Hööks Höst/Vinter 2016

@RedHyuuga Har deras förra modell av täckkjol och älskar den men har liksom @the_connemara spanat in den nya i butik som verkar snäppet bättre :up:

Enda nackdelen är väl att bensnörena sitter med vänliga knappar och inte tryck-knappar så glömmer du knäppa upp och tar av dig kjolen går de sönder. Vis av erfarenhet :down:

Köpte de fodrade regnbyxorna idag och de var trevliga med flera bra detaljer men inte jättetjocka.
hellre att man får sy fast knappar än att tryckknapparna är så jäkla små så de ploppar loss hela jäkla tiden ;) (vis av egna erfarenheter ;))

Intressant! Ska fota min ikväll för han är verkligen bred. med bredd ansatt hals och förvisso liten manke. Men jag ser ju på dina bilder :confused: .det ser trångt ut för din häst. kan det bero på storlek. Har 155 och 145 till min. 155 sitter bättre men båda sitter bra.
Ja! Gör gärna och lägg ut :) så jag har nått mer att jämföra med.
Min nordis är ju inte jättegrov, men ändå en del massa vilket brukar ställa till det när det gäller täcken.

Så himla konstigt. Jag har samma storlek på mina ridbyxor från Hööks (Vigevano från JH Collection) som på mina vanliga byxor.
just vigevano kunde jag gå ner en storlek i hos hööks. Är normalt 38-40 och mina vigevano är 40. Annars får jag köpa 42 i hööksbyxor.

Vidhåller att de nog gått över till italienska storlekar och glömt att berätta. Jag har IT42 på animo tex.

Konstigt.. att det sitter så tight på Alexandras häst. Har också nordsvensk (hingst med breeeed hals) och det är jättebra passform till honom. Inte ett skav eller rugg. Har då tornadovarianten. Den vanliga premiumvarianten sitter inte lika bra.
Fast alla modellerna heter ju både premium och tornado?

DSC_2823.jpg

DSC_2822.jpg

DSC_2821.jpg

@KrullTroll @Alexandra_W

Fast det där skulle jag inte "godkänna" på min faktiskt. Jag tycker inte om hur det sitter i fronten.

Ok.. svårt att förmedla helt via bilder.. Vad är det du tycker sitter fel? Han har inte ett strå fel, inte öm eller verkar ogilla det. och det sitter alltid likadant.. Dvs ganska löst överallt. Inga benremmar. neoprenet är väldigt eftergivligt, vilket gör att det ser tightare ut än vad det är.

Ok.. svårt att förmedla helt via bilder.. Vad är det du tycker sitter fel? Han har inte ett strå fel, inte öm eller verkar ogilla det. och det sitter alltid likadant.. Dvs ganska löst överallt. Inga benremmar. neoprenet är väldigt eftergivligt, vilket gör att det ser tightare ut än vad det är.

Menade inte det var fel för din häst :)
Men på min är det där för tight. Det ger tryck på manken och stryp osv. Dvs snart har man en huggkobra när man rättar till/tar av/lägger på täcket.

Menade inte det var fel för din häst :)
Men på min är det där för tight. Det ger tryck på manken och stryp osv. Dvs snart har man en huggkobra när man rättar till/tar av/lägger på täcket.
haha ok, ja men då visar han ju tydligt att det inte passar. Min har detta på sig dygnet runt. Jag är själv förvånad att det fungerar så bra. Tyvärr inte så bra hållbarhet dock .

Det där ser ju lovande ut :)
Usch vad svårt...Får helt enkelt köpa och prova. Försöka döma efter hur det ligger på stallgången och lämna tillbaka om jag dömer ut helt.

Är ju det som är så bra med Hööks långa öppet köp, att man kan prova i lugn och ro. Jag provade som synes i boxen, man ser det mesta på stallgången och när de tar ner huvudet för att äta :)

Ute efter ett täcke till kusen.
Funderar och väljer mellan Premium Autumn Thermo Master och/eller Premium Tornado Lite Thermo Master alt Premium Tornado Rain Thermo Master.
Behöver ett täcke som ger utrymme i bog och kring hals så kusen inte stryps eller inte kan röra framdelen.
Kusen är en bruksnordis av lättare modell, men kräver ändå space i fram.
Nån som köpt något av täckena och som har en åsikt?
Enligt recensionerna på hemsidan skall "autumn" funka för kallblod...
14642282_10154166866368789_3066820878391299916_n.jpg

14425347_10154067542693789_6086150222859351228_o.jpg

Köp ett Shires eller Three Crown (Shires som tillverkar dessa också) istället. Då får du ett täcke som passar kallblod både i halsen och runt hela magen. På min förra stack alltid magen ut på andra täcken, och jag fick köpa en storlek för stort för att kunna dra fram över halsen så det skulle passa i bogen. De håller tätt och är hållbara samt har en stor svanslapp som aldrig blåser upp, så det regnar aldrig in på rumpan. Three Crown är väldigt prisvärda tycker jag. :) Min erfarenhet av Hööks täcken är att de mycket sällan är något för kralligare hästar men de kan ju ha ändrat designen på senare år.

Köp ett Shires eller Three Crown (Shires som tillverkar dessa också) istället. Då får du ett täcke som passar kallblod både i halsen och runt hela magen. På min förra stack alltid magen ut på andra täcken, och jag fick köpa en storlek för stort för att kunna dra fram över halsen så det skulle passa i bogen. De håller tätt och är hållbara samt har en stor svanslapp som aldrig blåser upp, så det regnar aldrig in på rumpan. Three Crown är väldigt prisvärda tycker jag. :) Min erfarenhet av Hööks täcken är att de mycket sällan är något för kralligare hästar men de kan ju ha ändrat designen på senare år.
Jag har haft deras thermo master i flera år till två olika nordisar, då har de funkat fint. Men vet inte om de ändrat sig i form sen dess. Så tycker tvärtemot vad du skriver, tidigare har de funkat fint :)
Upplever att de flyttat bogvecken på flera modeller numera, så vecket hamnar bakom manken där det inte verkar göra någon nytta för någon häst som jag sett ha de täckena på. :/

Jag har haft deras thermo master i flera år till två olika nordisar, då har de funkat fint. Men vet inte om de ändrat sig i form sen dess. Så tycker tvärtemot vad du skriver, tidigare har de funkat fint :)
Upplever att de flyttat bogvecken på flera modeller numera, så vecket hamnar bakom manken där det inte verkar göra någon nytta för någon häst som jag sett ha de täckena på. :/
Och jag har alltid undrat vilka hästar som Hööks täcken passar på egentligen. :p Gött att de har funkat för er. Trist dock om de gjort någt fungerande sämre!

Och jag har alltid undrat vilka hästar som Hööks täcken passar på egentligen. :p Gött att de har funkat för er. Trist dock om de gjort någt fungerande sämre!

Delvis kl.

Många vittnar om BRA passform på Fairfieldtäcken. Jag har bara ett fleecetäcke dock - det är väldigt bra passform på min. Men som sagt sett många - som normalt inte gillar hööks täcken.- prisa fairfields utetäcken

Nån som testat eller kännt på aachentränset dunloy fairfield? Tycker det är supersnyggt men bli lite tveksam av den negativa kommentaren..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 842
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 192
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar