"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Äh,det var väl inget bra råd jag kom med,gå ut o gå,du vill ju upp PÅ hästen,fattar ju jag också,förlåt!Men en dag när du mår riktigt bra så gör du det bara det är jag säker på!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det är ett bra råd att gå med hästen!
Sen kan man lägga sadel på den när man går.
Sen kan man ta foten upp till stigbyglen,sen gå vidare, sen kan man lägga lite vikt i stigbyglan, sen gå, sen kan man hoppa lite, sen gå, sen kan man dra sig upp lite,sen gå, sen lite mera.............................................Snart rider man.:idea:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*KL*

Aldrig blir det som man planerat...skulle ägna dagen åt skogen i sadeln. HA!!! Maken började jobba på egen hand och är nu på akuten, häcksaxen tog en tugga i hans lår:cool: ... Så jag håller hans son sällskap, ev.måste jag köra hem honom sen ifall det drar ut på tiden för maken. Hästarna går och slöar i hagen och mår hur bra som helst...men det suger lite för det är ju älgjakt nästa vecka och i stort sett alla helger framöver lär det vara skjutglada gubbs och tants i busken...ack ja :(
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ohhh ajajajajaj! Det lät inte kul alls, hoppas det går bra!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men usch! Hoppas det går bra för honom.
Min gubbe är oxå duktig på att jobba på egen hand. Brukar sluta med att han inte kan rida på ett par veckor.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ohhh ajajajajaj! Det lät inte kul alls, hoppas det går bra!

Men usch! Hoppas det går bra för honom.
Min gubbe är oxå duktig på att jobba på egen hand. Brukar sluta med att han inte kan rida på ett par veckor.

Han var lite rolig..."Har vi nåt plåster"? frågade han...drog av sig brallorna och visar ett gapande hål i låret:eek: ...inga plåster i världen skulle förmå att hålla ihop det där, sa jag...la på en kompress och beordrade honom till akuten:cool:.

Börjar bli lite van när det gäller sånt här...3 tums spik i fingret, klyvsågade sig i tummen, metall och annat sk*t i ögonen för jämnan...= klippkort på akuten...och varje gång undrar han om han är fånig om han åker till läkaren:crazy:...Ja ja, ska väl inte säga så mycket. He hehe...har gått i 20 år med kvaddad axel och bruten handled:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja,det är väldigt lätt att beordra andra till läkare;).Hoppas han är hemma snart igen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

later som gubbe inte skall fa leka med "powertools"...foresla malnoing istallet.. med vattenfarger.. han kanske blir kand som Monet?? LOL
Men ajaj, cuts som dem ar inte att leka med.. hoppas inga muskler blev skadade...
Jag haller fortfarande pa med ho har..
Karin D, problemet med ga med hasten satta fot i stigbygel etc.. ja, man kan ju inte dra med en pall overallt..LOL... "Vissa" behover var trotjanare var vi an gar.. lol...
sager tant kat som har en new lover, den heter Bekvam...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tack alla som har så mycket "pepp" att komma med! :love:

Jag var uppe idag hos pålle och hade en härlig mysstund i solen med honom. Han är så go och luktade så gott där han stod och halvsov i det vackra soliga höstvädret. :)

Ingen var hemma på gården och det var lite synd för jag tror faktiskt att jag kanske hade hoppat upp annars.

Men det känns inte riktigt bra att göra det när man är helt ensam första gången på så lång tid. Lite självbevarelsedrift får man väl ha :p

Däremot så kom stallägarens 15-åriga dotter hem när jag skulle köra därifrån och jag frågade henne om jag fick "låna" henne en liten stund här nu i kommande veckan.

Tänkte att jag banne mig ska upp på hästen någon dag i veckan när hon är hemma på eftermiddagen efter skolan. Alltså hon ska ju inte leda mig eller något sånt men bara så att jag inte känner mig så ensam. :)

Det ville hon gärna och sa att hon kunde ju leka ridlärare då! :D

Så nu får vi se vad som händer..... ska ju vara fint väder ett tag till så jag kan inte skylla på det i alla fall ha ha ;)

"mirameja": Nej det var inget dumt förslag att gå med hästen - att handskas med hästen från marken är ju faktiskt jättebra. :)

Fast jag går redan med honom och har gjort ganska länge men tyvärr har steget från marken till sadeln varit för stort ändå.:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jamen det låter som du är taggad nu .Joo du gör rätt som inte sitter upp första gången själv på gården.Nu ser nog alla i tråden fram emot att få rapport i veckan att du varit uppe en sväng:)
Sen har du säkert fått blodad tand och bara kör på som vi andra tanter o gubbar:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ähumm känner igen de där :o men jag är så j...vla rädd för läkare , bättre o ta björntråd o sy själv:o

läkare går man till när man ser dödsänglarna dansa framför ögat...:)

hoppas det inte var alltför farligt. ge han en whisky från mig...:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det där är svårt när de inte känns riktigt bra , frågan är om de kommer o göra de eller om du måste våga o komma så nära du kan o sedan ta steget i alla fall

ofta beror ju rädslor på att man vet vad som kan hända.

när jag började fundera på å rida var jag över 50 hade aldrig suttit på en häst.

Märren var aldrig riden enligt ägaren dock körd mycket , lånade en sadel för o se om hon tålde o ha sadel..funkade , spände gjorden , funkade , kunde ju inte stå där bara , betslade , funkade...hävde mig upp o for ut i skogen. kom hem hel,

inget sätt jag i dag rekommenderar..men jag var ju inte rädd för jag visste ju inget om vad som kunde hända eller hur man skulle göra...jag var totalt ovetande o därför inte rädd.

idag hade ajg inte ens tänkt tanken :)

iblnad kanske man inte ska tänka för mycket utan bara göra i småå steg , bestämma att idag ska jag sitta upp tex ock nöja sig med det...

allmänt svammel.. men alla har varit rädda någon gång oavsett vad de säger....

du fixar de där i din takt...och på ditt sätt...lycka tillll:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Whisky tar han gärna emot :D ... Han är nu ihopsydd med 5 stygn. Så fort han kom hem och sen for iväg med sonen hämtade jag hästen och gav mig ut på bergsklättring...har haft en härlig tur med lite kämpande för att ta oss upp men vi kom till toppen och njöt av en urhäftig utsikt!!! Ska ta kamera med nästa gång...nu är jag nöjd...nu kan älgjägarna få ha skogen ett tag ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ahh va bra . :) hade de varit närmare ade jag skickat en flaska Torpets special :laugh: den botar allt från hårborrtfall till liktornar.

ja var du uppe på ett berg hade du väl en vidunderlig utsikt , där uppe finns de ju fantastiska utsikter.

fick använda bakben o aktermusklerna rejält då. HÄRLIGT.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja, Rödhättan har fått jobba rejält. Det lutar tufft uppför och själva promenaden upp till toppen tog 20 minuter brant stigning hela vägen. Men, hon är seg och behövde bara ett par pauser för att hämta andan lite. Snart nog är vi redo att utforska andra sidan berget...hoppas kunna leta mig fram till grannbyn där jag har en f.d. kollega...vore kul att droppa in på en kopp kaffe sådär hux flux :D

...och den där "Torpets" special kan du väl ha med dig när du ändå ska hitåt för att följa med på lite turridningar framöver ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL*

Så då har vi varit uppe i skogen oxå för första gången på ett par månader.
Har ju varit ett ställe hon vägrat att gå på ett tag.
Ikväll stannade hon till efter 25 meter på vanliga stället och tänkte vända, men jag sa att nu går vi, och hon gick!
Det är ca 1 km brant uppförsbacke och 1 km in i snåren. Helt underbart.
Och idag vågade matte trava ca 3 ggr så lång sträcka än jag brukar,vilket hästarna tackade för :)

Nu blir det kaffe och Wallander.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

åh va de där låter härligt o denna årstiden som är så härlig där uppe.

har du ridturer till salu. låter onekligen lockande men har du någon som klarar mig :laugh:

whiskey medtages självfallet ingår i reseapotek ju :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

se där..:laugh: jag tror frk häst har fattat att de är Matte som bestämmer

snyggt jobbat Lobell nu kommer de att rulla på ....unna dig en stooor chokladbit som belöning:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:o Men såg du mej när jag vräkte i mej en rulle Marabou :d
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nej men du är ju kvinna :) Erfarenheten säger mig att de är rätt svaga för choklad...:laugh:

säger han som vräker i sig en 100grams cholkad som en smörgås
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 245
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 280
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp