Hööks Höst/Vinter 2016

Nä jag hoppas att de fixar en schysst plussize kollektion till våren med fler färger och valmöjligheter.
Att de fixar fina överdelar med som går att knäppa och räcker nedanför tuttarna.
Varför kan de inte bara expandera storleksutbudet på de kläder de har? Många kläder går från XXS till L, varför inte till XXL? Speciellt när det kommer till tävlingskläder, då blir genast alla kläderna ännu mindre.

Jag tyder det som att tjockisar som jag helst inte ska rida, och om vi ändå envisas med att göra det så ska vi ha svarta kläder så att vi syns så lite som möjligt - och ABSOLUT INTE tävla.

Varför kan de inte bara expandera storleksutbudet på de kläder de har? Många kläder går från XXS till L, varför inte till XXL? Speciellt när det kommer till tävlingskläder, då blir genast alla kläderna ännu mindre.

Jag tyder det som att tjockisar som jag helst inte ska rida, och om vi ändå envisas med att göra det så ska vi ha svarta kläder så att vi syns så lite som möjligt - och ABSOLUT INTE tävla.

Jag håller med dig helt och fullt!
Det är inte okej! :mad::rage:

Nä ska man tävla får man ju inte ens vara normalviktig.
Jag drar M/40 i typ alla mina kläder och är normalviktig enligt BMI.
Men inte i tävlingskläder för då behövs 44 :cautious::meh:

Det är helt sjukt.

Jag var i "min" butik idag och kollade lite. Tränset Fenton fanns inte inne, men däremot klämde jag lite på ett Shefford. Det var riktigt trevligt läder faktiskt. Synd att jag inte behöver fler träns :angel:

Kollade lite på tröjor också. Provade fleecetröjan Doorly men gillade den inget vidare. Kika också på Tarragona men gillade inte alls färgerna på den svarta och den blå.

Har inte fått katalogen, men var inne på hemsidan och klickade lite så förhoppningsvis får jag den i nästa vecka :)

Nu har jag varit i butik och kollat lite. Jag provade ridbyxan Verden som finns i större storlekar.
+ Hög midja som satt bra på mig som är bred om höfterna. Skönt tyg, fast men ganska stretchigt. Bra längd till mig som har 82 cm i innersöm. Snygga.
- Lite lös passform kring knä och vad på mig.

Legacy II dressyrschabraket var snyggt i orange. I övrigt inget som väckte ha-begär denna gång.

Var och kollade i butik, hittade en del som jag blev lite sugen på, men inget jag kände att "det här MÅSTE jag ha" :p Jag gillade dock att det fanns mycket plommon och mörkgrönt :love::d

Det som fick följa med hem var bara nödvändiga saker jag faktiskt behövde; ett träns (som är ap-snyggt :love:), benskydd, stigbyglar och en lite tunnare dunjacka.

Var och kollade i butik, hittade en del som jag blev lite sugen på, men inget jag kände att "det här MÅSTE jag ha" :p Jag gillade dock att det fanns mycket plommon och mörkgrönt :love::d

Det som fick följa med hem var bara nödvändiga saker jag faktiskt behövde; ett träns (som är ap-snyggt :love:), benskydd, stigbyglar och en lite tunnare dunjacka.
Vilket träns blev det?

Angående ridbyxorna i plus size som faktiskt funnits ett tag.. Allt handlar om efterfrågan och det är väl inte alls konstigt att urvalet inte är så stort? Jag tycker att byxorna är kanon! Svart funkar alltid. Trist med överdelar dock men Clubcollectionen finns upp till XXL, fleecetröjorna är mina favoriter. Nu till hösten har dom dessutom sänkts i pris så jag ska köpa den marinblåa fleecen också.

Jag har aldrig någonsin sett något i XXS på hööks. Det är inte så roligt heller att vara liten vuxen, det jag får välja på är breda spikraka rosa tröjor med ponnymotiv på. Dom fina vuxenkläderna finns sällan i barnstorlek.
Tyvärr säljer väl varken extra små eller extra stora kläder tillräckligt bra..

Jag har aldrig någonsin sett något i XXS på hööks. Det är inte så roligt heller att vara liten vuxen, det jag får välja på är breda spikraka rosa tröjor med ponnymotiv på. Dom fina vuxenkläderna finns sällan i barnstorlek.
Tyvärr säljer väl varken extra små eller extra stora kläder tillräckligt bra..
Kolla i tävlingskollektionen samt .

Jag förstår att det inte säljer lika bra som mellanstorlekarna, men nog borde det sälja tillräckligt för att gå runt och dessutom ge cred och generera merköp av annat.

Dom hade en polotröja och ett par leggings, och två tävlingstoppar i xxs. Kanske måste köpa ett gäng bara för att visa att det säljer

Angående ridbyxorna i plus size som faktiskt funnits ett tag.. Allt handlar om efterfrågan och det är väl inte alls konstigt att urvalet inte är så stort? Jag tycker att byxorna är kanon! Svart funkar alltid. Trist med överdelar dock men Clubcollectionen finns upp till XXL, fleecetröjorna är mina favoriter. Nu till hösten har dom dessutom sänkts i pris så jag ska köpa den marinblåa fleecen också.

Men de kan ju inte sälja en produkt de inte erbjuder.

De lär ha ekonomi nog att sy upp en omgång ridbyxor i större storlekar i roligare färger.

Även jag är "felformad" som ryttare. 175cm lång och normal (exakt på grammet) enligt BMI men har 36" i jeans längd och 40cm vad med byxor. Omöjligt med stövlar förutom ett par som hade snörning fram men de var kortare än korta. Köpte ett par billiga på nätet men de är förkorta och för BREDA!!! gissa om jag blev chockad men de får duga tills jag har råd att köpa måttbeställda. Jag har två byxor som sitter skit men vad ska jag göra och de är MH, de är tajta i midjan (där jag lägger lättast extra) samtidigt som de kasar ner. Ett par har dragkedjan gett upp så den är fäst med nyckelring *suck*. Jag måste handla men hur inspirerande är det att känna att man är fetknopp??? Lindex/Kappahl har jag 40 ibland 42 i midjan så jag är inte köttbulle. Funderar på att dra till Gekås och hoppas på bättre tur, bättre pris blir det iaf

I katalogen ser det ut som att Verden-ridbyxan även finns i beige...

För min del blir det nog något schabrak och kanske någon tröja. Skulle behöva nya varma stövlar till vintern, men väntar nog lite med det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 842
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 192
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar