"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Dear Molgan, du har en hast med fol.. woohoo du ar riktig.. sen shit vad pschycological idiot sager..det ar en hast och jag har sett 5 bilder nu.. samma bild forstas men en bild...

Herr Gubbe, jag vet en shettis som behover ett hem. och den ar ridbar.. kop den till dig du, att den sen kommer med sadel och trans och ar jattesnall, tja, ge barnet en hjalm i julklapp, sa hon ar saker nar hon ar runt elandet och otyget.. och den snalla nya pallen.. han ar billig ocksa.. och jag kor upp honom till dig. haha.. tror han ar inkord ocksa, om inte fixar du det i en handvandning...
Sager tant kat som tycker varje liten tjej skall ha en hast, och liten kille ocksa....Svardotter vet jag inte vad du kan gora med, ar hon radd for katten ocksa???
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tydligen bara Kat som har en bra syn här. Resten behöver glasögon ;)

Mer bilder kommer senare. Ha en bra dag gott hästfolk.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

31584236.jpg


Om det nu syns något här så är det i alla fall Kelly som mumsar hö i vårsolen. Lät henne vara lite nakenfis för en stund. På vintern blir hon lurvig som en björn och hon ser ut som en ponny :D Bebismagen är redan rund och go här.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jag ser harigf ponny ocksa.. i vintras var ju mina nakna och fjanta hade har pa flera decimeter.. en riktig bjorn var hon..

MEN jag har news, jag klamde lanad hjalm pa huvet, jag sadlade Valdemar och hittade mark utan grus, stallde upp palle vid pallen och klattrade ombord.. Whips, bara sa dar.. hade ett shit eating grin pa facet forstas, och sen gick jag hela vagen ner till vagen (100 meter), vande och gick tillbaka... JAG AR STOLT over mig... Dock ar jag inte redo att rida av garden annu. Det far blir nar ngn ar har eller jag har talat om for nagon att jag ar pa pallen.. Men jag gjorde det och det ar det viktigaste..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Grattis! :banana:

Ibland går det bäst när man bara gör saker, istället för att planera för mkt innan.
Jag har ju haft lite fobi för att hämta hästarna själv i hagen. Sambon tar dem utan problem själv, men jag vill ha sällskap och vågar bara ta en.
Men med småbarn hemma så har man ju inte alltid nån extra hemma som kan ställa upp, och jag hatar att känna mej beroende av andra när det gäller hästarna. Har missat en massa saker pga det.

Så en dag gick jag ner. Tog bort de understa trådarna. tog på grimma på sambons häst som kan vara lite hoppig, slängde grimskaft runt halsen på min.
Tog ett djupt andetag, öppnade grinden med ryggen mot vägen. Gick baklänges ut med hästarna i en hand. Som tur är e de snälla och står stilla så att matte kan vända sig om, och samtidigt byta grimskaft över huvudet, och sen gick vi :)
En skitsak för de flesta kanske, men för mej en stor sak!
Tog mej 5 år att bara våga testa det.
Jag har fått för mej att de ska springa över mej och sticka i full fart.

För 2 mån sen vågade jag inte sadla min häst ens för hon kunde stå och hugga, och jag fick inte fast gjorden tillräckligt men nu står hon helt stilla och jag gör allt ensam. vågade inte rida själv och ville att nån skulle stå på marken och kolla att det gick bra. Nu rider jag iväg helt ensam.

Sambon är stolt och jag fattar inte verför jag låtit min rädsla begränsa mej så.
Jag har missat en massa timmar och veckor för att jag varit så extremt rädd för att göra saker själv.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nu syns ju dina finfina hästar :love: Du är ju riktigt duktig Molgan :D (Jag höll oxå på å jävlades huuur längesom helst innan jag fattade hur man ska göra :angel:)

Vi har iaf haft höstens första frost här men nu är det en alldels strålande klar höstdag. Det talas om 20-25 grader varmt nästa vecka men det hoppas jag då inte! Gillar inte när årstiderna inte följs som dom ska, är det höst ska det va höst :D

Måste försöka komma på en massa knep med hur jag ska bära mej åt med hästarna nu när jag är enarmad. Blir lite bökigt men det ska nog gå på någe vis.

Och nej gubbtjyv, jag kan inte rida mina hästar iaf. Den jag for av är oinriden 3 åring och den andra bara 2 år men jag ska nog hitta nån gammal stadig sak att rida på under tiden som enarmad ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

tack för erbjudandet men nej tack...:)

shettisar kastar de efter mig men jag vill nog ha något annat ..

shettisar gillar jag inte som nybörjarhäst till ungar....envisare o starkare häst finns inte....hur många gånger ser man inte en unge på en shetties.. o så får hästen syn på en saftig grästuva...och vips så kör den ner skallen o bara står där o mumsar...:laugh:


har lite funderingar på en welsh eller dylikt...men vi måste ju först lura föräldrarna..:laugh:

shettiesen min är den enda häst som skadat mig seriöst....den drog min axel ur led...när vi körde....:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nää är de så unga så förstår jag .. hade missat de...:o

du hittar säkert på sätt som funkar....blir man tvungen o vill tillräckligt så gör man de...man kan vara förvånansvärt uppfinningsrik i de lägena...

gäller bara o inte bli för kaxig o dumdristig..:) sa han som som gick för nära en bakrädd häst o blev uppsatt som tavla på stallväggen...:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

glöm de som varit ..de är historia...de är nu och framåt som gäller...:) finns säkert någon mening med de som varit men de vet vi ju inte

bara o nollställa o upp med blicken o fram med bröstet o upp med morrhåren.. o yihaaaaaaaaaaaaa:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

morrhar?? are you insuniating i have a hairy upper lip?? i thought it was just stiff, and oh so social...lol.. (for a gora ett quote av var vanlige jurist Colonel Donovan, ok han ar dod men i alla fall...)
Och for Er som inte foljde med det dar, under WWII var Col. Donovan chef for ett "foretag" som var namnt OSS, de utbildade bla annat de agenter som hoppade in Europe med fallskarm for att gora sabotage for tyskarna.. Denna grupp av manniskor kom manga ganger fran de "upper echelons" av american folket, alltsa overklass om man kan kalla det det.. Manga av de kanda hollywood actors var inblandade, tex Sterling Hayden, med flera.. So OSS var i gemene mum ocksa kallat Oh so social av folk som inte hade en aning om vad de egentligen sysslade med.. Vilket passade Col Donovan perfekt, da deras riktiga "jobb" var att utbuilda spioner och agenter.. Denna lukrativa foreningen blev sedemera omdopt till CIA...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

tack för erbjudandet men nej tack...:)

shettisar kastar de efter mig men jag vill nog ha något annat ..

shettisar gillar jag inte som nybörjarhäst till ungar....envisare o starkare häst finns inte....hur många gånger ser man inte en unge på en shetties.. o så får hästen syn på en saftig grästuva...och vips så kör den ner skallen o bara står där o mumsar...:laugh:


har lite funderingar på en welsh eller dylikt...men vi måste ju först lura föräldrarna..:laugh:

shettiesen min är den enda häst som skadat mig seriöst....den drog min axel ur led...när vi körde....:laugh:

och jag som sag den sotaste lilla westernsadel storlek 10" pa tradera... just for en liten dam
jaja, en welsh mountain skulle vara perfect.. finns nagra runt har men de ar tavlingsponnyer och kostar skjortan.. men hor jag ngt sa hollererar jag...

Forstar inte vad det ar, men ar valdigt trott idag, kanske spanningen fran ridturen och sant?? oh well, jag har ratt att vila sa det skall jag gora.. hoppas ni alla njuter av sola...
Voffie, jag tror inte du ar sa langt fran mig egentligen. jag har 2 timmar till Amal om jag kor sakta. OM du ar intresserad i sadlar, kan jag mota dig dar och du far ta de som jag skall salja och ta hem och prova och sen mots vi igen och du har cash for vad du vill ha, och ger tillbaks resten.. lol.. lat mig veta..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vi har 18 mil mellan varandra. Har du en sadel som lämnar lite extra plats för manken? Eftersom sadeln gärna glider fram lite så får den inte ligga på.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Brimmis- Bara Kelly är min. Tvååringen tillhör Kellys ex-ägare. Jag följde ditt slit med dina bilder och beundrade att du fixade det. Datorer är inte min grej. Jag ska hålla mig till smörgåstårtor.

Moholmarabs- Är så superstolt över dig. Träna på så vi kanske kan göra gubb/ tant- camp till sommaren. En shaking banana till dig :banana:

Lobell- Du är en klippa. tack för hjälpen :bow:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vi har 18 mil mellan varandra. Har du en sadel som lämnar lite extra plats för manken? Eftersom sadeln gärna glider fram lite så får den inte ligga på.

varfor tar jag inte vad jag har och stoppar i bilen, och tar en tur?? maste titta pa kartan forstas och jag vagrar att kora over den nya bron i trollhattan, likasa kommer jag INTE over den stora bron utanfor Uddevalla.. sa det beror helt pa det.. ja jag vet men jag tycker inte om broar. kanske vi kan motas ngnstans.. helt beroende pa var fargelanda ar..
find nummer i pm.. sla en pingel....jag skall till bullaren ocksa, sa det kanske passar ihop allt...

och det ar en av sadlarna som ar "utskuren" i framvalvet... den skulle kanske passa om resten passar.. vi far val bara prova...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Du behöver inte åka över någon av broarna. Omväg bara. ;)

Bullaren är rätt stort ( en attans massa skoooog) men inte så långt bort här ifrån så det skulle funka utmärkt.

Det skadar inte att prova. Jag ringer i kväll:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Aha!Här är en till som inte gillar de där broarna:crazy:.Åkte mc till Åmål i somras,inte kul att ligga i mittenfilen på bron i Trollhättan med bilar runt om,och så se älven i ögonvrån.Jag kunde ju iofs blunda lite eftersom jag åker med,kör inte själv.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Va bra att du kom upp o iväg:).Man behöver ju inte rida långt.Huvudsaken är att man kommer upp på hästen till o börja med och känner att det går bra.
Jag råkade ut för ett par incidenter med kort mellanrun för ngt år sedan som gjorde mig rädd att rida ensam.Först fastnade jag med jackan i sadelhornet och blev hängande.Jag är lång så tåspetsarna nuddade marken men det tog en evighet innan jag kom loss.Vi stog som tur var precis utanför stallet så hästen stog still.
Nästa grej var när jag skulle sitta upp,hade tjocka vinterstövlar,stog på pallen och hade fått i foten när hästen går iväg.Stöveln fastnade i stigbygeln och jag fick hålla mig fast i man o sadel så gott det gick och hoppa med.Kom loss på något sätt.
Efteråt blev jag rädd för vad som kunnat hända,hade vi varit ute hade hon kanske fått panik och dragit hem?Eftersom jag oftast inte har någon att rida med red jag alltmer sällan.
Vändningen kom när jag bestämde mig för att strunta i att rida ut om det inte kändes ok.Då red jag en stund i hagen och så fick det vara bra så.Rädslan försvann ganska fort men jag tänker mig för noga vad gäller säkerhet,går förstås inte att undvika allt.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Den här tråden startades för ett tag sedan och nu undrar jag varför jag inte tittat på den förut? Jättekonstigt, för jag är ju precis en hästgalen tant!

48 år med tolvårig arabkille dessutom med en femtonårig dotter som har en "urvuxen" ponny än så länge. Jag rider min grabb ett antal dagar i veckan, där emellan trivs han fint i hagen med sina kompisar. Just nu är han på sommarbete en halvmil hemifrån, men om vi får ihop alla bitar ska han ridas hem i morgon. Då får jag älsklingen nära igen. Dottern tog hem sin från ett annat bete igår så nu blir det "som vanligt" snart. Vi hyr nämligen in oss i grannens stall som ligger precis vid vår tomtgräns. Det är hur perfekt som helst.

Annars skogsrider jag mest, det blir lite mer seriös träning i paddocken då och då. Dessutom rider jag på en ridskola en kväll i veckan både för att lära mig och för att det är så himla kul att träffa andra tanter och gubbar (vi har två i vår grupp). I övrigt har vi det mest bara mysigt, min häst och jag.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kl

fu tusan....kan någon förklara varför regnskurarna ska komma när man är ute o far bland gran o fur..:mad:

blöt som en dränkt katt...kommer inte o torka på en vecka ju..:)

Men Rödskägg varsom en bålgeting...:laugh: man höll värmen så att säga...

kan meddela hugade spekulanter att de gule kantarellerna behagat komma i mängd....ble ven halv bärkasse....

kantarellmacka o rödvin är smaskens......:laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 245
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 279
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp