Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?
Usch...blir så avis på Tajger och Lobell att jag
nästan inte vill prata med dem mer
Är grönare än hulken i nyllet.
Ibland drömmer jag om eget stall men samtidigt är det lite skönt att inte ha det hemma hela tiden. Nu bor vi i äldre villa mitt i centralorten med 2000 m2 tomt och bara några hundra meter till affärer, skola/ dagis, vänner och mitt jobb. Det är också en lyx som jag inte vet om jag vill välja bort med att bo på landet i stället. Man blir bekväm.
Jag och min stallpolare hyr ett stall som är riktigt fint. 5 stora boxar, en fölbox där Kelly bor och 2 ponnyboxar plus spolspilta. Stallet är modernt och i jättefint skick. Målat i en varm engelsk röd färg innuti och mycket trä så det är mysigt. Ägarna på gården har lagt ner hästar helt så vi hyr hela rid och stalldelen. Men det innebär att vi får göra allt som i ett eget stall. In och utsläpp alla dagar, sätta stängsel, harva paddock, laga sönderfrusna rör mm och med tanke på att jag har 1,4 mil till stallet så blir det tufft ibland. Ridvägarna är inte så jättekul och jag har inget ridsällskap så det finns saker att förbättra.
Har fått ett erbjudande om ett annat stall. Bara 3 km bort. Där finns 3 ridhästar till, stor paddock och oändliga ridvägar. Får se om erbjudandet finns kvar frammåt vårkanten när fölis är avvand. Då är det inte omöjligt att jag nappar. Men det innebär också att vi skiljs åt jag och Kellys ex-ägare och att det blir nya, fler folk att sammsas med. Nu är man ju van att styra själv och ha sin ordning på saker och ting.