Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Jag hittade nåt skumt redan på första sidan:


@godisklubba Ett par frågor.

Uggla dräller en rad till ulvarna varje natt. Visst gäller det även första natten?

Nasse kan omvända en god spelare. Han kan alltså välja att inte omvända?
Varför skulle hen inte omvända någon? :confused:
För att hen inte vill. Men jag utgår ifrån att det kommer bli en omvändelse.
Ja jo 😅 men menade varför skulle hen inte vilja?
För att hen inte orkar med dramat som blir? Nä, jag vet inte, ville mest ha förtydligat om det var ett val eller inte.
Jag tycker det är lite intressant att Habina tar upp detta för ulvlekande Habina brukar inte vilja ha för mycket drama (till skillnad från @paow :D) och att då förvissa sig om att valet att avstå finns känns som någon som är demon mot sin vilja.

LenaH röstar på Habina enligt ovanstående.
 
Ungefär så brukar det se ut när man har listat ut vem som är ängel och att goda håller på att lyncha den....känns alltså som en lite överdriven reaktion IMHO - men varför?
Bara så konstigt. Vill veta hur hon tänker. Någon plan måste hon ha förutom att vara självmordbenägen.
 
Herregud nu blir jag nojig på riktigt! Får plötsligt för mig att Niyama och Artline är i lyan ihop och att Artline blir orolig för att folk ska fatta. :nailbiting:

Jag håller med om att det var en överdriven reaktion men har väldigt svårt att tro att det var för att skydda en ulvkollega - varför skulle någon röja sig så?
 
Trodde jag skulle ha mer tid att leka idag men blev hembjuden till mina föräldrar. Jag är lite inne på samma spår som @qitis att det är ulvigt att hålla sig i bakgrunden i början av leken. @LenaH varit aktiv efter @qitis la sin röst. Däremot har det varit tyst från @Artline och @Gabby_Ossi. Vem av de två som är mest misstänkte är jag lite osäker på så går efter känsla.

Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
 
Ungefär så brukar det se ut när man har listat ut vem som är ängel och att goda håller på att lyncha den....känns alltså som en lite överdriven reaktion IMHO - men varför?
Tänkte samma sak... Det var väldigt mycket reaktion för att vara DL1, om man säger så.

Jag tycker väl inte Niyamas spelsätt är vidare konstigt sett till situationen.
 
Påminner om att ni gärna får uppdatera röstlistan!

Dag DL1 - 21.00
19.59 - hemlig röstar på fio
20.05 - qitis röstar på LenaH
20.18 - Niyama röstar på qitis
20.25 - LenaH röstar på Habina
 
DL 1
19.59 hemlig röstar på fio
20.05 qitis röstar på LenaH
20.18 Niyama röstar på qitis
20.24 LenaH röstar på Habina
20.28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
 
Jag hittade nåt skumt redan på första sidan:


Jag tycker det är lite intressant att Habina tar upp detta för ulvlekande Habina brukar inte vilja ha för mycket drama (till skillnad från @paow :D) och att då förvissa sig om att valet att avstå finns känns som någon som är demon mot sin vilja.

LenaH röstar på Habina enligt ovanstående.

Intressant reflektion - det finns ju flera roller som har val att göra till exempel Heffaklumpens mamma kan ju välja att trolla någon (eller inte antar jag) och det frågade hon INTE om. Iofs inte en lika kontroversiell roll, men jag noterar dettta
 
Intressant reflektion - det finns ju flera roller som har val att göra till exempel Heffaklumpens mamma kan ju välja att trolla någon (eller inte antar jag) och det frågade hon INTE om. Iofs inte en lika kontroversiell roll, men jag noterar dettta

Jag tror mer att det handlar om att min hjärna bara kan tänka på en roll i taget. :p Jag reagerade på valfriheten i demonens roll och behövde förtydliga kring det.
 
Vem menar du? Artline? eller Niyama?

Och öht varför skulle Art reagerat som hon gjorde- vilket kontext sätter du det i?

När jag läste det lät det precis som nåt två ulvar skulle kunna skriva till varandra. Men det funkar ju bara om andra stycket som Artline skrev inte varit med. Så jag fattar ingenting.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 333
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 188
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp