"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jasså Tajger. Det var inga som stod utanför förlossningssalen och viskade:

"såg ni hur hon krystade? Helt fel typ"

" såg ni som hon såg ut? Håret helt trassligt och vilken ful särk"

" Guuud vad hon gnällde, så ont gör det ju inte"

"Hade hon haft ryggmärgsbedövning hade hon klarat det myycket bättre"
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hovis var här och gjorde ett fint paket :)

Idag red jag och tanten på åkern igen. Hon ville inte gå hela tiden, men det ville jag, så hon gick ändå :)

Vi har missat alla regnmoln under veckan. De delar sig precis över vårt hus och åkern .Nåt ska man väl ha tur med :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Så härligt att följa dina ridturer!Tycker inte det var länge sedan jag med spänning gick in för att kolla om du kommit från stallplan och nu det här:)!Och de där "kobbarna",var ju självklart när du förklarade,här kallar vi dom väl helt enkelt bara kullar.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag vet inte om de bara kallar dem för holmar här och kanske jag lagt till kobbar :)

Ja, det har gått fort nu med tjurhästen. Tror vi blivit kompisar till sist. Hon brukar rusa ut ur boxen , och idag fick de stå ovanligt länge inne då andra hästen fick vänta på hovis. Ikväll kunde jag t.om ta på flughuvan utan grimma och hon stod och väntade snällt.
Hon såg en del spöken eller om hon testade, men på åkern är jag inte rädd så det gick fort över. Kanske hon börjat lita på matte äntligen. Kul är det iaf.

Nästa steg blir att ta vägen igen, där vet hon att jag inte gillar dikena, så vi får se hur långt jag kommer. Men vi gillar åkern, hon får tjuväta lite och jag får åka mjukt :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Yes känner igen det där med att pengarna rinner iväg,de små fyrfotingarna kostar.Krogrundor hmm var länge sedan.
Aha tipset med whiskey gick inte hem då ska du få ett annat:)
Varm svart vinbärssaft med en ordendlig skvätt vodka i ,lovar att det "rensar" upp;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:D Jag kan se det framför mig, sen får man in protokollet "Starkare krystningar önskvärt, något svag andning, men ett bra försök...43%" ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag börjar överväga gubbens whiskeyföråd ändå. Hur vidrigt kan det bli? All medicin är ju pyton. Jag måste ju inte ta Macmyran som visst skulle vara svårdrucken. Jag måste ju se fräch ut i morgon när snygg-hovis kommer.

Lovar att jag glömt att han dizzat mig fyra gånger när han väl stå i stallgången :angel: Nu är ju t.o.m pållan nyfrisserad för ändamålet. Och när skorna väl är på plats då ska det ridas fem dagar i veckan. Så då måste jag vara frisk!

Prosit!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Inte att förglömma att man får avdrag för dåligt uppträdande:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

orättvist...:mad:

gott om hovisar har vi ..men inte en enda kvinnlig...sånt där är inte rättvist...surar något väldigt..:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*kl*
Dax å börja ladda inför helgen. På min ridksola har de i många år börjat höstterminen med ett weekendläger för vuxna! Sova över om man önskar (där är ridläger hela sommaren lång för barn också), mat, trevligt umgänge o en massa ridpass :D
Det brukar bli både dressyr, markarbete o hoppning och man har sån träningsvärk att man inte kan gå på eftermiddagen. Men med diverse muskelsalvor och lite invärtes mjukgörande på kvällen brukar det mesta lösa sig.
I år ska jag äntligen ha med mig Destiny, förra året fick hon ju för sig hon skulle föla :eek: och vände upp och ner på hela sommarens planering, inkl lägret.
Så det ska verkligen bli kuuul att komma upp i sadeln igen. :bump:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

helg det ar bara thursday.. och idag skall 30 balar a 20kg hamtas, och halmpellets laggas in i stall tva. med 5 stall tar det en stund att fa allt fardigt.. yep jag ar fattig pa kontanter, sa saker gar som de kan.
sen ar det fredag och jag skall hamta min cousins trailer (som ar storre an min) da min trailer ar utlanad till kompis for boskapsflytt.. lordag morgon aker jag till Uppsala, stannar over natten hos friend, sen sunday morning hoppar senor W in i trailer och jag susar hem igen.. dar pallar vantar, bada sorter.... jag hoppas han kommer att trivas, och tycka om varmlandsvinter med sno och is och en person som kommer att kampa upp pa pallen med pallen..men banne mig, senast nasta onsdag kommer jag att vara pa honom.. det suger i ridtarmen saa mkt..
oh goda inte hastnyheter, min oronnasahals doctor, som ocksa har pallar, har skrivit ut meds at mig sa nu kan jag andas igen.. DET hjalper... aven om det kostar 250 per gang att ga dit sa blir det resultat och man behover inte vanta for evigt.. VC ar piss ...
ha en bra dag alla..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Skönt med medicin, och kul med ny häst!

Min är fortfarande öm i ena hoven, hovslagaren la på en ny sorts flytsula, och det hjälpte på ena fram, men andra hänger i:( Jaja, han får väl gå och äta och bli lite rundare, det kan behövas.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

skickar ponnyexpressen med en Torpets special....intages o sväljes raskt med fördel sittandes på sängkanten...:)

garanterat resultat i endera riktningen inom 12 timmar....:laugh:

Det hjälpte:bow:
idag slipper jag syrgasen:banana:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

orättvist...:mad:

gott om hovisar har vi ..men inte en enda kvinnlig...sånt där är inte rättvist...surar något väldigt..:o

pssst. Det finns en fd numera kvaddad hovslagarlärling i tråden..kompisar har hon också:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det var ju också en jämförelse:D Jag vill minnas att när det var dags för barnen att komma ut hade man inget val liksom...fast jaghar ju fyra, så det var väl inte så farligt. Men jag behövde ju inte få betyg eller jämföras med andra iaf;)

Haha, vill minnas att det var ett ruskigt jämförande av förlossningsupplevelser på den tiden...

Vad gäller dressyren så måste ju någon gång vara den första, gör jag dessutom ett riktigt sk*tresultat så kan det ju bara bli bättre nästa gång. :angel: (Visst måste det vara så???)

Dotterns pålle galopperar ju i alla fall inte baklänges när han upptäcker att domaren sitter och tittar på honom. Det gjorde min egen på vår första och hittills enda klubbdressyr i höstas. Vi fick 55% trots ryggskott (mitt), baklängesgalopp och en mycket överladdad högergalopp... Ingen behöver ju tveka att han har ett förflutet på banan:devil:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Om det är till tröst så har jag ridit ett LC program med 52P:p
Inte procent utan poäng!
Sämre än så kan det knappast gå. Hejja på!!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Skicka den kvaddade hovisläringen till mig. Min Hovis behagar inte svara mig idag. Han ska ju komma har han sagt. Men när? Bor ju 1,4 mil från stallet så det är ju bra å veta :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 244
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 277
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp