"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

hoppas ni kom hem ok och inte for mkt traffic som storde. jag tycker inte om dessa vagar i sverige, de ar for smala och skulle man ngn gang vara ute pa fot eller pa hast tas det ingen hansyn.
nu har jag en skogsvag som gar bredvid stora vagen, men folk ar sa dumma och star pa tutan nar de ser en hast.. bara for att de vill se en vara i trubble.. har folk inget roligare att gora??
vad manga i bilar ocksa glommer ar att hasten ar ett fordon, precis som deras bil och har samma ratt att vara pa vagen, men icke da, trang undan putta i diket och tuta sa hogt du kan.
En dag blir det slut pa oil och gissa vem som skall tjana pengar pa hasttransport da? hehe
Solen kanske kommer har idag, jag skall hamta ho och forsoka stada, det blir en busy dag....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jodå, du berättade för mig så det var därför jag skrev här :) Jag kommer nog också att dela med mig av mina vedermödor vad det lider. Förmodligen redan i kväll efter hemridningen av pålle Leo. Det är landsväg hela vägen och lite halvläskigt tycker jag :crazy:
Om du är osäker när det kommer bilar, ska du rida mitt i vägen.
Då måste de sakta ned, sen kan du släppa om dom när de kör i en fart som du tycker är lagom.
Om du rider långt ut i sidan visar du ju att det är ok att köra om.
Jag håller tummarna för att det kommer att går bra. Utan rädslor får dig och hästen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jag har burkar och en konserverings mojang.. du plockar, jag kommer och hamtar och forvaller och konserverar sa mina oron bloder, sen ar det bara att hamta fardiga burkar.. faktiskt jag har massor av burkar.. tons, hade ju trott jag skulle fa gora sylt i host.. men blabaren lyste med sin franvaro.. och ja, det ar lite svart for mig att ga i skogen.. det hander jag ramlar ofta om marken inte ar nastan jamn.. men jag tycker om att forvalla de gule sakerna..
plocka pa du, man vet aldrig nar det kommer en hungrig dag...
Många skulle säkert gärna komma dit och hjälpa till med att bygga pall för att smaka dina kantareller!
Kanske även ta med bräddar om det behövs.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hoppas det går bra med ritten! Är det dags att ta hem från bete?

Min pålle bekymrar sig inte nämnvärt om bilar, traktorer eller nåt, men däremot flygande (eller stillaliggande) plastpåsar är jätteotäckt:crazy: De kan ju anfalla.

Har funderat på att träna honom som eamon Hickey gör i den här filmen
http://svtplay.se/v/2001679/mittnytt/inridning_-_extramaterial
Spola fram till drygt 18 min...:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nu är jag här igen, har jag för mycket fritid, eller?:crazy:

Så här ligger min(a) i höstsolen och njuter. Den vackra bruna är min;)

023-1.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Igår blev det ingen raportering från mig. Orkade inte men nu kommer den.

Fick barnvakt så nu skulle det bli rida av. Höstsolen sken och luften var underbar. Är hundvakt så Mira fick åka med till stallet. fick sitta kvar i bilen för hon är inte så pålitlig med hästar.

Kelly var på tårna i alla fall. Hon gillade inte att det satt en hund och tittade på henne i bilen. Det måste man ju sprätta till för lite då och då. Sen sprätte hon lite för sånt som bara hon såg. :crazy:

Vi jobbade på med volter, serpentiner, böja och ställa samt lite skänkelvinkningar som vi brukar. vi är ju otränade ännu. Rider ca 35 minuter bara så det blir bara 15-20 min i trav och galopp. Resten går till uppvärmning och avskrittning. Lade även till lite framdelsvändningar. Över lag gick det bra men hon var ofokuserad. Lyssnade heller inte så bra på skänklarna. Andra ägare har ju alltid ridit henne med sporrar och fortsätter hon såhär måste jag nog ha det när vi ska jobba för jag orkade knappt få ihop henne.

Lagom till jag skrittade av henne drog sonen på gården igång högtryckstvätten. Kelly drog rumpan under sig, gjorde ett megahopp frammåt och kastade sig åt sidan Det är en regel utan undantag att jag åker av då.

Men nu satt jag kvar :banana:

Men aj vad det högg till i min rygg:(

Dax att dra ner lite på krafftfodermängden. Ökade på den för hon föll ur hullet lite p.g.a fölis. Men nu är hon redan tillbaka i normalhull så det blev nog lite mycke.

I morse hade jag utsläppet. Jag har nästan alltid insläppet annars. Få se om jag åker iväg till stallet en gång till idag bara för att rida. Gjorde allt fix i morse redan så nu borde jag väl rensa mina 6 liter kantareller som ligger i köket och torkar.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Duktigt Voff :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:! Du är värd många bananer när du fixade att sitta kvar, jag får väl hålla mej till bananskal jag med min brutna handled :o.

Jag och dottern har varit ut och släppt över hästarna i "trädhagen" och Ina ser som vanligt ut som en förvuxen tapir : Det är ju såååå skönt att vräka sej över buskar och träd och klia sej så mycket det bara går! Hagen som är i anslutning till lösdriften är en tråkig höåker utan vare sej buskar eller träd så det är något av ett "hallelujamoment" när vi släpper över dom till den andra. Måste komma ihåg att ta med kameran nån dag så ni får se min tapir.

Åhh, va fin din häst är Tajger :love:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Du har en häst som ser ut som en Tapir, moholmarabs har en hon kallar giraff och Cizma har en kamel. Kelly ser ut som en köttbulle med fyra tandpetare och Gubbtjyv har ett elände. Är det ingen här som har en riktig häst?? :confused:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

abbans Frk VOFF :) eftersom jag fått bannor och skarpa tillrättavisningar om att jag får icke kalla min ädle springare för det öknamnet mera så kommer han hädanefter att gå under öknamnet Rödskägg.

hemska hemsökelser kommer att drabba mig om jag om inte ändrar namnet:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

och forglom inte otyget, tycker dock elandet ar ett bra namn pa rodskagg. och voffie, forglom inte heller mina tva lussebullar som jag har, de har gatt pa promenad idag, ar lite vinglig sa tors inte sitta..
MEN min vackra sadel utan horn blev hamtad pa bussgodset i morse. Sadeln ar jattefin och inte alls sliten som det sag ut pa bilden, det ar bara det har med hornet pa sidan..lol.. jag skall ta in den nar jag passerar Grums nasta gang for reparationer, och kan faktiskt spendera en tusenlapp om sa ar..sadeln var billig nog..
Den kan anvandas utan horn ocksa men den dar saken ar sa bra att halla sig i.. tycker tant kat som nu skall stada stall och prata i telephonen..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja, nu känns han bra! Var ute och skrittade igår och kände på traven, och idag är dottern ute på en längre runda.

Tack Brimmis, ja han är en riktig goding:love:Och supersnäll, kan stå och kela hur länge som helst. (Då slipper man ju jobba;) )

Voff, hur menar du nu, riktig häst?
021.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

35786_1321343754021_1243630388_30717110_2541713_n.jpg

Winnie :love:

Kollade igenom mina bilder och konstaterade att jag har nog 2 st tapirer :angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kl

Ha, såg nu att jag blivit uppgraderad från "kravlare" till "stapplare" :rofl:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Du har en häst som ser ut som en Tapir, moholmarabs har en hon kallar giraff och Cizma har en kamel. Kelly ser ut som en köttbulle med fyra tandpetare och Gubbtjyv har ett elände. Är det ingen här som har en riktig häst?? :confused:

Mina...:o



Har longerat bägge...i strålande solsken:D...underbart:bow:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det gick bra! Jag är jätteglad nu :) Det var bara en enda lastbil som var en aning hemsk. Men den chaffisen gjorde verkligen allt han möjligen skulle ha kunnat göra för att inte skrämmas. Fantastiskt hänsynsfull, man blir så tacksam! Annars är det ingen som är så dum så de tutar här i krokarna, tack och lov. Bara en del smartskaft som kör alldeles för fort. Som tur är är våra hästar ändå rätt coola i trafiken.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tack Karin. Jo, det gick fint. Jag red tillsammans med två tonårsflickor (min dotters kompisar) och alla de här tre hästarna har sina styrkor och svagheter vad gäller sådant som kan vara potentiella monster. Men de har den effekten på varandra att de gör varandra modiga istället för att bli uppskrämda när något otäckt händer.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jajamen, det gick bara fint. Sommarbetet där han stått de senaste sex veckorna är slut nu men vi har riktigt rejäla hagar hemma också, så hästarna märker ingen skillnad än. Vi kommer nog inte att stalla in än på några veckor. Det får bero lite på vädret.

Jag kikade på filmsnutten. Ja, jag tror att det kan vara fiffigt att träna sådär. Man tar nog udden av läskigheterna även om överraskningsmomentet fortfarande kvarstår när plastpåsen flyger upp ur ett dike. Jag funderar ... Tror ni att man kan hänga ett rådjur i ändan på spöet?? Plastpåsar, fåglar, lammungar och sådant jams bryr sig Leo inte så mycket om. Värre är det om det dyker upp rådjur förstår ni, för det vet väl alla att de älskar att äta en och annan liten häst till lunch!! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 245
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 279
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp