"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tur att jag flyttat från Västkusten iaf när det gäller vädret :)
Jag fick t.om ta av mej jackan när jag skulle rida. Sol och varmt.

Idag red vi ut på gärdet igen.
Testade mitt hemmagjorda sidepull, vilket inte funkade då det hamnade för nära ögonen.
Vi vände om efter 5 min och hästis blev jätteglad över den korta ridturen, tills jag slängde på det andra tränset.

Vi kom iväg och idag ville jag testa en ny grej, nämligen att rida omvända turen, dvs att rida från andra hållet. Det gick bra till vi kom över den första kullen, då vi sen skulle fortsätta bortåt blev det lite rodeo. Hon ville absolut inte gå vidare och började trava i en cirkel och sen försökte hon rusa samma väg tillbaka.
Men det gick inte. jag fick iväg henne till slut och det gick i ganska snabb takt, för det var ju lite farligt att rida åt fel håll :)

Sambon blev så stolt :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kL*

Jag kan börja presentera våra hästar ( fast jag börjar likna en linslus nu )

Min häst:

Fröken Gyllenadler " Trullan"
17 år, kallblodstravare
Fin, men envis och stark

30802029.jpg


31140117.jpg


Sambons häst:

Lagavoulin "Lasse"
12 år, Varmblodig travare
Snäll, samarbetsvillig, men lite harig av sig

28000377.jpg


31140130.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

generate.php
Tror attdetfungerar nu:)!Iså fall tack lobell för hjälpen:).Den närmsta hästen är Havanna och bakom står Droppen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Här är det åska och hagel till o från,får nog dra ur telejacket snart igen för att inte riskera datorn.Har ändå kommit ut på Havanna en sväng i solsken:).Fördelen med stallet nära är ju att man kan passa på mellan skurarna.Stackars dig som fick skjuta upp det,när det väl är planerat är det skönt att få det gjort,tycker åtminstone jag.Jag var i samma situation för nästan precis ett år sedan,jag hade också en gammal fjording vars kropp inte orkade längre.Sorgligt är det.Jag har ändå turen att kunna begrava mina här hemma.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Oj det var svart :)
Kanske du missat att klicka upp bilden helt innan du tar fram egenskaper?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

På min skärm är det svart eller så står Havanna väldigt nära kameran.:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Usch va jobbigt för dej, moholmsarabs, jag lider verkligen med dej.

Mina donnor har mest stått inne i ligghallen hela dagarna när det var som hetast och när det är halv storm och regn då står dom mitt ute i hagen och bara njuter.

Presentation:

Vanity Fair
080627
e Nachtmann
u Vilma

35786_1321343634018_1243630388_30717108_1031797_n.jpg


En riktig "Emil i Lönneberga" är hon, plockar med ALLT som kommer i hennes väg, världens goaste som aldrig är dum, väldigt smart, tycker om att gå på promenader i skogen.


Slaina
070221
e 1514 Nabucco
u 18186/T Schakira

35786_1321343594017_1243630388_30717107_5399491_n.jpg


Klok som en gammal uggla och så otroligt snäll, börjat att rida på henne och det går bara bra, tycker mycket om att busa med Winnie i hagen och älskar mat.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Lustigt. Hade en jobbarkompis som hade ett varmblod som hette Lasse. Tror han hette LasVegas eller nått sånt egentligen. Finns en Lasse på ortens ridskola också, ett fullblod. Men vad han heter från början har jag ingen aning om.

Ikväll kom stallkatten hem pinnsmal. Hon har nog gjort någon sorts rekordbantning för i går såg hon ut som en fotboll:D Fick skicka ut gårdsägarna i regnet för att leta kattungar i skogen. Hit ska inga fler. Har redan burit med mig Knut och Rut hem från stallet.


Mirameja- vad fin Havanna är. Gillar svarta hästar. Men är hon inte lite fyrkantig i formen? Du får nog muskla på henne lite ;)

Kat-Försökte hitta dig på facebook. ( Vill ju gärna se lite mer bilder ;) )Men var osäker på om du var rätt person. Sitter du på en brun häst på loggfotot?



Kram Voff (som ska jobba i morgon med. Har "bara" 476 smörgåstårtor som väntar klockan 06.15)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Blir visst aldrig riktigt rätt:o.Kanske lobell kan förklara även detta?varför det blev så mycket svart på bilden,ser inte ut så i pixbox.
Jag har nog redan presenterat Havanna lite men det finns massor att berätta om våra 4 år ihop.Kan tala om hur det började:hade då två äldre fjordhästar,mor o dotter,jättefina att rida ihop eller med sällskap men en mardröm om man tog en och en.De hade nog aldrig ridits ensamma och jag klarade inte att lära dom.Började titta på annonser,åkte och tittade på den häst som stog närmast.När jag skulle provrida hade hon blivit biten på vänster sida och det var lite svårt att komma upp.Inga problem tänkte jag,bad om en PALL,och skulle klänga upp från höger,van vid ridskolehästar och snälla fjordingar som tolererade det mesta.Kom halvvägs innan hon förskräckt hoppade undan.Jag fick en rejäl smäll över revbenen och blev trampad på foten(gör ont än).Hur dum får man bli:o!Kom upp till slut och red en tur med en annan häst före,det gick bra.Slutade med att jag köpte henne.Så här i efterhand förstår jag ju att jag kunde fått en betydligt lättare och mer riden häst för samma pris men jag har kämpat med henne och nu vill jag inte byta.Om ni orkar höra kommer fortsättning vid annat tillfälle.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kl mej själv :D

Såg att jag skrivit att det går bara bra med inridningen av Ina, ja det gör det så länge man drar åt sadelgjorden. Gode gud, va ont jag har i dag:cry: Har legat i soffan hela dan och knaprat Tramadol och panodil, dom gör att den mesta smärtan avtar men långt ifrån helt. Är det inte bättre i morron får jag nog lov att fara till doktorn :(
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Du måste klicka upp bilden så den blir stor innan du kopierar url adressen. Hoppas du förstog hur jag menar.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kommer att göra en vurpa som du vilken dag som helst. Hittar inte Kellys gamla sadelgjord. Den hon har nu har blivit på tok för stor efter fölis tittade ut. Nu finns inga mer hål på någon sida att ta av.

Är ledig på måndag. Ska nog åka till stan och shoppa då :laugh:


Jättevackra hästar ni har Lobell och Brimmis. Brimmis, är det hafar?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Åhhhhhhh, va vacker hon är :love:

Här är Min Arvid, 18 år som jag brukar rida.

24590_1227405805631_1243630388_30522731_6261177_n.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

31559462.jpg
.
Tack för hjälpen alla:)!Nä,svart är hon inte!.En brun allmänt anonym häst som jag sa tidigare.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jaaaa om det är Haflinger du menar så ;) Jättemysiga hästar som man kan ha till precis vad som helst! Här snackar vi verkligen allround :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

31562272.jpg

Blev lite inspirerad så här kommer bild på Droppen.Första dagen här,kvigorna i bakgrunden gjorde honom lite nervös:crazy:.Han har fått vänja sig;)!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Usch va jobbigt för dej, moholmsarabs, jag lider verkligen med dej.

Mina donnor har mest stått inne i ligghallen hela dagarna när det var som hetast och när det är halv storm och regn då står dom mitt ute i hagen och bara njuter.

Presentation:

Vanity Fair
080627
e Nachtmann
u Vilma

35786_1321343634018_1243630388_30717108_1031797_n.jpg


En riktig "Emil i Lönneberga" är hon, plockar med ALLT som kommer i hennes väg, världens goaste som aldrig är dum, väldigt smart, tycker om att gå på promenader i skogen.


Slaina
070221
e 1514 Nabucco
u 18186/T Schakira

35786_1321343594017_1243630388_30717107_5399491_n.jpg


Klok som en gammal uggla och så otroligt snäll, börjat att rida på henne och det går bara bra, tycker mycket om att busa med Winnie i hagen och älskar mat.

Vilka sagohästar :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Du har lyckats med något jag måste be gubben göra åt mig. Hatten av :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 244
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 277
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp