"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Åh, tack för att du frågar - den är nästan bra, 82 % sa hovslagaren idag;)

Men han trodde att jag skulle kunna skritta en runda i morgon, om pållen vill skritta...

Annars har vi klarat oss ganska länge, men det var när dottern hoppade förra fredagen som han fick en tappsko på andra fram, men kanske att det var som han slog i ordentligt, för det hördes ett ordentligt "klonk". Jaja, hovböld går ju över...

Idag blev det ingen lektion, annars lånade jag en annan häst av min tränare förra veckan, och det märks att man oftast rider sin egen;) Men idag hade vi minigolf-tävling med jobbet. Jag kom iaf inte sist:crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Väntar med spänning på hur Kats ridtur gick!
Han ser väldigt trevlig ut, lussebullen.


Här har blivit lite snabbstall idag. Gubben jobbar borta så sonen var med till stallet. Trött och SUR :( Vill inte harva i paddocken varje dag med Kelly och rida ut gick ju inte så det blev bara mocka och fixa snabbt.

Sen har jag fått två väldigt trevliga vänner på FB med. En av dem höll mig vaken till över två i natt :D

Förlåt :D
Ikväll har vi strömavbrott igen, men ska istället ligga i sängen med datorn och kolla på Criminal Minds.
Hade jättetrevligt igår och stearinet jag hällde över datorn inatt, är borta :)

Idag blev det bara borstning av hästarna, synd, då det var fint väder, men imorgon ska det ridas!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Klart du ska hänga på!
Här omvandlas Travare, Fjordingar, Friser hästar till terräng tigrar :p
Vi har sett det mesta - en och annan dressyrkäring kommer hoppandes i dressyrsadel med spikraka ben:cry: :D

Vi saknar islänningar och westernhästar men de är på ingång ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Då faller jag under kategori "rostig dressyrkärring med hopp-fobi" för jag rider oftast i skolsadel. Men man kanske skulle åka och kika någon gång om/när man har vägarna förbi. På de dödsföraktande våghalsarna :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Här har gubben börjat bråka med tv-antennen och sen dragit till Norge så jag har bara fyran. Jättekul :mad: Jag vill också se C M och den där supersnygga Sheemar nånting :love:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det går att snurra lädren även på en dressyrsadel - spirorna (om man nu begåvats med långa sådana) får peta ut lite när man sitter, poängen är ju att man ska resa på ändan.:o Så småningom.. ;)

Kom och titta, vi är många seniorer som vill ha lite lagom med action :crazy:
Har man ridit mycket i skogen är man mer än väl förberedd!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*KL*
Jag är 50+ så jag kvalar väl också in som tant!
Jag har hållet på med hästar alltid utan uppehåll.

Här är jag med min ponny som jag har haft i 23 år jag vet inte hur gammal han är, men han var vuxen när jag fick honom och mitt sto som är 5 år.

Här är jag med min hingst.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hmm, synd att det är lite långt borta, och att jag är alldeles för feg (tror jag)
Annars kunde det lätt kommit ett fullblod, som faktiskt har gått terräng, fast det hade inte fått vara stora saker i vägen:)

Dotterns kompis, som tävlat fälttävlan (EM för juniorer) har försökt locka med henne till träning - med min lillpålle:crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hej Karin, kul att du hittade hit! Kom du hem ordentligt i lördags?!:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja vist kom jag ordentligt hem. Jag blev ju hämtat, sen fick jag cykla dit och hämta bilen dagen efter. Men trevligt var det ju att hälsa på lite Bukefalister.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Då faller jag under kategori "rostig dressyrkärring med hopp-fobi"


Du är inte ensam. Ett skyhögt hinder för mig är 50 cm. Mitt rekord är 60 cm och det var skräck. Det var inte ens roligt efteråt så rädd var jag.

Nu rider jag bara i dressyrsadel. Har en allround men den passar dåligt. Ska se hur sadlarna ligger när hon börjat muskla på sig igen och utvärdera. Fick henne utan utrustning och hon är ju inte sig själv i kroppen så köpa sadlar nu känns onödigt. Fick en av en kompis som förlorade sin häst och köpte dressyrsadeln för 500 kr av en annan. Dressyren är sååå skön så jag hoppas hon kan ha den sen med. Dock vill gärna sadlar glida fram på henne lite och lägga sig på manken och någon svanskappa ska jag inte ha. Är inte cowboy nog att rida henne med det :crazy: Så hitta en begagnad sadel som passar henne blir inte lätt. Köper inte en ny dyr sadel till en häst som blir 19 år snart.


Voff



Välkommen hit föresten Karind60 :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tack!
En häst på 19år kan ha många goda år kvar med en bra sadel. Om du köpar begagnad tappar den inte heller så mycket värde, ifall hästen inte skulle hålla.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag brukar också promenera ibland, och när man möter hundmänniskorna brukar jag skoja att det är samma sak, bara olika storlek. De tittar skeptiskt...

Fast min häst är betydligt bättre på att gå fot än min hund:o! Folk brukar undra om jag inte missförstått nånting när jag går med hästen:D.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Väntar med spänning på hur Kats ridtur gick!
Han ser väldigt trevlig ut, lussebullen.


Tant Kats ridtur gick inte alls. Forst kunde jag inte hitta min hjalm. Sen nar jag stod dar pa pallen i Petras lanade hjalm, var det som jag inte kunde fa benet svangt over hasten.. jag bara skakade..och var helt overtygad jag skulle falla av pallen pga lack av balance om jag stod pa ett ben. Inte hjalpte det att pallen stod i gruset och sjonk lite pa ena sidan ocksa..
Nya tag i morgon, stackars Petra som far sta och halla hasten.. Vantar smatt pa kompis att komma och hjalpa mig med det har, hon ar ju ung (21) och forstar inte problemet.. Vilket jag inte heller gor egentligen..
Men jag skall prova igen i morgon, det ar allt jag kan gora.. Val PA hasten ar det inga problem...
Men tog bilder av lussebullarna, Fanta ar surtant och vill inte alls vara nara honom, och det var svart att fa ett bra sida vid sida bild.. Hennes oron stannade bakat lol.. stackars waldemar, har ingen lycka med damerna alls...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Voffie, jag har en hog med allround mot dressyr sadlar Stubben mestadels som inte passar mina nuvarande hastar. Forsoker salja, de ar 17 tum sits och 31 eller 32 i bommen. Allt fran gamla Krefeld till min svarta dressyrsadel for show/competition som ar anvand kanske 5 ganger.. Pris 500 till 6500 for sistnamnde..
Om ngt ar intresseant, lat mig veta jag tar pictures.. Menar, har hittat tva sadlar som passar Madeira, Mirri kan jag formodligen ha samma sadlar pa sa varfor ha 8 sadlar?
Sjalv jagar jag BRUNA trans med vanlig remontgrimma eller engelsk grimma i storlek [ponny, cob och full. Madeira tar Cob over forehead och ponny rest. Mirri is cob overallt och sen ar det ju Valdemar/Valdo. Han kom med trans, men det ar tydligen sammansatt av olika andra trans, en bit fran har en bit fran dar.. Men jag spenderar inte en formogenhet pa honom.. dock vill jag att han skall see decent ut..
Tant Kat som undrar vad hon gor uppe 0206am?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Guud vad synd med ridturen. Du kanske kan bygga ihop någon smartare uppstigningsannordning om pallen inte räcker till? Tråkit om en hel ridtur ska hänga på uppsittningen.


Ska kolla vad jag behöver för mått på sadeln Kat. Kan vara något kanske för gammeltanten. Jättesnällt av dig att hjälpa till.:)

Jag har remontgrimma på tränsen till kelly. Hon avskyr vanlig nosgrimma. Har Bara svart till henne men såg bruna på hööks sist jag var där. Köpte ett till henne. Urk så dyra kompletta träns blivit. Landade på 600 spänn med billigaste modellen.:crazy: Och då är tyglarna hårda som pinnar i början.

Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Blev ingen ridtur med sambon. Han hade ganska väntat glömt att säga att han fått extrajobb och därför blir sen.
Men han lovade att vi ska rida tors-månd så jag hoppas på hyfsat väder.

Jag och häst var ute lite på åkern idag,var ganska blött, så nu måste jag våga mej upp på vägen och dikena igen :)
Kanske det går bättre när jag och sambon ridit ett par gånger.
Fast sist vi red vände hon efter 1 km :o
Längar efter vår runda runt sjön nu när vädret är så att man orkar rida lite längre turer.
Hoppas hon inte krånglar..

30953645.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kanske behövs andra anordningar än pall...:)

du behöver en hederlig gammaldags smörjgrop....:laugh: sen kan du leda ner pållen i den å bara kliva på.....:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 244
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 278
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp