Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

När jag läste det lät det precis som nåt två ulvar skulle kunna skriva till varandra. Men det funkar ju bara om andra stycket som Artline skrev inte varit med. Så jag fattar ingenting.
Jag är nog mest understimulerad och var nära att skriva om mig själv i tredje person. Hade vi varit ulvar. Varför skulle jag få ha skrivit det i tråden?
 
  • Haha
Reactions: fio
Trodde jag skulle ha mer tid att leka idag men blev hembjuden till mina föräldrar. Jag är lite inne på samma spår som @qitis att det är ulvigt att hålla sig i bakgrunden i början av leken. @LenaH varit aktiv efter @qitis la sin röst. Däremot har det varit tyst från @Artline och @Gabby_Ossi. Vem av de två som är mest misstänkte är jag lite osäker på så går efter känsla.

Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
Fast Gabby hade väl sagt att hon inte skulle ha tid idag.

Jag vill rösta nu, ifall jag blir fast i telefon länge, och reagerade på detta. Känns som någon som vill ha en riktigt lätt förstadagsröst. Kanske en ond som bara vill ha en lätt röst på en god?

Madalitso röstar på Carro_lina med ovanstående motivation.
 
DL 1
19.59 hemlig röstar på fio
20.05 qitis röstar på LenaH
20.18 Niyama röstar på qitis
20.24 LenaH röstar på Habina
20.28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20.34 Madalitso röstar på Carro_lina
 
Jag är nog mest understimulerad och var nära att skriva om mig själv i tredje person. Hade vi varit ulvar. Varför skulle jag få ha skrivit det i tråden?

Vad hade du tänkt skriva om dig själv i tredjeperson?

Ibland har man flera fönster öppna och glömmer bort vart man skriver. Dock känns det som att det inte passar ihop med andra stycket du skrev, så jag är kluven.
 
När jag läste det lät det precis som nåt två ulvar skulle kunna skriva till varandra. Men det funkar ju bara om andra stycket som Artline skrev inte varit med. Så jag fattar ingenting.

Aha - och det var en skum reaktion i DL1. Hade den varit i D2 efter en natt med full spioninfo hade jag förstått
 
DL 1
19.59 hemlig röstar på fio
20.05 qitis röstar på LenaH
20.18 Niyama röstar på qitis
20.24 LenaH röstar på Habina
20.28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20.34 Madalitso röstar på Carro_lina
 
Spridda röster än så länge. Känns som att ingen vågar lägga en andraröst. Själv känner jag mig stressad för jag vet inte vart jag ska lägga min röst. :arghh: Cirkus gräver på sitt typiska vis, men jag vet ju att hon gör det som ond också. Varför lät jag mig luras in i den här leken igen? :banghead:
 
Fast Gabby hade väl sagt att hon inte skulle ha tid idag.

Jag vill rösta nu, ifall jag blir fast i telefon länge, och reagerade på detta. Känns som någon som vill ha en riktigt lätt förstadagsröst. Kanske en ond som bara vill ha en lätt röst på en god?

Madalitso röstar på Carro_lina med ovanstående motivation.
Vad tänker du om qitis röst då?
 
Fast Gabby hade väl sagt att hon inte skulle ha tid idag.

Jag vill rösta nu, ifall jag blir fast i telefon länge, och reagerade på detta. Känns som någon som vill ha en riktigt lätt förstadagsröst. Kanske en ond som bara vill ha en lätt röst på en god?

Madalitso röstar på Carro_lina med ovanstående motivation.
Ja det kan det ju ha varit men lika gärna kan det ha varit en god som inte vill missa att rösta och inte heller lägga en andraröst.
Hur kan du veta att GO är god? Det undrar jag

Cirkus vill med detta lägga sin röst på Madalitso
 
Fast Hefforna var ju dom hemska i mitt minne så då kanske det inte ens fanns en Ru?
Det finns två olika Nalle Puh filmer.
I den många av er minns/växt upp med så är Heffaklumpen den läskiga och Ru med de lvroga i sjumillaskogen. I den jag minns (växt upp med) är Heffaklumpen och Lilla Ru bästa vänner.
Jag la in tre länkar igår kväll med Heffaklumpen som den goda, Hedinn la in en med Heffaklumpen som den läskiga/onda. Kolla där så ser du skillnaden på Heffaklumparna :)
 
  • Gilla
Reactions: fio
19.59 hemlig röstar på fio
20.05 qitis röstar på LenaH
20.18 Niyama röstar på qitis
20.24 LenaH röstar på Habina
20.28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20.34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
 
Vad tänker du om qitis röst då?
Att den också var en lätt röst, men hon valt också specifikt LenaH över gabby, iom att gabby varnat för ont om tid.
(Det är cokså lite av en hang up för mig när folk röstar på folk för att de haft ont om tid när de specifikt varnat om det, vilket kan ha påverkat min röst)
 
Det finns två olika Nalle Puh filmer.
I den många av er minns/växt upp med så är Heffaklumpen den läskiga och Ru med de lvroga i sjumillaskogen. I den jag minns (växt upp med) är Heffaklumpen och Lilla Ru bästa vänner.
Jag la in tre länkar igår kväll med Heffaklumpen som den goda, Hedinn la in en med Heffaklumpen som den läskiga/onda. Kolla där så ser du skillnaden på Heffaklumparna :)

Jo jag såg dom igår men fattade inte att det var Ru 🙄
 
19.59 hemlig röstar på fio
20.05 qitis röstar på LenaH
20.18 Niyama röstar på qitis
20.24 LenaH röstar på Habina
20.28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20.34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
Går min bukeklocka annorlunda än er? För mig står det att du röstade 20.38 och noterade att @godisklubba inte heller skrev samma tid som mig men trodde att hon bara skrev en siffra fel?
 
Jag tycker att LenaH lyfter intressanta saker gällande Habina i samband med sin röst, men jag vet också att jag ofta lätt ser skumheter hos Habina DL1, så jag noterar bara det för nu.
Precis som Niyama reagerar jag lite på qitis röst - den är enkel, och även om det var tidigt första dagen så hade det ju ändå varit en del diskussioner som kunnat vara värda att nämna?
Noterar även att carrro_lina nu lägger en liknande röst, men på en annan spelare...

Jag ogillar att rösterna blir såpass spridda nu, med tanke på att det finns en ulv i fårakläder så med en sån här röstning ger vi ulvarna stor möjlighet att styra utfallet.

Av den anledningen väljer jag att lägga en andraröst, på en spelare jag tycker gör det väldigt enkelt för sig.

Hedinn röstar på qitis
 
Ja det kan det ju ha varit men lika gärna kan det ha varit en god som inte vill missa att rösta och inte heller lägga en andraröst.
Hur kan du veta att GO är god? Det undrar jag

Cirkus vill med detta lägga sin röst på Madalitso
Det vet jag inte, men precis som jag just skrev till niyama så har jag en hang up på folk som röstar på någon för att de inte skrivit när de larmat om ont om tid.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 334
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 193
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp