Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Jag är inte Niyama men just det där resonerades om igår ff av Hedinn och Niy tror jag. KOntentan blev väl att ulvarna inte borde vilja ha kvar demonen till sist
ok ja jag ligger som sagt lite efter så jag ber om ursäkt om det kommer funderingar från mig som redan dividerats :o
 
En sak som slår mig när jag ser röstlistan är att om tex Madalitso är ulv i fårakläder, så är hennes röst inte giltig. Kanske var tanken att det skulle bli lottning mellan några personer, och om Carrro_Lina rök så fick de andra chans till lite alibi? Bara spånar nu, måste hålla igång hjärnan när jag äntligen börjat tänka lite. ;)
Alibit bli ju tveksamt just eftersom vi har ulven i fårakläder. Och de andra? Jag eller Q?
(Jag läser ikapp det jag bara skummade från mobilen tidigare.)
 
DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
20:41 Hedinn röstar på qitis
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis
20:50 Artline röstar på Niyama.
20:55 fio röstar på hedinn
20:56 Habina ändrar röst till Artline
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina
20:58 Snurrfian röstar på Habina
20:58 Qitis ändrar röst till
carro_lina

jag måste granska denna röstlista utifrån gårdagens lynch och även utifrån vem ulvarna valde att käka inatt lite till så jag får ordning på tankarna
 
jag har hunnit läsa igenom såpass mycket att jag läst att LL @godisklubba tyjckte att det var svårt att få ordning på resultatet i första DL. för mig betyder det att röstfifflaren och den dolda fårulvrösten gjort det mer spännande än det borde vara?
Vill inte outa någon roll men har mina bestämda tankar om det utifrån hur röstningen blev avgjord

Hur menar du med att outa nån roll? Jag vill gärna höra mer av dina tankar kring röstningen. :)
 
Förlåt för dålig aktivitet idag, har varit upptagen och kommer fortsätta vara det resten av kvällen, men försöker läsa, och ska försöka samla tankar lite innan dl och röstning, men känner mig sjukt vilse just nu.
 
När jag läser igenom reagerar jag mest på Habina. Dels det Hedinn tar upp i inlägg #334 , det var många obegripliga vändningar där. Sen det här att Q skulle blivit varnad av ulvkompisarna, men att dessa då verkar ha glömt påpeka att hon inte ska rösta ut en annan ulv istället?

Påminner mig själv (och kanske nån annan) om att en röst i röstlistan är falsk, samt att det finns ytterligare två röster i det dolda. Det gör såklart det hela lite svårare.

En sak som slår mig när jag ser röstlistan är att om tex Madalitso är ulv i fårakläder, så är hennes röst inte giltig. Kanske var tanken att det skulle bli lottning mellan några personer, och om Carrro_Lina rök så fick de andra chans till lite alibi? Bara spånar nu, måste hålla igång hjärnan när jag äntligen börjat tänka lite. ;)
Sen detta. När det finns en ulv i fårakläder med så är ju inte alibit att rösta på en ulv lika mycket värt sas. Madalitso lyckades även få med mig mot Carrro, så det verkar lite otaktiskt att dra igång en lynch mot en kollega? Jag säger inte att Mada är god, men jag tycker resonemanget är skumt.
 
jag har hunnit läsa igenom såpass mycket att jag läst att LL @godisklubba tyjckte att det var svårt att få ordning på resultatet i första DL. för mig betyder det att röstfifflaren och den dolda fårulvrösten gjort det mer spännande än det borde vara?
Vill inte outa någon roll men har mina bestämda tankar om det utifrån hur röstningen blev avgjord
+ @Niyama
Jag uttryckte mig klantigt igår kväll.

Det var väldigt intensivt på slutet och inte någon sas lugn röstning, som det brukar vara i första DL. På grund av det, samt min icke samarbetande hjärna, vad jag tvungen att gå igenom allt ett antal gånger och se till att det blev rätt. Jag gjorde det krångligt för mig själv också (:p) genom att sätta en såpass sen DL och överskatta min förmåga att tänka klart på kvällen :)

Också, qitis, du har uppfattat mig rätt. Är Kanin (ulv i fårakläder) sist kvar, så får hen inte omvandla en god spelare till ond. Vilket betyder att leken är över.
 
Hur menar du då? Vad är det jag missat in mina funderingar?
Att rösta på en ulv blir ju mindre värt när man vet att den rösten kanske inte ens räknas. Alltså mindre värt som alibi. Och du skrev "de andra" fick chans till alibi, då undrar jag vilka. Jag och Q var de som förutom Mada röstade på carro så vem av oss? Eller är vi ulvar allihop?
 
Jaha, ska jag sammanfatta mina tankar under dagen så känns det som att jag ser ulvar överallt. :o Jag leder dessutom inläggstoppen, det har nog aldrig hänt förut? Men det blir verkligen enorm skillnad för mig när jag kan skriva på datorn och ha flera fönster öppna samtidigt.

Till att börja med har jag spåret med Artline och Niyama, som först gjorde att jag röstade på Niyama och sen bytte till Artline.

Sen har vi det hela med hemlig skrev "vi" som svar på snurrfians fråga om hon fått röster på sig. Där finns det en misstanke om att hemlig och snurrfian är ulvar och att hemlig helt enkelt försa sig, snurrfian hakade på först och sen försökte släta över.

Därefter har jag det ytterst tunna spåret Madalitso som ulv i fårakläder, baserat på hur hon röstade. Känns sådär.

Slutligen det likaså tunna spåret att qitis plötsligt hann in och rösta, dessutom på en person som (om vi ignorerar de två dolda rösterna och låtsasrösten) hon ser ut att sätta spiken i kistan på. Plus att den personen (alltså Carrro_lina) är ulv, vilket skulle kunna ge ett trevligt alibi till qitis om hon är ond. Men jag är som sagt velig där.

Det ger oss alltså sex onda i min lek. ;) Det går bra nu. Samtidigt som jag vet att helt missar gamla rävar som LenaH, cirkus och Hedinn (garanterat fler som jag inte kommer på nu).

Summa summarum, jag ser ulvar överallt och missar säkert de riktiga ulvarna. Men nu har jag iaf sammanfattat alla mina tankar, om inte för er andra så åtminstone för mig själv.
 
Det där har jag sett så många skriva och visst en del gör så, men verkligen inte alla. Jag försöker tvärtom undvika att göra så.
Nä, jag har nog heller aldrig tänkt på det sättet som siare. Det brukar ju vara enkelt nog att hinta lite diskret till spionen genom att skriva nån rad om personen man siat. Är det nåt spionen gör är det ju att leta efter info om personen den sett blivit siad.
 
När jag läser igenom reagerar jag mest på Habina. Dels det Hedinn tar upp i inlägg #334 , det var många obegripliga vändningar där. Sen det här att Q skulle blivit varnad av ulvkompisarna, men att dessa då verkar ha glömt påpeka att hon inte ska rösta ut en annan ulv istället?


Sen detta. När det finns en ulv i fårakläder med så är ju inte alibit att rösta på en ulv lika mycket värt sas. Madalitso lyckades även få med mig mot Carrro, så det verkar lite otaktiskt att dra igång en lynch mot en kollega? Jag säger inte att Mada är god, men jag tycker resonemanget är skumt.

Jag tycker själv att jag var logisk och har erbjudit mig att förklara ytterligare hur jag tänkte. Men du vill inte ge mig den chansen?
 
Va? Det har jag inte skrivit. Jag har undrat vem av oss som ingår i Habinas teori där du är fårulv och hon skrev "de andra" alltså måste ju jag eller Q vara ulvar i den teorin.
OK, då var det jag som tolkade ditt inlägg fel. Blev bara lite fundersam när du och q plötsligt verkade lita så väldigt på varandra och sen det inlägget.

Personligen tycker jag det känns osannolikt att ulvarna bestämmer sig för att rösta ut en kamrat i lyan första dl då det ofta är rätt lätt att rösta ut någon utan större misstankar mot sig. Så om någon i lyan röstat på carro, vilket inte alls känns säkert dl 1 när man lätt kan komma undan med spridda röster, så skulle jag gissa på att det inte är mer än en I lyan som röstat där.
 
Att rösta på en ulv blir ju mindre värt när man vet att den rösten kanske inte ens räknas. Alltså mindre värt som alibi. Och du skrev "de andra" fick chans till alibi, då undrar jag vilka. Jag och Q var de som förutom Mada röstade på carro så vem av oss? Eller är vi ulvar allihop?

Då är jag med på hur du menar och givetvis har du rätt att det skulle bli mindre värt. Jag syftade på de andra som röstat på carrro_lina, om nån av de är ulv och inte Madalitso. Tydligare?
 
jag hade inga bra argument igår för min röst jag la först ( på @LenaH) och det ber jag om ursäkt för.
Jag förstår om det blir misstänkt för att man röstar på någon pga inaktivitet. Heck. jag själv blir ju det :) Men jag vill ju ändå att någon skriver något mer än "hittat leken" så det går att se något av vad denna anser om leken . Nu var jag tidig med att rösta och är medveten om att andra kan komma in senare så menar inget illa

Jag la min första röst på LenaH och hon valde ändå att inte rösta på mig sedan så kanske att @LenaH s q-radar faktiskt är välkalibrerad i denna leken - det hoppas jag om inte annat det vore på tiden att den fungerar!
Att jag är misstänkt från andra kan jag förstå och ska bemöta ordentligt idag/ ikväll vad ni skriver!
Jag la ingen vikt vid det alls, du har gjort så på senare år när du inte har lika mycket tid, jag antar att det känns ok att rösta på mig eftersom jag sällan blir lynchad i första DL. :)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 980
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp