"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

men va har hänt nu då..:crazy: du som kommit igång med pållan så bra.....har ni fått ett bakslag , låter lite missmodig.....

det är bara på det igen...vet du...:) trägen vinner.....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

idag har jag försökt lära min ädle springare att de är högertrafik som gäller i detta landet...vilket han totalt förträngt idag...:o

Skogsbolaget hade nämligen beslutat sig för att göra ett kalhygge precis intill vägen som leder till våra ridvägar....

tyvärr hade de inte informerat Herr Rödskägg detta...:laugh: vilket raserade hans värld direkt....ingen skog....skogsmaskin ..timmerstaplar ...huvva..:)

nu vet jag hur de är att sitta på en tickande atombomb...
men till hans fördel skall sägas att vi redde ut det...utan annat än att husse blev bra svett.....:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kl

Jaha, då har jag varit till doktorn och kollat upp min handled i dag då. Det var en dansk doktor, som säkert gått i pension i Danmark men åkt över hit och jobbar som staffetläkare här :grin:.

Iaf så tittade han på min handled från nästan 1 meters håll och sa att "det ser inte ut att va nå fel på den, gå till apoteket och köp Hirudoidsalva (mot åderbråck och trötta ben) och smörj 3 ggr/dag i 3-4 dagar så ska du se att det blir bra. Ja, och så får du väl åka till röntgen oxå". Spricka i handleden blev resultatet och tillbaka till läkaren som sa när han gjort gipsskenan på armen att han inte gipsat nån på 36 år :eek:

Summan av kardemumman blev gipsskena i 4 veckor, så jag är sjukskriven hela september.

Så kom ihåg mina vänner att dra åt sadelgjorden så mycket det går :o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Skogen runt knuten här är snart ett minne blott. Vet inte hur många timmerbilar det for förbi på vår lilla väg här i morse men det är nog inte många träd kvar :(
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

men.. vilken jädrans otur du har....:crazy: å sadelgjorden som är så lätt o glömma..i synnerhet om man drar den i omgångar...

rida på en hand kanske inte du kan med dina pållar..annars skulle de ju gå...

jaja.. då blir de lite vila från pållarna då.....alltid ska de vara något..:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kanske behövs andra anordningar än pall...:)

du behöver en hederlig gammaldags smörjgrop....:laugh: sen kan du leda ner pållen i den å bara kliva på.....:angel:

Tycker pallen ar lite for ranglig, hemma hade jag en ordentlig plattform byggd som man kunde kora rullstol upp pa. var for friends daughter som var i stol... och jag anvande mig av den ocksa forstas. fungerade bra.. tyckte idag att det var inte nog med tra under vansterfoten .....

men idag kom jag lite langre i alla fall. jag hade hogerbenet over och vanster fortfarande pa pallen nar poof gruset under pallen forsvann, sa dar hangde jag.. slappte forstas och tog mig ner pa backen igen.. sa nopp, inte pa pallen (svans version) idag heller.. MEN jag kom LANGRE!!!! jag tycker det ar fantastiskt och snart ar jag tillbaka till hoppa upp och av utan problem..det ar inte ridningen som ar problemet, det ar av och pa hasten.. och med mig sa obalans som jag ar idag, kommer det inte att bli latt.. men jag ger mig inte, jag skall rida igen.
Petra fick ta en tur pa Valdemar istallet.. men hon kom tillbaka med rapport, "det ar vatten overallt i skogen, jag kan inte komma fram alls". Jaha, INTE vad man vill hora. Kanske det ar uppehall nagra veckor sa det hinner torka upp lite...

Photo av mig pa pallen med svans kommer, men inte forrann jag har kommit hela vagen och sitter stolt pa min lilla 139cm hoga fjordis...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

rangliga pallar är farliga ju...:)

men kan du inte ta höbalar o lägga dem så du får en trappa upp.. i lagom höjd...så kan ju påle mumsa lite medans du klättrar upp...:idea:

lägg balarna på stablit underlag o kanske flera i bredd så blir de stabilt o trava upp i lagom höjd.....

annars får du snickra till ett hederligt mjölkbord med trapp....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag tycker att gubbtjyv ska komma till dig och snickra lite.


Ingen ridning här heller idag. Utan barnvakt och en femårig son som vägrar lyssna, göra som man säger och är arg och sur är det svårt att rida även i paddock. Han lyckades få mig på ett uselt humör och med uselt humör ville jag inte jobba Kelly nu när hon är så positiv i ridningen. Fick nöja mig med att mocka skit och lägga in mat.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kl - här blev det en promenad med pållen, hovbölden verkar ha gett med sig till 98%. Han var lugn och snäll, så vi hade en skön runda i sensommarsolen:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

31582956.jpg


Här kommer Kelly luffsande i sommarhagen med lilleman. Mammaledig och helt ur form :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

hmm.. antingen är glasögonen skitiga ..eller så har du pillat på fel knappar... ser inte eens röken av någon häst....:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

måste ha varit en sju tusan till hovböld de där...eller satt den väldigt illa.....brukar ju vara bra när man fått hål på den.....''


skar de upp o gipsade eller...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Va??.... Jag ser ju..:confused:

LOBELL!!! HJÄLP...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ja du ja....:laugh:du har väl behörighet... men för oss andra står de bara ..behörighet saknas....:laugh:

men fråga inte ig va du gjort eler ska göra....vet inte....:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nja, den var inte så stor, men eftersom det var tappskor och nyskodd så tog det ett tag innan vi fick rätt på vad det var.

Hovslagaren har skurit upp och lagt på sula med jodopax innanför. Verkar fungera. Men hästen blir lätt öm i sulorna efter skoning, så vi trodde ju först att det var det bara. Men sen blev han riktigt halt, så då var det ingen tvekan.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag tycker att gubbtjyv ska komma till dig och snickra lite.

Vet du va voffie? det tycker jag med. Och nedan ar ursakterna for inte komma och snicka hos mig....

Jag kan inte aka ifran elandet, han ar ju pa special diet och ingen kan foda honom.
Jag kan inte aka ifran elandet, han ar ju en special horsey och vill att mitt arbete inte skall ga poof nar ngn annan som inte kan honom tar hand om honom..

Mind you , BADA dessa ursakter ar Plausibla och jag forstar det helt.. Inga problems..

Sa jag sager, stoppa Elandet och Otyget (shettis) i trailer och kom hit jag har stall over (jag hade stall over, nu har jag 5 hastar sheeeesh) och da ar det problems med Elandet aka sa langt i trailer, och aven om de forsoker gar det sakta framat, forvantar mig ett besok fran Elandet ar 2020... Med eller utan Gubben... Joke aside, det ar plausibla ursakter, och jag forstar fullkomligt. Jag har ju Petra som kan ta hand om pallar nar jag ar borta, och hon ar faktiskt bra, inte super men bra.. Sa lange allt star pa papper blir det gjort..Nej hon ar ingen tranare men skumpa runt pa Valdemar och ta in ta ut och borsta de andra klarar hon fint.. Sa jag forstar hur svart det ar..

Dock tankte jag nar jag hamtar mina far i Roslagen, att upphamta den "stepstool" som jag snart skall sanda ritning pa. Den ar bredare och kanner mig stadigare pa den. Forresten, med "Pallen Bekvam" ar det bara att slanga over benet, pallen ar sa liten.. inte ens anvanda stiglader.... Dock skall det sagas att allt har ar i lutning, inte manga stallen som ar flata direkt..MEN det skall det bli.. Och jag tycker fortfarande att mjolkpall later nice, det eller platform..lol..
Tomorrow new tries and tribulations..

Trakigt med arg 5 aring, sana skall tyvarr inte horas eller ses nar de ar i det modet.. Lika bra att "go to your room and dont come out until you can smile"
Forresten, har du provat att satta en spegel framfor dem nar de ar riktigt ugly i ansiktet?? Och saga, se vem ar den dar arga saken i spegeln?? Det fungerar ibland, bara hall i spegeln eller den aker i golvet.. De blir sa forvanade att se sig sjalv arga och "uglee" att de borjar skratta.. Prova, kanske fungerar.. Och hoppas pa en ny dag, ett nytt humoroch en egen shettis i stallet.. haha..
Nu skall jag sova, nitenite
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ahaa.. på så sätt..:) undrade bara för har aldrig varit några problem med bölden sedan den dränerats......men är ju olika var o ur den sitter...

skönt de snart är dax o sätta igång igen då...:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Trakigt med arg 5 aring, sana skall tyvarr inte horas eller ses nar de ar i det modet.. Lika bra att "go to your room and dont come out until you can smile"
Forresten, har du provat att satta en spegel framfor dem nar de ar riktigt ugly i ansiktet?? Och saga, se vem ar den dar arga saken i spegeln?? Det fungerar ibland, bara hall i spegeln eller den aker i golvet.. De blir sa forvanade att se sig sjalv arga och "uglee" att de borjar skratta.. Prova, kanske fungerar.. Och hoppas pa en ny dag, ett nytt humoroch en egen shettis i stallet.. haha..
Nu skall jag sova, nitenite

Det där med spegeln måste jag prova :rofl: :rofl: :rofl:


Men ICKE ett djur till. Han har två kattungar Knut och Rut samt kaninen Röken. Sen får han borsta och rida på mammas totto. Någon måtta på zoo får det vara.

Men var är Lobell. Nu fattar jag inget om bilderna. Lyckas inte ens göra om det första jag gjorde. Jag är sååå pompom.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kolla på inställningar, om de är privata. De ska vara publika för att visas.
Gå in på albumet med kortet. Tryck på grön text Anpassa albumet, till höger står behörighetsnivå : publik, hemlig eller privat. Tryck tills det står publik.
Klicka upp kortet, högerklicka egenskaper, markera adressen, kopiera och klistra in i fyrkanten med berget här inne.
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Såg det sen och ändrade men nu lyckas jag inte av någon annan anledning. :confused:


Lobell trodde nog att jag skämtade här om kvällen när hon försökte hjälpa mig. Men jag var faktiskt så dum :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 244
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 278
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp