"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tjena! Berättade jag inte för dig om den här tråden? Kanske bara var Karin:D Ja, här delar vi med oss av våra vedermödor...

Idag kom vi ut och skrittade tillsammans med nya stallkompisen, Pållen kändes fräsch och fin. Nu kan vi snart komma igång och träna igen:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag var också ute att rida i skogen idag, men jag hade mera tur med vädret!:)
Plockade ett kg kantareller. Det lär hästen tålamod!
Dagens bild! Bemärka att mina stövlar matcher tyglen i färgen.
Jag, min häst och min bil.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

hmm tålamod är inget för Rödskägg.....:)

gillar den där hästen...är han borta en dag ..vet jag var han bor..:angel:

vad är d för ras..läcker färg...ser så medveten om vad han är..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Då borde du ha med honom när du plockar svamp, då vänjer han sig.
Hästen är korsning mellan arab/quarter.
Jag få kolla hos dig om han är borta en dag.:p
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:jag rider alltid när jag plockar svamp...har rätt bra utsikt däruppifrån ju....

mja stå still o stå still.. där har vi lite olika syn på se....:laugh:

Rödskägg är en glad häst..:o men de går rätt bra....

arab o quarter.. lyckad korsning.. han är snygg....

japp.. är han borta så står han i boxen bredvid ...får väl måla om han..:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jag har burkar och en konserverings mojang.. du plockar, jag kommer och hamtar och forvaller och konserverar sa mina oron bloder, sen ar det bara att hamta fardiga burkar.. faktiskt jag har massor av burkar.. tons, hade ju trott jag skulle fa gora sylt i host.. men blabaren lyste med sin franvaro.. och ja, det ar lite svart for mig att ga i skogen.. det hander jag ramlar ofta om marken inte ar nastan jamn.. men jag tycker om att forvalla de gule sakerna..
plocka pa du, man vet aldrig nar det kommer en hungrig dag...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nja.. konservering gillar jag inte..svamp ska vara färsk o stekt i smör o på mackan....annars kan de kvitta.....kräsen ju..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ahaaa.. så du har fött upp han själv....grattis....

japp köra in hästarna tycker jag alla skulle göra...då kan man blanda o få en allsidigare träning....förutom att mer än halva jobbet är gjort då de är dax för inridning....

men träning kan du säkert mer om än jag...:laugh: ser ju på dina bilder..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tömköra och köra in är inte helt det samma om du kollar länken!:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:pnu kundejag inte se filmen....min fotogeneldade dator klarar inte de...:)

nej de är inte sammasak.. tömköra rätt är svårare.....o jag behärskar inte de som du gör...

nää nu är de dax o falla i coma för gubbtjyvar...är en ny dag i morgon och Rödskägg ska lasttränas.. o ridas....

sov gott alla stolliga hästmänniskor när de blir dax för er...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

japp fy hundan.. kunde lika gärna badat i stora krondiket...o fått en lerinpackning...:laugh:

men en brasa o en kantarellmacka med rött till o livet börjar återvända...:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Red dressyr tidigt imorse men så ikväll var det strålande solsken och åkern var tröskad så det blev lite galopp på fältet:laugh:

Efter så mkt smaskigt så vem skulle inte leva upp!!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

lite galopp:o var nog mera fullt ös så leran sprutade ..misstänker jag...:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

mmm i mitten av turen så stämmer det ,ska bara tala om att det var en nöjd fröken som kom in i stallet:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kan tro de ja....:) glömmer väl inte å pussa mulen på prinsessorna....min vrångskalle får man inte ens närma sig om man är karl... kvinnor går bra....:o

mot sänghalmen med bocksprång o falla i coma.....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ser herr gubbe i full pursuit av sin sanghalm sa det sprutar halm runt han och sen just som huvudet far kontakt med kudden blir det stilla, valdigt stilla.. han ar i coma, deep coma och inget kan vacka honom.. inte ens om elandet skulle komm a in i huset...

och pffft pa dig och konserverade shrooms, tank mitt i vintern nar man inte har nagon annan mat hur gott det vore med lite svampstuvning och alg......

sager tant kat som inte kan sova... mardrommar igen.. nej jag har inte atit ngt ...jo en bit fiskpudding i dillsas... oh well... back i go.. ntienite yalls.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jodå, du berättade för mig så det var därför jag skrev här :) Jag kommer nog också att dela med mig av mina vedermödor vad det lider. Förmodligen redan i kväll efter hemridningen av pålle Leo. Det är landsväg hela vägen och lite halvläskigt tycker jag :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 245
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 279
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp