"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Karin D, problemet med ga med hasten satta fot i stigbygel etc.. ja, man kan ju inte dra med en pall overallt..LOL... "Vissa" behover var trotjanare var vi an gar.. lol...
sager tant kat som har en new lover, den heter Bekvam...
Varför kan du inte få rullator om du behöver? Den fungerar perfekt som pall med! ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Då är du mer kvinna än mig. Är ingen chokladälskare ;)

Kanonfint väder idag med och planen var att rida. Den sprack!

Vi skulle bara hälsa på den och den idag och snabbt säga hej när vi äntligen var lediga ihop. Slutade med att vi har blivit tvångsmatade med kaffe och bullar hela dagen. Kom sent till stallet och mådde pyton p.g.a kosten.

Mockade, lade upp mat, tog in dem och åkte hem. I morgon ska det ridas.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

hmm de skulle ju kunna förklara en del :laugh:

sådana där dagar är inte bra för mage o kroppsform.. du får ta igen de i morgon....extra pass i sadeln:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Förresten ni som kan mer om ridning än jag.....några tips på hur jag ska få Röskägg att säta under sig med höger bak ... han har väldigt svårt att ta vänster galopp

han försöker o försöker så han slår knut på sig själv..så fattningarna begriper han men han får inte in bakbenet som han ska...eller om han är för svag....jag vet inte


funderingar o tips emottages tacksamt
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Som du säger...han kanske är för svag. I så fall klättra i backar i saakta tempo så det blir extra jobbigt. Träna tempoväxlingar på uteritterna och lite bommar i paddock eller stockar i skogen så han lyfter på benen och får igång bakbenen och inte sover med dem. Har bakbenen vaknat kan de börja träna och jobba så de blir starkare. Bara en chansning om att han skulle vara svagare dock.

Har lite samma problem med Kelly. Innan hon är ordenligt uppvämd så vill hon inte sätta höger bakben under sig ordenligt. Man måste verkligen jobba henne igenom det, sen går det jättebra. Först trodde jag hon var lite halt när hon gjorde såhär. Tydligen är hon bara svagare i det benet och blir lite "lat" med det om hon får chansen. Kollad är hon så det är inget fel på det. Hon har tydligen alltid varit lite högerslö så ryttaren får jobba hårdare helt enkelt :crazy:

Lycka till med skägget.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nej men du är ju kvinna :) Erfarenheten säger mig att de är rätt svaga för choklad...:laugh:

säger han som vräker i sig en 100grams cholkad som en smörgås

Jag har aldrig gillat choklad innan, föredrog lakrits. men nu är det nästan bara choklad som gäller. Det enda godis som är gott till kaffe.
Men, jag har idag provat ett par jättesnygga manchesteridbyxor som matchar min sadel. När jag köpte dem i våras fattades det ca 15-20 cm till att kunna knäppas. Idag kan jag knäppa dem! :) Sen fattas det kanske 2-3 cm för att de ska kunna kännas riktigt bekväma.

Så nu ska jag börja promenera vår runda på 8-9 km minst ett par gånger i veckan.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har aldrig gillat choklad innan, föredrog lakrits. men nu är det nästan bara choklad som gäller. Det enda godis som är gott till kaffe.
Men, jag har idag provat ett par jättesnygga manchesteridbyxor som matchar min sadel. När jag köpte dem i våras fattades det ca 15-20 cm till att kunna knäppas. Idag kan jag knäppa dem! :) Sen fattas det kanske 2-3 cm för att de ska kunna kännas riktigt bekväma.

Så nu ska jag börja promenera vår runda på 8-9 km minst ett par gånger i veckan.

Den där meningen fick mig att tänka på något som jag och ett par goa tjejer pratade om för lite sedan. Det här med att utrustningen ska matcha. Jag håller med om att det ser jättefint ut, väldigt trevligt! Men är det viktigt? Frågar jag min 15-åriga dotter så är det ooooootroligt viktigt! Allt läder+hjälmen SKA vara i samma färg. Och så tittar hon på mig, sin totalt väcka mor, som har en brun hjälm, svarta stövlar, svart sadel och ibland, ve och fasa, använder ett brunt träns. :cool: Kan det vara så att det där blir en aning mindre viktigt när man blir lite äldre, speciellt så länge man håller sig hemomkring (ingen ursäkt, enligt barnet)?? Eller är jag totalt ute? :grin:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har aldrig gillat choklad innan, föredrog lakrits. men nu är det nästan bara choklad som gäller. Det enda godis som är gott till kaffe.
Men, jag har idag provat ett par jättesnygga manchesteridbyxor som matchar min sadel. När jag köpte dem i våras fattades det ca 15-20 cm till att kunna knäppas. Idag kan jag knäppa dem! :) Sen fattas det kanske 2-3 cm för att de ska kunna kännas riktigt bekväma.

Så nu ska jag börja promenera vår runda på 8-9 km minst ett par gånger i veckan.

ohhhhhhhhh Borjes hade manchester ridbyxor for nagra ar sedan.. jag ville ha men kunde aldrig fa (sant till usa da). VAR har du hittat dem? pris??? snalla dela med dig..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Den där meningen fick mig att tänka på något som jag och ett par goa tjejer pratade om för lite sedan. Det här med att utrustningen ska matcha. Jag håller med om att det ser jättefint ut, väldigt trevligt! Men är det viktigt? Frågar jag min 15-åriga dotter så är det ooooootroligt viktigt! Allt läder+hjälmen SKA vara i samma färg. Och så tittar hon på mig, sin totalt väcka mor, som har en brun hjälm, svarta stövlar, svart sadel och ibland, ve och fasa, använder ett brunt träns. :cool: Kan det vara så att det där blir en aning mindre viktigt när man blir lite äldre, speciellt så länge man håller sig hemomkring (ingen ursäkt, enligt barnet)?? Eller är jag totalt ute? :grin:

Jag kor med svart hjalm (eller vit sporthjalm) och min gamla stubben som ar brun-ish. Jag har hittat ett brunt trans som kommer att anvandas med sadeln och nej jag kan inte rida ut i svart trans och brun sadel.. Men jag foredrar brunt till svart..
Dock ar det mode just nu med allting svart.. Tidigare, var svart bara for dressyr nastan, medans nu ar det jattesvart att hitta bruna saker.. Dock det ar pa vag tillbaka.. Ocksa populart ar neon farger pa trans, i alla fall i vissa kretsar.
Och nej personligen bryr jag mig inte om mina klader och hastarnas saker.. Dock kor jag inte med lila strumpor och rosa tshirt.. Stovlar/skor ar antingen svarta (stovlar) och bruna (BLundstones). Och jag tror det ar mer i yngre generationer som farger och matching ar viktigt.. \Sa ja, du ar totalt ute..Hahahaha, som jag ocksa ar....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Varför kan du inte få rullator om du behöver? Den fungerar perfekt som pall med! ;)

rullator?? hahahah nope sa dalig ar jag inte.. och skulle aldrig vaga anvanda det som pall.. den har ju hjjul pa sig och rullar sakert ivag..
nej har ju min pall som fungerar bra men nar man ar UTE i skogen kan det bli svart att ta sig upp pa pallen.. om det inte ar en stor sten eller sant. Men snart kommer jag att studsa upp, hoppas jag.. 40 kg eller sa fran nu...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

På tal om pallar att ta med. Finns det ingen som kan uppfinna något som är lätt, är hopfällbart och går att hänga på ryggen och som kunde funka som pall när man är på uteritt till exempel? Tänk så praktiskt! Det är inte alltid man hittar en stubbe, sten, stenmur eller annat som kan vara till hjälp om man av någon anledning varit tvungen att kliva av sin häst. En sådan skulle jag köpa direkt!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

det finns en fallbar pall, inte gjord for att hanga pa ryggen men kan nog modifieras pa ngt satt att man kan "dra upp den" nar man val ar pa hasten.. och sen hanga pa ryggen. OM hasten tillater sana ovningar forstas..lol..
Jag kommer inte ihag var jag sag den har saken, men det var inte i hastbutik/katalog, jag skall ta reda pa det.. aterkommer.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

är nog på samma linje som du. :) Huvudsaken för mig är att sakerna funkar .
Är lite svårt o hitta grejor som passar så man tar vad man har.

nu kör vi med svart träns , naturtyglar , väl insutten naturfärgad sadel ,

kläder de som funkar oavsett färg :laugh: oftast jeans långchaps och vid oväder lång oljerock ,

De är ju för de mesta bara de andra trollen o skogens djur som ser oss och de andra skiter vi i ... :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

rullator?? hahahah nope sa dalig ar jag inte.. och skulle aldrig vaga anvanda det som pall.. den har ju hjjul pa sig och rullar sakert ivag..
nej har ju min pall som fungerar bra men nar man ar UTE i skogen kan det bli svart att ta sig upp pa pallen.. om det inte ar en stor sten eller sant. Men snart kommer jag att studsa upp, hoppas jag.. 40 kg eller sa fran nu...
På mitt jobb har vi rullator! Den är bra när man ska hämta sadel,träns och borstar. Sen kan man bromslåsa den så inte den kan rulla. Då fungerar den som uppstigningspall. Den används till allt för att hon som äger stallet inte tål att lyfta.
Alla stall borde ha en sådan, det är så smidigt. Jag tänker köpa en själv!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Lånar knapp av mig själv.

Ska man skratta eller gråta??

DSC00285.JPG


DSC00284.JPG
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

De hade några sådana på ett ställe vi brukade åka till för clincis. Väldans praktiskt - ja! Inte minst för oss som var tillfälligt inackorderade! Vi hade "vår" rullator med allt hängande på. Hade faktiskt glömt det.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

McMarco: Vad ÄR det där???? Jag har kanske missat ngt inlägg???
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men gode gud din stackare:eek:. De är ju hopplösa att få bort.:( Ta tid över hur länge du kommer och få stå och grejja ut den svansen. Och gärna ett kort på hur mycket svan pålle blir av med på kuppen...


Gråter med dig. Styrkekramar // Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ridbyxorna är köpta från Håkas Häst & El, genom Tradera.

Nä, det är inte viktigt att matcha egentligen. Jag rider ju i skogen och inte så många som ser en. Men jag har svårt att inte köpa för att matcha när jag väl köper. För det mesta rider jag i gråa eller svarta joggisar och svart jacka och brun hjälm.
Fast ibland matchar jag allt i brunt för att jag gillar det. Så det är bara för min skull.
Hästen däremot matchar jag för att hon blir så fin.
Har naturfärgad sadel, träns och brösta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 245
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 280
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp