Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I`m back in the saddle!!!
Ha ha detta är helt knasigt för man skulle kunna tro att jag ridit ut på världens äventyrs-ritt men så är det långt ifrån.
Fast för mig var det ändå en sorts äventyr ha ha
Som jag skrev innan så SKULLE jag upp i sadlen men jag märkte att det som vanligt genast började smyga sig in en massa negativa tankar i min skalle och jag började svikta. Kollade ut genom fönstret och såg att det började komma in lite moln, det började blåsa lite och jag tänkte att "nä det blir nog oväder".
Men så ryckte jag upp mig och blev rent ut sagt förbannad på mig själv - röt till på mig själv så hunden blev rädd ha ha
Bestämde mig för att sopa bort ALL tankeverksamhet och sa till mig själv: "Just DO it!!!"
Så upp till stallet for jag, gick med raska steg in i stallet och hämtade träns, sadel och borste. Ut i hagen och tränsade pållen, borstade och kratsade hovarna och sedan på med sadeln.
Var noga med att INTE låta tankarna komma utan jag blev liksom helt radiostyrd och bara satte fart. Men sen var det ju det där med att komma upp! Lättare sagt än gjort trots den kära IKEA-pallen.
Min häst är inte så väldigt hög, ca 155, men tillräckligt hög för att jag inte bara skulle kunna stå på den och liksom "glida" över på hästen.
Jag provade med att stå på pallen, sätta foten i stigbygeln men det funkade inte heller - har så jäkla dåliga knän och dessutom kändes det som om sadeln skulle glida lite. Jäklar!
Stallägaren har en stor hög med cementplattor och jag kom på att det var högre så jag tog pallen, hästen och mig själv dit - klättrade från pallen till platthögen och försökte samtidigt styra in pålle så han stod nära och bra.
Men givetvis skulle han inte samarbeta utan precis när jag skulle upp så flyttade han ut bakdelen för att komma åt de delikata och mumsiga buskarna som finns precis där. Ner igen och rätta till pålle och så upp igen -men samma visa!
Då kom jag på att jag kunde klättra upp på muren som är runt gödselstacken och se det blev precis lagom höjd men givetvis skulle hästf*n flytta sig.
Nåväl, jag gav mig inte för nu SKULLE jag upp. Och efter lite trixande stod han still och jag kunde bara lägga över benet och sen var jag i sadel.
Jag måste säga att det är tur man har öron som stoppade det urfåniga leendet vid öronen ha ha. Ja, hur gick då min "långa" ridtur?
Jag hade tänkt att rida inne i hagen tills jag känner mig säker men eftersom jag inte kan sitta upp där och inte är så bra på att öppna eltråden från hästryggen (inte än i alla fall) så höll jag mig till gårdsplanen. Skrittade lite hit och dit, gjorde halter, provade rygga ja ja bara kände mig för lugnt och stilla.
Höll väl inte på mer än i ca 15 minuter ( ha ha att komma upp tog betydligt längre tid!) men jag är verkligen supernöjd.
Nu ska jag bara klura ut hur jag ska kunna rida in i hagen utan att samtidigt släppa ut den andra hästen!? Får fundera lite ........
Kolla vad jag hittade på tuben............ Passar välan bra här ? Läs hela texten under filmen!
http://www.youtube.com/watch?v=GbGtnyUkKV8