@Jojo Inser du inte att det är din kille som är den som är dum här? Han springer till dig och för vidare saker som inte du ska behöva höra överhuvudtaget. Det är psykisk misshandel på hög nivå att hålla på så. Jag hade sprungit för livet.
Kan inte instämma mer. Därav så många sitter i såna förhållande och inte tar sig ut, för dom vet inte det är psykisk terror. Dom tror det är normalt att bete sig så och då ursäkter dom sin partner. Många andra utifrån ser det inte heller. En väldigt nära till mig är i ett fysiskt våldsamt förhållande, men denna anser inte själv att hen's partner är våldsam för partner har bara "råkat ta stryp tag, men menade ju inget illa med detta!" och "partnern råkade slänga sin mobil i ansiktet på hen, men det va ju ett misstag!", dessutom tycker hen det är synd om partnern för denna har ADD och har det jobbigt, och partner ber ju alltid om ursäkt för sina "utbrott".
Jag säger inte det är samma här, men fakta är otroligt många personer sitter i såna förhållande, men dom tror inte det är fel- Det händer "alla andra" men inte "mig", det är alla andra som inte "förstår relationen" för vi älskar varandra och dom vet inte hur det är, enligt personerna i toxiska relationer.
För tillfället har denna partnern lyckats isolera min närstående från alla, så min närstående har inga nära relationer kvar, förutom två som bor långt bort så dom ses 1 gång per år. Vårt förhållande har tagit stor skada av relationen och pt kan vi inte ens prata med varandra, då denna anser jag gjort fel som försökte hjälpa hen lämna relationen förre året, vilket hen ville först, men sedan ändrade sig. Till saken kan tilläggas att partner inte har haft någon inkomst alls på flera år (inte ens akassa, eller social bidrag- nada), ljuger och är allmänt otrevlig mot alla andra. Men Hen vägrar inse detta, vilket är så tragiskt att se, hur det förstör en person man älskar, men känns snart som hen inte finns kvar längre, jag känner inte igen personen snart och då har jag känt denna hela livet.
Mitt bästa råd till folk i såna relationer: Run for your fucking life. Slösa inte bort livet på en sådan person. Det är så otroligt ledsamt om man slösat bort många år av sitt liv på en toxic person, när man kunnat må bra istället.