"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Pinto och Piraja- vilka härliga skäckar ni har. Nu blev jag sugen på en skäck. Ska kanske svätta lite vitfärg på Kelly :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Strmming016.jpg


Det här är Shaquille, f -97. Varför nån kommit på tanken att korsa en crabbet-arab med en travare förstår jag inte men han har ett hjärta av guld.


Strmming084.jpg


Och så Chichen Itza, f 2002, engelskt fullblod.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vilken underbar tråd!

Vi funderar på att dra igång en senior grupp på vår terrängbana, kanske något läger och varför inte - en tävlingsserie för 50+ (med dispens för oss 40åringar som känner oss som 65 :D)

Vi kan köra lite Jakt inspirerat i skogen och på fälten och det allra nödvändigaste på banan :o

Öppen för ideér och inspiration!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Denna sommaren har vi tagit in våra varje dag 3-4 timmar, förutom högst 2 veckor i början tror jag.
Har aldrig varit med om så mkt mygg, bromsar, knott och annat skit.
Vi brukar ha flughuva i högst en månad. De har nu suttit på hela sommaren, minus ett par dagar för ena hästen fick skav.
Har väl snart använt halva vinterns halmranson :crazy:

Snart är det dags att ta in dem för natten.
Är det bara jag som nästan föredrar att ha dem inne på natten, så att man har koll på dem?
förutom kostnaden och mockningen då :)

Jag föredrar oxå att ta in hästarna för natten. Förutom att ha koll på hästarna vill jag oxå ha koll på vad dom äter. En av dom ska inte äta för mycket. Att dom sedan slipper alla odjur i luften tror jag bara varit en bonus.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Skoj att höra att du tyckte om dem:)
Men jag får inte upp ngt kort på din.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Syns inte de jag la ut förut? Sidan 16 i tråden inlägg 318 tror jag...

Gubben får lösa detta år mig. jag är verkligen helt rudis på datorer. :confused:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tant Kat- jag lyckades inte med det heller :o

Jag är ju helt kass alltså......

Du får väl hitta mig i stället. du har ju fått namnet på PM. Har vit tröja, står i en trappa med sonen.

Morr...Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nasseman- Love skimmlar med. Min förra var gråskimmel. Kul att den har kvar så mycket grått. Det är läckert.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vad lajbans ni ska ha det! Ni får kalla er "Amazonerna" :)

Tillgång till egen terrängbana har ni minsan också. Det finns något ställe där omkring i (Västra Götaland) man kan rida upp för fälttävlanslincens - är det där ni är?

Inte för att JAG skulle ens TITTA åt fasta hinder... Det skulle vara en mager stock i så fall....

"Tantläger" är det säkert fler här som skulle vara intresserade av........
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ha Ha. Jag hittade ju er direkt (inte så svårt :))
Jag skulle möjligen passa in i gruppen "rostiga" - HA!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vill gärna ha din FB oxå :)

" Rudis " var längesen jag hörde. Tror min brorsa brukade kalla mej det :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Har varit i stallet och idag blev det rida av i kvällssolen. Det gick jättebra. Tycker att Kelly är mer lättriden nu än innan hon ställdes av. Kan ju ha och göra med att då var hon i full kondis, nu har hon inte lika mycket att sätta emot. Men hon fram för allt mycket trevligare i munnen. Innan har hon bara blivit riden med sporrar och något skarpare bett vid dressyren men jag kör basic. Tränbett och inga sporrar. Huu vad jag får jobba men det går faktiskt frammåt och jag blir starkare och hon lyssnar bättre. sååå roligt. :banana:

Sen tycker jag hon är mer positiv till att jobba och har en mjukare attityd rent allmänt. Det gjorde henne nog gott med ett sabbatsår.

Nu ska jag vränga av mig ridkläderna och äta lite kvällsmat.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Idag trodde jag att jag måste välja på ridning eller gräsklippning men det blev en kompromiss:ridning och halva gräset,chansar på att det inte kommer regn så jag kan klippa resten i morgon em.
Igår klagade jag lite på ridvägarna men idag tyckte jag ändå att de är rätt ok:).Nu när det torkat lite kunde jag rida på grannens härliga,ganska långa skogsväg,perfekt att trava på.Där kan jag också rida några slingor på mjuk skogsstig.Använder vändplanerna på vägen att rida volter på och brukar även rida runt träd i volter och serpentiner.Tränar nu på att få henne att flytta sig i sidled utan att börja trava så fort man lägger mot en skänkel.Använder även tygel mot halsen,det fungerar riktigt bra,hon lär sig fort:).Nu kan jag ju egentligen igenting om hur man utbildar en häst men försöker få till praktiska saker.Det här att flytta sig är ju t.ex nödvändigt om man kommer för nära ett träd.
Rider nästan alltid samma vägar med lite variation på riktning men ändå finns det alltid något för en häst att reagera på.Vi har en skräphög längst vägen och så fort hon har vant sig vid den har något tillkommit eller som idag eldats upp.Ett älgtorn hade också byt plats:crazy:,kom inte och säj att det blir långtråkigt;)!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:love: ahh så fina rumpor...:laugh:

de där var fina tränade hästar......
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:love: en vådligt syngg 3 åring.....den är fullt kidnappningsbar....:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

en stilla undran bara..ren nyfikenhet...

när ni pratar om ridvägar så är de i termen grusväg eller dylikt....de sägs de inte finns några ridvägar.....men har ni ingen skog där ni bor.....:confused:

ridväg är för migt där jag kan ta mig fram med en häst... vilket blir nästan överallt....om de inte är för sankt....

de är ju bara o ta ut en riktning i skogen o bära av.......eler finns de någon anledning varför de bara pratas om vägar i mening av anlagda saker...


Piraja .. rider off road om jag förstått saken.. .
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Förresten är de någon som vet var Cizsma o hennes älskade Kamel tagit vägen....saknar hennes roliga kåserier om deras bravader....:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:love: ahh så fina rumpor...:laugh:

de där var fina tränade hästar......
:D ... jo, dom är rätt rejäla och dom är i form...om man säger så...
Pinto och Piraja- vilka härliga skäckar ni har. Nu blev jag sugen på en skäck. Ska kanske svätta lite vitfärg på Kelly :D
...och jag som inte gillar skäckar normalt sätt :o
en stilla undran bara..ren nyfikenhet...

när ni pratar om ridvägar så är de i termen grusväg eller dylikt....de sägs de inte finns några ridvägar.....men har ni ingen skog där ni bor.....:confused:

ridväg är för migt där jag kan ta mig fram med en häst... vilket blir nästan överallt....om de inte är för sankt....

de är ju bara o ta ut en riktning i skogen o bära av.......eler finns de någon anledning varför de bara pratas om vägar i mening av anlagda saker...


Piraja .. rider off road om jag förstått saken.. .
Hm...rider "off trail" till och med...helst :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 244
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 278
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp