Hööks Höst/Vinter 2016

@Fiorano Har kikat på det täcket till mina ponnyer. Hur är det i storlek? Connemaran är inte färdigväxt ännu, så funderar lite på storleken till honom...

Hur var termokjolen i storlek? Jag hade sån huvudvärk när jag var in idag så jag både glömde hälften jag skulle köpa, och hälften jag skulle prova :S

Lite svårt o veta hur den skulle sitta men normalt tror jag. Inte liten iaf. Jag provade en M o det kändes som att jag skulle kunna ha den rätt högt o att det ändå var bra längd kvar o den var nog lagom i midjan. Skulle tippa jag ligger mellan M o L annars. Skön också liksom!

Gillar lätta, mjuka plagg o båda kvalade in. Denna mer som satankallt eller lugnare tur, termobyxorna går nog bra att rida vettigt med! Jag kan alltså varken ha långkalsonger eller vanliga termobyxor :D

Lite svårt o veta hur den skulle sitta men normalt tror jag. Inte liten iaf. Jag provade en M o det kändes som att jag skulle kunna ha den rätt högt o att det ändå var bra längd kvar o den var nog lagom i midjan. Skulle tippa jag ligger mellan M o L annars. Skön också liksom!

Gillar lätta, mjuka plagg o båda kvalade in. Denna mer som satankallt eller lugnare tur, termobyxorna går nog bra att rida vettigt med! Jag kan alltså varken ha långkalsonger eller vanliga termobyxor :D

Satankallt låter bra =)

Jag hade en termokjol från GeKås, gick inte rida i men gud så bra den var när jag väntade på tåget. Sen dödade jag den i tvättmaskinen. Det var ingen termokjol, det var en dunkjol... Vem fan trodde det, den kom från GeKås och kostade 99 spänn liksom....

Jag har köpt de. Känns bra det lilla jag har testat hittills! Dessutom passade de mina små händer. :up:

De är så snygga! :love: Hur upplever du stl? Jag har 7.5 i Roeckl, långa fingrar (och naglar) men smala händer. Ofta problem med att andra märken är för korta i fingrarna.

Har någon koll på om hööks fortfarande säljer de rosa ben reflexerna i butik :o?
På webben är det bara de grå ju.. hade tänkt köpa ett par till nu ju, och så har de bara tråkigt grå.. (kanske bättre att man syns men är sällan jag är ute när det är så pass mörkt och ännu mer sällan jag är på vägarna då. dvs har hellre fina rosa :p).

Har någon koll på om hööks fortfarande säljer de rosa ben reflexerna i butik :o?
På webben är det bara de grå ju.. hade tänkt köpa ett par till nu ju, och så har de bara tråkigt grå.. (kanske bättre att man syns men är sällan jag är ute när det är så pass mörkt och ännu mer sällan jag är på vägarna då. dvs har hellre fina rosa :p).
Jag har de rosa, de är av gansks dålig kvalitet, så det kan vara av den anledningen som de inte finns kvar.

är det nån som har trail-kängorna? hur är dom?

Jag har trail men har precis köpt dem så kan inte uttala mig om hållbarhet osv. Däremot hade jag lite svårt att prova i butik när de satt ihop, men när jag fick hem dem o kunde provgå dem ordentligt inomhus så var de jättesköna.

Jag har de rosa, de är av gansks dålig kvalitet, så det kan vara av den anledningen som de inte finns kvar.
Ja har också ett par rosa, andra eller tredje året jag har dem och är fortfarande hela fina och blanka. Tycker de gula i samma utförande trasades sönder första veckan. Så så dåliga är de rosa i alla fall inte i hållbarheten, vet att reflexen inte är superduper men bättre än inget och så är de ju rosa ;). Så vill ha ett par till för att ha på alla benen.

Ja har också ett par rosa, andra eller tredje året jag har dem och är fortfarande hela fina och blanka. Tycker de gula i samma utförande trasades sönder första veckan. Så så dåliga är de rosa i alla fall inte i hållbarheten, vet att reflexen inte är superduper men bättre än inget och så är de ju rosa ;). Så vill ha ett par till för att ha på alla benen.
Du kan inte köpa de som är rosa med de gråa reflexbitarna? De är ju fina:)

Du kan inte köpa de som är rosa med de gråa reflexbitarna? De är ju fina:)
Hööks har bara gul och orange. Men shire har en variant som är rosa, är dock för att ha utanpå benskydd vilket jag inte har en enda häst som använder nu :/. Känns som att de kommer glida ner utan..

Jag har trail men har precis köpt dem så kan inte uttala mig om hållbarhet osv. Däremot hade jag lite svårt att prova i butik när de satt ihop, men när jag fick hem dem o kunde provgå dem ordentligt inomhus så var de jättesköna.

säg gärna till hur dom är efter ett tag. är ganska sugen på dom

Köpte de rosa för några år sen och de gick sönder efter en gång och då stryker inte min kuse sig :/
Köpte nya ett år senare med förhoppning om att jag fått tag på ett måndagsexemplar, och pratade med personal i butiken som lovade nya om de oxå gick sönder. En ridtur och de var i trasor :/
Blev inga mer rosa tyvärr, kör på de gamla hederliga gula i resår istället.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 842
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 192
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar