"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

.......suck................. idag är det riktigt busväder! Jag vill att sommaren ska stanna kvaaaar!

Ni som rider ute mycket - tänk på jägarna! Och på ev "kadaver". Igår när vi var ute "frös" ledarpållen fast, sedan såg vi att två jägare kom bärande på ett rådjur så han hade förstås reagerat på blodlukten.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Haha, det är charmen med fullblod. Man får damma av reaktionsförmågan rejält. ;)
Förmodligen betraktas jag som helt galen som köpte ett till när den första galenpannan dog. (Suck, jag som hade tänkt att kan skulle överleva tills jag gick i pension med lite tur..). Fast tvåan har faktiskt inte skickat av mig en enda gång:angel:

Har faktiskt anmält mig till mitt livs första lokaltävling i dressyr - fast med dotterns pålle för honom kan jag åka med själv. Vi är väl inte "färdiga" egentligen men jag kommer att vara så toknervös ändå så vi kan lika gärna få det överstökat. Pållen är lite som en vattenballong - lyckas man peta in ett hörn så ramlar nästa ut:devil:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Lycka till med vattenballongen! Många övergångar och stabiliserande volter i framridningen så kanske han håller sig hyfsat igenom programmet. Vilket program är det du ska rida?

Jag hade inte varit toknervös- jag hade svimmat! Jag tycker att du är modig! :)

Vi hade programridning i våras som teoripass. Det var flera grupper som slogs ihop och vi red en och en. Teori-delen var att vi turades om att vara "domarteam" och berätta vad vi såg (+/-). Det videofilmades och vi fick sedan själva kommentera. Jag brukar vara hyfsat kool och hade inte räknat med att bli nervös. Men det blev jag. Dessutom var min dotter där och tittade på!

RAPPORTERA SEDAN!
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Japp nu har det allt regnet alldeles för mkt,trött på att bli dyngesur var o varannan dag:cry:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Pinto! Nu när jag fattat det där med bilder (jag tog mig tid att läsa instruktionen :idea:) så måste jag visa "lunsen" för dig. Hästen jag INTE rider längre alltså (jag får ju rida dotterns pålle nu!). "Lunsen" är helt underbar och MYCKET speciell. :love:
26184_1320013875300_1079388511_2483586_8346844_n.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

det regnar har, mkt regn har.. sa mkt att pallarna (bade de med svans och den med fyra ben) har fatt statt inomhus hela dagen och bara mumsat.. enda jag har gjort ar gullat med dem.. OCH hamtat mitt (arvda) parlhalsband pa juvelbutiken (polering och omtradd) och sa har jag fatt en ny computer, likdan som jag fick forra veckan, denna gang med fungerande speakers.. det ar trevligt att ha sma peep och annat ibland har i mitt torp.
tavling ja, kanske skall laggas in som ett moment efter trailriden?? haha, det vore nagot det.. sjalv har jag inte tavlat pa alldeles for manga ar, men kanske en dag... vi far val se vad babyhast kommer att bli, mama hast ar mer cowhorse type medans papahast ar highstepping tail in air, knees under your chin typen, det kan bli ngt intressant hoppas jag..
Och for att gora folk gladare, regnvadret skall forsvinna, om en vecka.. idag har jag fatt 16 mm (sedan 9am)... life is wonderful.. vi kunde ju vara i china eller pakistan...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vi hade ösregn inatt, men uppehåll idag, så jag och hästen tog rundan idag igen, fast hela denna gång.
När vi skulle gå tvekade hon lite, men vi kom iväg efter 3 min när inte matte blev rädd för att hon backade ner i gräset på stallplan :crazy:
När vi skulle ta den långa rundan runt hela kobben så tvekade hon lite för där var vi inte sist, men till slut gick hon! Så jädra kul!
Imorgon kanske sonen rider med mej.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Skoj att höra att allt släppt.Yes bara man är envis så brukar det fixa sej.Glöm inte att fortsätta arr lämna rapport:)
Hmm fusk att det var uppehåll,fick ta ett dressyrpass i ösregn.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hejja Lobell. Du är ju tuff till tusen. Men jag håller med Mirameja, Vad är kobbar? Ligger de inte till sjös? Det är väl ingen sjö häst du har och du är en sjöjungfru :D


Ja här trodde jag att det var dommedagsdax idag som det har stormat och regnat. Hästarna var inne i natt. Kunde inte låta fölis gå ute i det vädret.
Kvällen har jag tillbringat med att sitta i stallet, titta på regnet och svära över hovis som inte kom idag heller :mad:

Djävla fasoner!!

Nu ska han komma på torsdag. Fjärde återbudet på mindre än en vecka. Tur att vädret inte är så trevligt så man inte blir ridsugen.


Yrrol 69- Ta det vackert. Vi vill inte ha dig i gipsvagga.
Nasseman- Mycket modigt med tävling. Jag ska hålla en tumme för dig.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

För min del blev det ingen ridning idag,tyvärr för trött efter jobbet,har annars som mål att rida mina hästar varannan dag.Detta funkar verkligen inte alltid,men jag har ändå ridit mer sista halvåret än någonsin tidigare.Förut rann det alltid ut i sanden av olika anledningar,rädsla att rida själv(hopplöst när man bor långt ute i skogen utan stallkompisar;)),för mycket tankar om vad som kunde hända osv,osv.
Vändningen kom delvis för att jag skaffade annan utrustning.Nu rider jag i westernsadel och sadel med pommel(?)fram.Använder även stigbyglar med hätta så jag inte fastnar om jag åker av.Kan nu rida mycket mer avslappnat och det i sin tur gör hästarna tryggare.
Ett annat bra knep är att inte känna sig tvungen att rida långrundor,bättre att tänka:känns det inte bra så räcker det med en kvart,har iallafall kommit upp på hästen(har hitills alltid ridit längre än så men utan press från mig själv)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag blev nu 53år förra veckan och köpte nu min fjäde häst .Det är en 5 årig ganska grön bara grundriden och precis hoppat uppsutten. Två av min hästar är tyvärr skadad och den tredje är bara en åring så jag var tvungen att köpa en till då de andrar nog blir långtidssjuka.
Inte klokt vilken utveckling sedan man började rida som 48 årig.
Jag lyfter på hjälmen åt alla som börjar i 40 årsåldern och håller på........ni är otroliga !! Själv har jag haft hjälp av att vara tillsammans med min dotter ute på träningar och tävlingar så jag visste redan lite innan jag satte igång själv när min dotter slutade.
Detta tror jag att jag kommer att hålla på med tills rolatorn tar över...........för jag har hittat min livstil så får min fru säga vad hon vill !!!!!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hehe..jag är ju rena tonåringen här ju ;) Bara 37. Men med en så murken rygg och leder att jag kunde vara 104.....

Jag hälsar todde och Mirameja varmt välkomna till tant och gubbligan. :banana:



Mvh Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

He, he...fast det värsta är att jag faktiskt blev lite småkär i 5 åringen, till råga på allt är han en övervuxen connemara :love:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Älskar connemaror. Den dagen Kelly går ur tiden och OM jag via en pall fortfarande kan kravla mig upp på en häst så blir det nog en connemara eller arab. Är egentligen för liten för dessa halvblod. Trivs bäst på D-ponnys. Letade faktiskt D-ponny länge att ta på foder innan jag fick Kelly. Sen blev man ju kär i henne och hon blev bara kvar.


Lilla Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Voff .. den hovslagaren hade inte blivit långlivad här...:)

Odjuret mitt trampa av ena framskon söndagkväll...ringde hovis på måndagmorgon...han sa kommer i eftermiddag .. men jag jobbade två dagar så han fick komma i morgon onsdag...

du har för dålig pli på hovis...:laugh: .. här är de så gott om utbildade hovisar ..så här byter vi rakt av om de inte är duktiga på alla vis.....

bortskämd.. japp...

hoppas han kommer denna gången.....lite långt å åka annars hade jag kunnat fixat de..:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

regn....:crazy: hmmm ni bor på fel sida av Sverige ju....:o:D här har solen lyst hela dagen 20 grader varmt.....

semesterperioden har börjar idag....så nu ska Eländet få göra rätt för havren..

ska testa o se om de går att köra han.....ska bara se över livförsäkringen först...:o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 238
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 277
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp