"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag brukar skicka med en sexpack öl när han kommer för tappsko;) Men han gillar att komma till mitt stall, säger han. Varmt på vintern, bra ljus, bra plats, oftast snälla hästar:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Om det är stallet på dina bilder så är det verkligen jättefint. En idyll.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jodå är mkt rädd om min hovis,har alltid kaffe o baquette med nått gott till honom:)Hmm kanske kallas för muta:o.
Kommer nog ha koll på tråden inatt då jag jobbar så avreagera dej bara:)
Men hoppas att du inte kommer va missnöjd.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tack! Ja, vi byggde för sju år sen. Och visst är det en del till man skulle kunna tänkt sig i efterhand, men som vi inte tänkte på då. Sen styr ju faktiskt ekonomin en del, det är en krass verklighet:crazy:
Men jag är ändå supernöjd.
022-1.jpg

020.jpg

021-1.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

oj sa fint, har far jag noja med en gammal lada som var byggd ngn gang tidigt 1900 kallt.. men det fungerar, sen har jag ju uteboxarna ocksa.. de skall malas, blir nasta ar..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det viktiga är ju att hästarna mår bra;) Tror inte de bryr sig om så mycket mer. Men nu byggde vi ju ny gård, så då blev det så:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vilket superfint stall du har!! Jag förstår att du är nöjd :)
Vi tittar lite på gårdar men allt är ju så dyrt, i alla fall när man vill ha en viss standard på grejerna.
Men det blir nog en gård om något år ändå, det är ju drömmen :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Din "krassa verklighet" är ju...... kors i all sin dar vad fint! Vi kanske kan komma hem till dig på studiebesök? :) Jag är jätteimpad.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vi hade sån jäkla tur! Vi tittade också på gårdar, men allt var för dyrt, för långt från stan, eller för mycket att renovera (läs nästan bygga nytt), men på en visning träffade vi en gammal skolkamrat till min man som nu säljer hus, och han undrade om inte vi hade tänkt på att bygga själva. Han hade ett par tomter, och vi förälskade i oss i denna, och eftersom maken är i byggbranschen så var det igång:crazy:

Vi trivs fantatiskt bra, har bara 7 km till stadsgränsen, nytt hus och stall, och till en bråkdel av vad en motsvarande gård hade kostat.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Oj, vad fint!

Vi har ett ombyggt gammalt kossestall. Inte fint, men stort, och bra ventilation, men kallt på vintern e det allt :)

Ska kanske måla om boxarna nästa vår. Vill ha en varmare färg.

30583532.jpg


30583533.jpg


30583534.jpg


30590363.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

vilken tur ni hade :) ja min "gube" (eller snarare mitt lammkött, han är ju yngre än mig :D) är ju en blåbyxa, men vi vill inte bygga helt nytt, MEN det ska vara inflyttningsbart så kan man renovera det allt eftersom.
Här i norrtälje där vi bor fins det många gårdar men skicket är allt från superlyxigt=superdyrt eller superruttet vilket även det innebär superdyrt i längden :p
Men vi kikar vidare, men det är som du säger, ska ha ett visst läge oxå, inte gärna mitt i urskogen med flera mil till grannen eller till affären.
Men jag måste säga det igen, OJ vilket fint stall du har!! :)
Jag blev lite grön i nyllet :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag blev lite grön i nyllet :D

Det fanns nog ingen är som inte blev det;)

Vi har ju stallet (inte eget) på syn- och gångavstånd hemifrån. Egentligen ganska perfekt, har tillräckligt med jobb att få ordning på vår tomt utan att underhålla stallet också.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Aaaaahhhh. S P A C E!!!!!! Det är minsan lyx det. Vad kul det är att se era lyor! Ni kanske kan komplettera med "käcka lösningar" ni gjort (gärna sån't som är utrymmesbesparande)?
Jag har inte något att visa. Det är MYSIGT hos "oss" (vi har ju inte något eget vi....... är avundsjuk på er som har. Ibland...), men om man ska visa det på bilder är jag rädd att det ser torftigt ut och det blir orättvist. Det är det bästa stället vi varit på.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Usch...blir så avis på Tajger och Lobell att jag nästan inte vill prata med dem mer ;) Är grönare än hulken i nyllet.

Ibland drömmer jag om eget stall men samtidigt är det lite skönt att inte ha det hemma hela tiden. Nu bor vi i äldre villa mitt i centralorten med 2000 m2 tomt och bara några hundra meter till affärer, skola/ dagis, vänner och mitt jobb. Det är också en lyx som jag inte vet om jag vill välja bort med att bo på landet i stället. Man blir bekväm.

Jag och min stallpolare hyr ett stall som är riktigt fint. 5 stora boxar, en fölbox där Kelly bor och 2 ponnyboxar plus spolspilta. Stallet är modernt och i jättefint skick. Målat i en varm engelsk röd färg innuti och mycket trä så det är mysigt. Ägarna på gården har lagt ner hästar helt så vi hyr hela rid och stalldelen. Men det innebär att vi får göra allt som i ett eget stall. In och utsläpp alla dagar, sätta stängsel, harva paddock, laga sönderfrusna rör mm och med tanke på att jag har 1,4 mil till stallet så blir det tufft ibland. Ridvägarna är inte så jättekul och jag har inget ridsällskap så det finns saker att förbättra.

Har fått ett erbjudande om ett annat stall. Bara 3 km bort. Där finns 3 ridhästar till, stor paddock och oändliga ridvägar. Får se om erbjudandet finns kvar frammåt vårkanten när fölis är avvand. Då är det inte omöjligt att jag nappar. Men det innebär också att vi skiljs åt jag och Kellys ex-ägare och att det blir nya, fler folk att sammsas med. Nu är man ju van att styra själv och ha sin ordning på saker och ting.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Lobell- är det bara din och gubbens häst i hela det stora stallet?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jäklarns vilket fint stall du har!

Jaha så har jag då varit ute och bitit i gräset, bokstavligt talat :crazy: Skulle rida en sväng på Ina i lilla paddocken. Gubben min följde med ner för att hålla i henne. Jag klev upp och hon sprang några steg åt sidan och sadeln gled och jag for i backen :eek:. Jag hade inte dragit åt sadelgjorden tillräckligt, så klassiskt så man nästan skäms :grin:.

Jag tappade andan och handleden fick sej en rejäl smäll, jag tror inte den är bruten men den är i det närmaste obrukbar. Ryggen och bäckenet är ganska stelt med så jag antar att jag får lite bökigt i morron men men det är snmällar man får ta. Jag försökte iaf att sitta upp igen men jag kunde inte ta tag med vä hand så det var bara att sadla av och se glad ut ändå. Det är skönt när det går över :angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja - för- och nackdelar. Vad svårt det kan vara. Många jag "gnäller för" (typ Åååååååhhhhhh vad jag skulle vilja bo som du och kunna gå ut till hästen/hagen/.... när som helst. Gå in och äta - se på TV en stund - och sedan gå ut igen!) pratar om att det vore mycket roligare att har fler runt sig och folk att hålla på med hästarna tillsammans med.

Där vi är finns det UNDERBARA ridvägar. Hur många rundor som helst av olika längd och "beskaffenhet". Klätterbackar och härliga vägar om man vill ut och gå med hästen (jag älskar att prommenera med häst!). GULD. Vi stormtrivs också med ägarna. Men vi har några mil till stallet.....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Åh, vad härligt med så mycket plats! Det är ju det jag kan sakna ibland, den där jätteladan med plats för allt:crazy: Men man får lösa det, när man har begränsat.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ajaj, inte bra med handleden:cry: Men slarvigt, fy fy;) Att man fortfarande ska behöva lära sig saker den hårda vägen i vår ålder:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 244
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 277
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp