Hööks Höst/Vinter 2016

Köpte 3 par rosa benreflexer när dom först kom för en herrans massa år sen, över 6 år sen iallafall, och dom är lika fina nu som då och används omväxlande med dom rosa reflexdamaskerna, som är mycket mer slitna....

Hur snygga var inte de här då!? :love: Nu har jag iof inte så stor användning av ridkläder just nu men jag måste nog åka och testa! Är det nån som har provat dom?

Någon som har testat ulltäcket Sondrio JH Collection?
Funderar på att skaffa ett ulltäcke, var inne på Mias men tyckte detta var snyggt. Är det ett bra täcke?

Någon som har testat ulltäcket Sondrio JH Collection?
Funderar på att skaffa ett ulltäcke, var inne på Mias men tyckte detta var snyggt. Är det ett bra täcke?

Tunt. Jag var inte imponerad. Men så är det "ullmix" och inte ren ull. (80% ull, 20% "blandade fibrer). För mig verkligen inte värt priset.

Varför funderade du på det, priset eller funktionen eller annat?

Jag har ett JH rivoli. Fleece med teddy, lös hals. Fantastisk kvalitet, tjock fleece och varmt. Och tack vare teddyn så torkar hästen på ett kick, all fukt ligger utanpå fleecen och häst och täcke torrt mot huden. Kommer ut som nytt efter tvätt.

Tror Aldino är samma täcke bara utan halsen. Aldino kostar ungefär lika mkt som ulltäcket.

Tunt. Jag var inte imponerad. Men så är det "ullmix" och inte ren ull. (80% ull, 20% "blandade fibrer). För mig verkligen inte värt priset.

Varför funderade du på det, priset eller funktionen eller annat?

Jag har ett JH rivoli. Fleece med teddy, lös hals. Fantastisk kvalitet, tjock fleece och varmt. Och tack vare teddyn så torkar hästen på ett kick, all fukt ligger utanpå fleecen och häst och täcke torrt mot huden. Kommer ut som nytt efter tvätt.

Tror Aldino är samma täcke bara utan halsen. Aldino kostar ungefär lika mkt som ulltäcket.

Ok, vill inte ha ett tunt.
Menar du varför jag funderade på just det täcket eller ulltäcke?
Jag gillar inte fleece, blir statiskt och ull torkar både bättre och värmer bättre.
Har haft Mias förut och vet att hennes täcke är bra.

Ok, vill inte ha ett tunt.
Menar du varför jag funderade på just det täcket eller ulltäcke?
Jag gillar inte fleece, blir statiskt och ull torkar både bättre och värmer bättre.
Har haft Mias förut och vet att hennes täcke är bra.

Både och. Om du ville ha det för att ha just ett ull, eller om du ville ha det mest för det var snyggt, eller om du ville ha ett "torka hästen"-täcke etc. Men det svarade du ju på nu :)

Men då skulle jag absolut sikta på ett Mias om du vill ha ull, och du skulle mest troligt om du haft Mias bli rysligt besviken på hööks sondrio!

Hur snygga var inte de här då!? :love: Nu har jag iof inte så stor användning av ridkläder just nu men jag måste nog åka och testa! Är det nån som har provat dom?

Jag! Och det var ångestfyllt för jag kom inte i min vanliga storlek. Dom fastnade nånstans halvvägs upp på låret så antingen har jag svällt upp nåt enormt eller så är dom jättesmå i storleken. Jag vägrar givetvis att erkänna att det kan vara jag som har utvidgat mig. :angel::laugh:

Vilket är urtramsigt eftersom hela tråden är en stor reklamannons.

Nej det är inte urtramsigt tycker jag. Det har ALLTID varit okej tala om var man kan köpa något. Oavsett om det är Hööks eller Lilla Lisas Stallbod i Stadslösa. Men att länka går över gränsen från tips till direkt reklam anser jag.

Men egna bilder och tala om var man kan köpa har alltid varit okej oavsett företag. Anser inte alls det är fjantigt att dra en gräns sen och låta folk googla istället för att länka direkt till inköpsställe. Jag vill gärna ha tips men inte att varannan tråd så länkar användaren Lisa till Lilla Lisas Stallbod.

Nej det är inte urtramsigt tycker jag. Det har ALLTID varit okej tala om var man kan köpa något. Oavsett om det är Hööks eller Lilla Lisas Stallbod i Stadslösa. Men att länka går över gränsen från tips till direkt reklam anser jag.

Men egna bilder och tala om var man kan köpa har alltid varit okej oavsett företag. Anser inte alls det är fjantigt att dra en gräns sen och låta folk googla istället för att länka direkt till inköpsställe. Jag vill gärna ha tips men inte att varannan tråd så länkar användaren Lisa till Lilla Lisas Stallbod.

Och jag vidhåller att jag tycker det är urtramsigt att inte få länka till Hööks hemsida när hela tråden handlar om Hööks.

Både och. Om du ville ha det för att ha just ett ull, eller om du ville ha det mest för det var snyggt, eller om du ville ha ett "torka hästen"-täcke etc. Men det svarade du ju på nu :)

Men då skulle jag absolut sikta på ett Mias om du vill ha ull, och du skulle mest troligt om du haft Mias bli rysligt besviken på hööks sondrio!

Jag har ett tjockt ylletäcke från Charlies Häst och Hund som vi ÄLSKAR nästan lika mycket som mitt älskade jutetäcke MED yllefoder :bow: :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 842
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 192
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar