Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?
Jag tycker att gubbtjyv ska komma till dig och snickra lite.
Vet du va voffie? det tycker jag med. Och nedan ar ursakterna for inte komma och snicka hos mig....
Jag kan inte aka ifran elandet, han ar ju pa special diet och ingen kan foda honom.
Jag kan inte aka ifran elandet, han ar ju en special horsey och vill att mitt arbete inte skall ga poof nar ngn annan som inte kan honom tar hand om honom..
Mind you , BADA dessa ursakter ar Plausibla och jag forstar det helt.. Inga problems..
Sa jag sager, stoppa Elandet och Otyget (shettis) i trailer och kom hit jag har stall over (jag hade stall over, nu har jag 5 hastar sheeeesh) och da ar det problems med Elandet aka sa langt i trailer, och aven om de forsoker gar det sakta framat, forvantar mig ett besok fran Elandet ar 2020... Med eller utan Gubben... Joke aside, det ar plausibla ursakter, och jag forstar fullkomligt. Jag har ju Petra som kan ta hand om pallar nar jag ar borta, och hon ar faktiskt bra, inte super men bra.. Sa lange allt star pa papper blir det gjort..Nej hon ar ingen tranare men skumpa runt pa Valdemar och ta in ta ut och borsta de andra klarar hon fint.. Sa jag forstar hur svart det ar..
Dock tankte jag nar jag hamtar mina far i Roslagen, att upphamta den "stepstool" som jag snart skall sanda ritning pa. Den ar bredare och kanner mig stadigare pa den. Forresten, med "Pallen Bekvam" ar det bara att slanga over benet, pallen ar sa liten.. inte ens anvanda stiglader.... Dock skall det sagas att allt har ar i lutning, inte manga stallen som ar flata direkt..MEN det skall det bli.. Och jag tycker fortfarande att mjolkpall later nice, det eller platform..lol..
Tomorrow new tries and tribulations..
Trakigt med arg 5 aring, sana skall tyvarr inte horas eller ses nar de ar i det modet.. Lika bra att "go to your room and dont come out until you can smile"
Forresten, har du provat att satta en spegel framfor dem nar de ar riktigt ugly i ansiktet?? Och saga, se vem ar den dar arga saken i spegeln?? Det fungerar ibland, bara hall i spegeln eller den aker i golvet.. De blir sa forvanade att se sig sjalv arga och "uglee" att de borjar skratta.. Prova, kanske fungerar.. Och hoppas pa en ny dag, ett nytt humoroch en egen shettis i stallet.. haha..
Nu skall jag sova, nitenite