga mycket om kvaliten då mina hästar är väldigt snälla i hagen med sina kläder.

@Nevermind Lite egna bilder på täcket och hur det ligger:
14102406_10208964467100807_5980523713649071582_n.jpg

14068215_10208964468140833_8178738963845046782_n.jpg

14184284_10208964467620820_2347166694865543321_n.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 842
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 192
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London