"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Fick precis reda på att vi ska hoppa på träningen i morgon...det blir väl inga svindlande höjder precis:crazy:

Men min pålle är fortfarande inte ok i hoven, eller vad det nu kan vara, får snart kolla upp det, och frågan är om jag ska rida på en av tränarens hästar som går lektion? Eller om jag ska fega och hoppa över träningen? Jag får sova på saken...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

På hästnet brukar det finnas från 2-3000 för den händige :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

McMarco, varfor kopa dyra balsam flaskor nar baby oil ar sa billigt.. trust me, det fungerar.. och som ngn sa, betesputsa och dra upp sa mkt du kan innan de gar ut i den hagen...det ar ett plockande och det tar tid, men man far ut allt

Voffie, min trailer ar used, en tule tror jag, den har ramp back (som jag inte gillar) och ramp fram som ar great att ha. Mina sma pallar far plats i den, annars ar tant Fjanta just pa gransen att fa plats (viktmassigt alltsa). Den ar inte heller sa hog sa kanns ok att kora.. Och den gar mer till transport av virke, ho (42 balar packad), flyttning, skrap dumping etc etc.. Sallan har den hast i sig lol.. Men jag betalade 10K for den och det ar en enaxlad, igen OK for pengarna men inget som jag vill ha for evigt.. Drommen ar ju att fa ta hit min 4 horse livingquarters men det kostar val en formogenhet..Haha, da behover jag inget hus...
Men om du hittar ngt billigt kop, en trailer ar alltid bra att ha runt. aven om man inte anvander den mkt. Den dagen man behover ar den ovarderelig. Kompis skall salja sin nar hon har nog med pengar till en ny.. om du inte har hittat ngn da hojtar jag..

Idag ar det tisdag, skall longera nutty vallack och sen rida Valdemar, i paddock men skall forsoka trava lite ocksa.. balansen ar sa dalig vi far se hur det gar..rapport kommer..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

HEJ allihopa igen.... Jag lever, Kamel lever och min hall är snart färdig:D

Jag har saknat er alla här inne men eftersom man måste smida medans järnet är varmt har vi valt att lägga all energi på renoveringen... tyvärr kom en gräslig förkylning som ett satans brev på posten å som vanligt vid såna händelser får jag betala grymt för slarv med astmamedicin och storrökning i 25 år.... :cry: Så, jag har inte ens kunnat pussa Kamel på mulen under nästan 2 veckor och gjorde ett litet försök igår men det slutade med ett anfall från helvetet:devil: sååå, det tar nog ett tag innan jag är tbx i sadlen...

Jag har iaf beslutat mig för att göra ett seriöst försök till att sluta med giftpinnarna men är lite orolig för min familjs säkerhet, jag är ju en satkärring i normala fall å då lär jag ju bli rent psykotisk utan polarn mellan fingrarna:eek:

MEN, nu är jag iaf tbx i tråden.... har skumläst det mesta å försökt komma ikapp mig lite men ni har ju alla vart så rysligt duktiga på att skriva så det var ju som att läsa igenom en mindre roman...:D

Kul å läsa om alla enorma framsteg som tagits av många och man blir så glad i kroppen när man känner av all "kärlek" här inne.... Ni är toppen allihopa....

Såg att FB skrivdes lite grann och kan ju passa på å lägga ut migg FB-namn... Helena Hedenstedt sök å ni ska finna.... släng iväg en vänförfrågan och glöm inte att skriva ett meddelande om vilket Buke-namn ni har.... då vet jag vem ni är:D

Kram å hej från Kamel å mig för stunden... återkommer senare igen....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Har varit storrökare hela mitt liv men slutade när jag fick min hjärtinfarkt för snart 2 år sen. Ett lätt val var det då men jag vet ju hur jävligt det är att sluta. Du fixar att sluta röka, kämpa kämpa :bump:.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hm...3 stycken med det namnet dök upp...Vem av dom är du???:confused:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Fick precis reda på att vi ska hoppa på träningen i morgon...det blir väl inga svindlande höjder precis:crazy:

Men min pålle är fortfarande inte ok i hoven, eller vad det nu kan vara, får snart kolla upp det, och frågan är om jag ska rida på en av tränarens hästar som går lektion? Eller om jag ska fega och hoppa över träningen? Jag får sova på saken...

Om din häst inte här 100% ok ska du inte hoppa. Fega inte utan låna din tränares häst:bump:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Förresten ni som kan mer om ridning än jag.....några tips på hur jag ska få Röskägg att säta under sig med höger bak ... han har väldigt svårt att ta vänster galopp

han försöker o försöker så han slår knut på sig själv..så fattningarna begriper han men han får inte in bakbenet som han ska...eller om han är för svag....jag vet inte


funderingar o tips emottages tacksamt

Hur tar han galoppen själv? Longera och studera hur han tar fattningarna åt båda hållen. Går det klockrent är det troligen hos dig det sitter och du får analysera din sits vid fattningarna.

Jag tar inte galopp uppsuttet alls på en häst som inte klarar att gå ett helt varv i galopp rent på lina först. Det för att hästen ska ha en egen balans först. Formen är inte så viktigt då utan att hästen har en ren och taktmässig galopp varvet runt. Studera hur den sätter bakbenen i varje varv vid fattningen, tar den för sig lika med båda bakbenen (yttre benet men håll även koll på det inre så det inte är någon störning där också)

Sen förbereder jag hästen genom ren grundträning i skritt och trav, förflyttningar, öppna och sluta. När jag red in Rödhättan var hon lite för het...:angel:...och tappade kroppen lätt...jobbade det genom att lägga in momentet stopp, backa, sluta och från det be om galopp...det ska gå med flyt...hästen backar och går direkt över till en sluta framåt och där sen be om galoppen. Fick ju gå tillbaka till den övningen när jag satte igång henne nu :o ...och nu är hon med på noterna igen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag är den med svart lockigt hår, kortet är taget med en gardin i bakgrunden och jag har en läpppercing:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:D Fast numera har jag 2 läpppercingar, återgått till min naturliga hårfärg som är tokblond och klippt av mig allt burr och blivit välfriserad i kort...:D fast jag har inte bytt bild...:grin:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag fegade lite och slängde iväg ett meddelande...tror alltså det kom rätt då ;)

Skickar du tillbaka en förfrågan?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jag sander ocksa snart...

idag skall den omtalade western sadeln provas pa Valdemar. Hornet ar avbrutet och skulle kosta en formogenhet att fixa, sa jag kor val hornlos for just nu.. Var inne och bestallde en Simco Working Arabian for framtiden till smaungarna, den har blir mer tranings sadel nar vi kommer sa langt..
Men OM den passar senor V kan jag ju lika garna rida i den som en for liten engelsk sadel.. Min anda sticker ut lite i den sa det ar inte bekvamt direkt..
Rapport kommer om western aventyret....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Så klart inte min ska med, jag menade att inte rida alls:o Men jag har pratat med min tränare, och jag får ett tryggt gammalt sto, som jag har ridit förut. Here we go again:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Så klart inte min ska med, jag menade att inte rida alls:o Men jag har pratat med min tränare, och jag får ett tryggt gammalt sto, som jag har ridit förut. Here we go again:D

Perfekt!!!


Kom precis tillbaka från en äventyrsrunda på mina egna marker...ja jäsiken!!! Det är varmt idag, solen gassar obarmhärtigt och vi njuter hejdlöst. Red ner för att leta mig fram till ån. Insåg att genom första skogspartiet är det kört (en ravin full med träd) så jag fick följa grannens åker liten bit till min egen lägda dyker upp. Underbar täkt att jobba på och vilket härligt bete nästa år!!!

Kom till nästa skogsparti och...ytterligare ett stup uppenbarade sig...det sträcker sig liksom hela vägen och ner mot ån. Fann ett lute som inte var fullt lika brant som på övriga partier men tillräckligt brant för att känslan av att hästen försvann infann sig:eek: ... Tack och lov insåg Rödhättan att det nu var läge att ta det lugnt för det är farligt. Vi hittade ån...men innan det är framkomligt överallt så vi kan gå över den lär vi få jobba...uppröjande jobb:cool:. Hästen är GULD, för övrigt!!!:love: ... Varnade mig när hon fått benen kring grannmarkens ståltråd så jag kunde befria henne från den och sen när hon fastnade i en massa gamla stockar fick hon inte panik utan stod och väntade åter tills jag befriat henne. Kan man annat än att älska en sån häst!!!!!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har alltid undrat om pricken på kortet är en piercing eller bara en fläck, nu vet jag :)

Igår var en rent ut sagd skitdag!
Efter förrigårs lyckade ridtur, hade jag planerat en ridtur och sen en 3-kgs kyckling som sambon längtat efter.
så var bonussonen nere i källaren och sa att det låg vatten på golvet som luktade.. skit.
Tvättmaskinen, trodde vi, men det visade sig vara all avloppsvatten från huset som kom upp i källaren! Och det stank!
Så där stod sambon i 4 timmar med avloppsvatten upp till fotknölarna och jag lagade kyckling våningen över och det kändes inte så mysigt.

Idag ringde vi avloppsspolning som kom ut och spolade bort en jätteklump fett från tanken :(
Så nu 3000 fattigare kan vi gå på toa igen.

Ingen ridtur blev det heller.
Men idag kanske jag tar en sväng.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kat, jag skickar en vänförfrågan till dej på Fb senare.
Jag skickade en tidigare men du visste inte vem jag var.

// Elisabeth W
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Red på åkern ikväll och det var den bästa ridturen jag ridit ensam på.
Hästen ville gå och tvekade inte en gång. Jag kunde i stort sett rida med en hand hela turen och inga tveksamheter utan raskt tempo hela vägen.

Passade på att ta lite kort.

31610872.jpg


31610876.jpg


31610860.jpg


31610924.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ingen risk att jag köper dyra hästbalsam. COOPs blåvita utspädd med vatten duger fint, bara att hälla i en blomsprayflaska ;)

Totalt OT! men jag bara MÅSTE dela med mig för jag är så glad. Min 21 åriga dotter har idag fått besked att hon kommit in på sin drömhögskoleutbildning; Informativ illustration 180p. Jag är så jublande GLAD :bump: för hennes skull så jag bara måste berätta för hela världen :bump: :bump: Jag sitter tamigtusan och fånigt gråter här, för att jag är så glad. Jag får skylla på att jag är helt utmattad efter nio dagars jobb på raken, så jag är extra känslig *s*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 245
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 280
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 38
  • Vad läser du just nu?
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp