Hööks Höst/Vinter 2016

Jag vill ha Tarragona tröjan och Bello ridbyxorna får mig nästan att vilja börja rida igen. :angel:

Inga roliga hundsaker som jag hoppades på. :down:

Har tröjan Diva i blått.... men vinrött är ju också en fin färg :angel:

i övrigt ganska lite jag var sugen på. Löpartightshelskoddaridbyxorhybriden såg ju spännande ut men utan rosa detaljer, tack.

En del mörklila/plommon ju :love: ajaj för min plånbok :D men vad dåligt med benskydd dom fått? Fanns inga i färg vad jag såg.

Min katalog har inte kommit än, men såg kompisens innan jag lämnade kontoret så jag frågade om jag fick låna den :angel: hon skulle fått den i postlådan imorgon men är ju ändå på semester :p

Spontant var det inget jag känner att jag verkligen vill ha, vilket är synd eftersom jag fått 1000:- att spendera :D snacka I-landsproblem... Men jag åker nog till butiken på lördag och kikar lite också.

Nu har jag bara kollat på nätet än och allt nytt har väl inte kommit ut än.
Men något som jag ändå noterat som faktiskt gör mig ledsen är att de har tagit fram 1, ETT par ridbyxor i plussize storlekar och de finns bara i svart.
Jag tycker det är superbra att det finns storlekar och förhoppningsvis även passform för att passa en fylligare kropp.
Men det känns som ett hån att det bara finns en modell precis som att alla är stöpta i samma form och bara i svart.
De hade väl ändå kunnat kosta på att ha dem i 2 färger till.
Dessutom har jag inte hittat en enda överdel för att passa större.
Tycker gott att de kunnat kosta på att göra några fina toppar/tröjor och jackor även för större människor.

Nu är jag inte ens stor själv men ska man göra något så tycker jag att man ska göra det ordentligt.
Även stora människor lär väl kunna och säkert vilja köpa en outfit med snygga välsittande kläder till vettiga priser.
Det finns ju många stora ryttare så kundunderlag lär ju finnas?
Eller är jag knäpp som reagerar på det?

Senast ändrad:
Angående katalogen så har jag för mig att man måste beställa den om man inte köpt nått på ett tag?
Och jag tycker framsidan av katalogen var tråkig. Alltså hästen är ju hur snygg som helst men bilden känns platt, tråkig och ofärdig? Som att det fattas nått.

Den vinröda/plommon färgen äääälskar jag! Jag hittade ridbyxor, vaxjacka och lite annat som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Men just nu vet jag inte om jag kommer att ha användning för nått sånt.. :(

Angående katalogen så har jag för mig att man måste beställa den om man inte köpt nått på ett tag?
Och jag tycker framsidan av katalogen var tråkig. Alltså hästen är ju hur snygg som helst men bilden känns platt, tråkig och ofärdig? Som att det fattas nått.

Den vinröda/plommon färgen äääälskar jag! Jag hittade ridbyxor, vaxjacka och lite annat som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Men just nu vet jag inte om jag kommer att ha användning för nått sånt.. :(

Ja så är det. Man får den bara automatiskt om man handlat på postorder.

Gäller det verkligen om man är medlem i deras kundklubb? För jag har inte handlat på postorder på typ flera år..

Ja. Enligt dem själva.
Har diskuterats varje år varför vissa får katalog automatiskt och andra inte. Hööks har svarat att om man inte beställt på postorder måste man beställa katalogen om man vill ha den (eller hämta i butik).
Det finns tyvärr ingen automatisk koppling snart kundklubbsmedlemmar får den (dumt nog).

Trots detta så får vissa som inte handlat på postorder katalogen, och vissa som har handlat på postorder får den inte.

Ja. Enligt dem själva.
Har diskuterats varje år varför vissa får katalog automatiskt och andra inte. Hööks har svarat att om man inte beställt på postorder måste man beställa katalogen om man vill ha den (eller hämta i butik).
Det finns tyvärr ingen automatisk koppling snart kundklubbsmedlemmar får den (dumt nog).

Trots detta så får vissa som inte handlat på postorder katalogen, och vissa som har handlat på postorder får den inte.

Mhm precis det man kan förvänta sig av en stor kedja som delvis bygger på att sälja saker via en katalog :grin:

Ja. Enligt dem själva.

Knäppt. Jag har inte handlat på postorder på Hööks på typ 10 år och brukar ändå få katalogen i brevlådan.

Men något som jag ändå noterat som faktiskt gör mig ledsen är att de har tagit fram 1, ETT par ridbyxor i plussize storlekar och de finns bara i svart.
Jag tycker det är superbra att det finns storlekar och förhoppningsvis även passform för att passa en fylligare kropp.
Men det känns som ett hån att det bara finns en modell precis som att alla är stöpta i samma form och bara i svart.
Tycker gott att de kunnat kosta på att göra några fina toppar/tröjor och jackor även för större människor.

Nu är jag inte ens stor själv men ska man göra något så tycker jag att man ska göra det ordentligt.
Även stora människor lär väl kunna och säkert vilja köpa en outfit med snygga välsittande kläder till vettiga priser.

Inte knäpp alls. Jag är "större", drar 46-48 på byxor beroende på modell och material. Är sällan jag kan köpa byxor på hööks. Överdelar är oftast bara att glömma. Jag är 180 lång, med "normal lång" överkropp men med stor byst. Vilket gör att många västar går inte att knäppa och tröjor slutar ofta vid naveln. Inte så smickrande :meh:

Var i "min" butik igår. Var nyfiken på att se vad för nytt som kommit in. Men var nog för ivrig för det var tomt på hyllorna, speciellt bland schabrak och grimmor :wtf:
Fick med mig katalog hem iaf så skall ägna lite av min lediga dag till att gotta mig i den. :D:p

med tanke på att deras ridbyxor knappt passar folk med storlek 42-44 så har jag inga höga förväntningar om några plus size modeller..
har 42 i övriga ridbyxor, hööks 46 var för litet i benen och skoningen men jääätte stor i midjan, som ändå kasade ner så fort man hukade sig så att man visade halva häcken :mad:. och jag är ändå inte så jätte stor..

hm är dock lite värre med byxor om man ska klaga, i butik så är det hundratals XS, S och M men sällan L och XL.. även bland det nyinkomna.

Var i "min" butik igår. Var nyfiken på att se vad för nytt som kommit in. Men var nog för ivrig för det var tomt på hyllorna, speciellt bland schabrak och grimmor :wtf:
Fick med mig katalog hem iaf så skall ägna lite av min lediga dag till att gotta mig i den. :D:p

Jag var inne idag och högg ett svart Saronno-dressyrschabrak. Dock var det som du säger, tomt i hyllorna och det saknades många nyheter. Men personalen sa att de skulle få varor idag så imorgon är det nog värt att kika igen.

Det var min första tanke när jag såg katalogen! Varför valde de DEN bilden? :confused: De måste ha fått någon bättre under den photoshooten..

• Gilla
Reactions: AW
Inte knäpp alls. Jag är "större", drar 46-48 på byxor beroende på modell och material. Är sällan jag kan köpa byxor på hööks. Överdelar är oftast bara att glömma. Jag är 180 lång, med "normal lång" överkropp men med stor byst. Vilket gör att många västar går inte att knäppa och tröjor slutar ofta vid naveln. Inte så smickrande :meh:

Nä men precis, man lär väl kunna köpa kläder även om man är längre än 165 och har stl M/40 i kläder som tex jag har.

Om det är du på din profilbild så har du ju en högst normal kropp som varken är extremt stor eller liten även om du är lite längre än snittet. Så då borde det finnas kläder till dig i en vanlig affär som tex Hööks.

Vet inte om det bara är jag men jag fick kalla kårar och känslan "Vi gör svarta byxor till tjockisarna så ser dom smalare ut och döljer lite mer".
För i ridsport ska man vara liten och nätt utan en form.... Bajs ideal :turd:.

Sen är det säkert så att svart kanske säljer bäst men jag tycker ändå det borde finnas några alternativ på färger.
I standardstorlekarna finns det ju alla varianter och färger liksom :meh:

Att det inte finns matchande överdelar som passar en fylligare kropp känns skamligt.
Jag blev ärligt ledsen och besviken.
Blev så glad först att åh ett par schyssta byxor för större! Å sen fallerade allt. :down:

Det enda jag riktigt kände för var det raka gummibettet och tvättpåsar, det är alltid ett jäkla gnäll om hästgården i tvättmaskinen här hemma :p.
Det orange/mörkblå utetäcket var också snyggt, det brukar gå att klämma in min häst i storlek 135 så ett sånt kanske jag köper. Lillponnyn behöver ett nytt regntäcke, synd att detmed Mulle på är grönt för jag haaatar grönt. Å andra sidan är hon pigg på att rulla sig så det skulle snart bli brunt ändå ;). Kul att de tagit in åtminstone en större typ av ridbyxor, trist att de inte fick vara med på "riktig bild" i katalogen. Själv är jag ganska inte stor, men har oftast svårt att komma i Hööks byxor och deras stövlar kan jag inte knäppa mer än halvvägs. Med byxor är mina vader knappt 40 cm på bredaste stället, jag har svårt att tro att det är exceptionellt tjockt men de sk "vida skaften" är på tok för smala för mig. Synd, annars hade jag varit sugen på Olympia-stövlarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 842
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 191
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar