Hööks Höst/Vinter 2016

Det enda jag riktigt kände för var det raka gummibettet och tvättpåsar, det är alltid ett jäkla gnäll om hästgården i tvättmaskinen här hemma :p.
Det orange/mörkblå utetäcket var också snyggt, det brukar gå att klämma in min häst i storlek 135 så ett sånt kanske jag köper. Lillponnyn behöver ett nytt regntäcke, synd att detmed Mulle på är grönt för jag haaatar grönt. Å andra sidan är hon pigg på att rulla sig så det skulle snart bli brunt ändå ;). Kul att de tagit in åtminstone en större typ av ridbyxor, trist att de inte fick vara med på "riktig bild" i katalogen. Själv är jag ganska inte stor, men har oftast svårt att komma i Hööks byxor och deras stövlar kan jag inte knäppa mer än halvvägs. Med byxor är mina vader knappt 40 cm på bredaste stället, jag har svårt att tro att det är exceptionellt tjockt men de sk "vida skaften" är på tok för smala för mig. Synd, annars hade jag varit sugen på Olympia-stövlarna.
Jag hajade också till, först, när jag såg att regntäcket är grönt - men sen har jag fått SÅ många kommentarer där man säger att det var bästa färgen nånsin, så då andades jag ut lite. Nu tycker jag det blev snyggt! (Det är alltså inte jag som bestämmer...) Blir det poppis kanske dom tar fram fler färger? Jag kan försöka luska lite..... Täcket har massor med olika Mullar på, i olika hopp- och skuttposer :laugh:

Knäppt. Jag har inte handlat på postorder på Hööks på typ 10 år och brukar ändå få katalogen i brevlådan.

Jag har åt efter år fått beställa den. Nu har jag faktiskt handlat på postorder - fast ingen katalog än.

Spekulerades förut om det berodde på hur nära man hade till butik men har för mig det inte heller gjorde det logiskt.

Börjes däremot - där har jag inte handlat på 15 år, men katalog får jag :)

Jag håller med... men är likväl sugen på att kika på det. :)

Jag klämde på Fenton-tränset idag men lädret var väldigt plastigt. Jag har flera träns från Hööks sedan tidigare som är riktigt fina när det gäller läderkvalitén men så var det inte med det här tyvärr.

Har bara hunnit kika igenom onlinekatalogen lite snabbt. Var jag för snabb eller stämmer det att dom tagit bort sitt westernsortiment? Aldrig handlat där då det inte är något som faller mig i smaken, men tycker ändå jag ser andra som handlar därifrån.

Var och kollade i min Hööks-butik tidigare idag, men tyvärr hade de inte fått in så mycket höstgrejer än :(

Angående katalogen: Jag har aldrig beställt något från Hööks, utan bara köpt i butik. Jag har fått katalogen 2 gånger/år de senaste 5 åren....

Nä men precis, man lär väl kunna köpa kläder även om man är längre än 165 och har stl M/40 i kläder som tex jag har.

Om det är du på din profilbild så har du ju en högst normal kropp som varken är extremt stor eller liten även om du är lite längre än snittet. Så då borde det finnas kläder till dig i en vanlig affär som tex Hööks.

Vet inte om det bara är jag men jag fick kalla kårar och känslan "Vi gör svarta byxor till tjockisarna så ser dom smalare ut och döljer lite mer".
För i ridsport ska man vara liten och nätt utan en form.... Bajs ideal :turd:.

Sen är det säkert så att svart kanske säljer bäst men jag tycker ändå det borde finnas några alternativ på färger.
I standardstorlekarna finns det ju alla varianter och färger liksom :meh:

Att det inte finns matchande överdelar som passar en fylligare kropp känns skamligt.
Jag blev ärligt ledsen och besviken.
Blev så glad först att åh ett par schyssta byxor för större! Å sen fallerade allt. :down:
Jepp, det är jag på min bild. Jag är lång och bär några extrakilon. Dock inget som stör mig mer än när jag ska köpa ridkläder. Hade gärna sett ett större utbud i modeller och färger för folk som drar större än 40 i storlek.
Har gärna svarta byxor, men lika gärna färgglada och det valet vill jag kunna göra själv.

Nu har jag bara kollat på nätet än och allt nytt har väl inte kommit ut än.
Men något som jag ändå noterat som faktiskt gör mig ledsen är att de har tagit fram 1, ETT par ridbyxor i plussize storlekar och de finns bara i svart.
Jag tycker det är superbra att det finns storlekar och förhoppningsvis även passform för att passa en fylligare kropp.
Men det känns som ett hån att det bara finns en modell precis som att alla är stöpta i samma form och bara i svart.
De hade väl ändå kunnat kosta på att ha dem i 2 färger till.
Dessutom har jag inte hittat en enda överdel för att passa större.
Tycker gott att de kunnat kosta på att göra några fina toppar/tröjor och jackor även för större människor.

Nu är jag inte ens stor själv men ska man göra något så tycker jag att man ska göra det ordentligt.
Även stora människor lär väl kunna och säkert vilja köpa en outfit med snygga välsittande kläder till vettiga priser.
Det finns ju många stora ryttare så kundunderlag lär ju finnas?
Eller är jag knäpp som reagerar på det?

De kanske testkör modellen för att se om den säljer. Går det bra för den finns det säkert chans för fler färger.

Konstigt att de tagit bort Western delen, hag ju alltid funnits i Höökskatalogen.

Sen saknar jag "new" vid nyheterna.

Jag hajade också till, först, när jag såg att regntäcket är grönt - men sen har jag fått SÅ många kommentarer där man säger att det var bästa färgen nånsin, så då andades jag ut lite. Nu tycker jag det blev snyggt! (Det är alltså inte jag som bestämmer...) Blir det poppis kanske dom tar fram fler färger? Jag kan försöka luska lite..... Täcket har massor med olika Mullar på, i olika hopp- och skuttposer :laugh:

Äsch, det är ju bara min personliga åsikt att generellt inte gilla grönt, finns ju jättemånga som gärna väljer den färgen. :) (Och Mulle väger upp för det mesta, jag (och ponnyn) är stora Mulle-fan! :love:)

Jepp, det är jag på min bild. Jag är lång och bär några extrakilon. Dock inget som stör mig mer än när jag ska köpa ridkläder. Hade gärna sett ett större utbud i modeller och färger för folk som drar större än 40 i storlek.
Har gärna svarta byxor, men lika gärna färgglada och det valet vill jag kunna göra själv.

Precis, det är liksom det som stör mig att det inte finns något val.
Det finns bara en modell och en färg.
Inte för att det är något fel på svart men jag hade gärna sett några fler färger och gärna åtminstone en till modell på byxa så man kan göra något sorts val.

Nä jag hoppas att de fixar en schysst plussize kollektion till våren med fler färger och valmöjligheter.
Att de fixar fina överdelar med som går att knäppa och räcker nedanför tuttarna.

Är det jag som är blind eller? Jag hittar ingenstans där man kan beställa hem katalogen?
Jag är också blind varje gång,
har för mig man får leta lite typ under 'minasidor'(eller vad det heter) när man loggat in.

Kvittar hur mycket postorder jag beställer så får jag ingen katalog så jag får alltid beställa själv...

Jag är super besviken på katalogen :down:
De har plockat bort western sortimentet och finns endast ett regn och fleecetäcke i ponny sortiment. Hööks ponnytäcke är enda som passar min stora häst och regntäcke har han redan.

@parfymflaska jo jag såg det. Hästen har 135 i sina täcken men endast deras ponny collection har varit tillräckligt korta på sidorna och små i halsarna för att passa honom. Då de täckena är "vanliga" men finns i mindre storlekar gör att jag tror inte de kommer funka på honom :(

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 842
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 191
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar