"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jag sitter och tanker pa en buke/tant/gubb traff med hovslagare narvarande dar vi kan lara oss om tappskor.. DA finns det ingen anledning att inte rida haha.
Underbar sondag morgon, phone ringer 545am och jag kvittrar, rosten i andra andan sager, oh det skulle vara forbjudet att vara sa kvittrigt sa har tidigt.. lol kan inte hjalpa det, jag kvittrar pa morgonen.. men pallarna ater och jag har diskat och nu blir det stallstadning, maste ta alla chanser att gora ngt nar jag mar bra.. Anne kommer pa tisdag, professional photosession, kanske jag skulle ta frama "stain away" medlet?? de skall ju ha sina bilder gjorda och da maste man vara fin..

Och pa tal om det, gamla tant fjanta har aven da jag forsoker borsta henne dagligen inte tappat sin vinterpals i ar. vet inte om det ar hennes alder/kroppen ar slut, eller ngt annat.. aven rabarberna gar runt med lite mer pals an vanligt.. ngn annan som upplevt detta? normalt ar ju rabarberna sa fina och "slick" och skinande men inte i ar.. kanske invantar en snorik vinter igen|?
Alla far ha en underbar sunday, var forsiktiga, och voff, tror du de har storlek for mig ocksa nar det kommer till ridbyxor? haha...jag far klamma in mig i de enormt stretchiga jag har.. de ar nastan som en korsett....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

jag sitter och tanker pa en buke/tant/gubb traff med hovslagare narvarande dar vi kan lara oss om tappskor.. DA finns det ingen anledning att inte rida haha.

Dottern har tappskokompetens, men hoven var lite väl trasig för att vi ska våga ge oss på det:( Men han skulle ändå vila en av dagarna, så det blir bara nån extra. Idag blir det att hälsa på Lundadottern istället. Det är också trevligt!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:)Jag är absolut hästakärring numera:)
Har hästarna sedan födslen , gjorde uppehåll mellan 19 och 15 års ålder i samband med barnens födslar.
Köpte sedan en anglo samt ponnyer och var mkt aktiv ponnymamma/ponny utbildare i 15 år.
Numera halvblod (o en o annan återfallsponny) Hobbyryttare med stort avelsintresse.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

......Vad jag skrattade när jag var ner till hästarna i går morse med frukost, då fick jag se en prydlig rad med hästskitshögar efter kortsidan innen i "paddocken" så tydligen har mina hästar fått ett gigantiskt dass :rofl: Och när Winnie ätit färdigt gick hon med bestämda steg in i paddocken och lade av en hög innanför staketet :D

Ha ha det där känner man nästan igen! :)

Vi har ett stort stabilt skjul i ena hagen och vår tanke är förstås att hästarna ska kunna söka skydd för blåst, regn, sol, insekter - ja allt som kan tänkas irritera dem.

Men icke! De använder det som DASS! :cry: :D Har sett många gånger att de går in enbart för att bajsa och sen går de ut igen. Ska man kanske hänga upp några toarullar och kanske några tidningar att bläddra i??!! :confused:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ska man kanske hänga upp några toarullar och kanske några tidningar att bläddra i??!!




:rofl: :rofl: :rofl:


Några min häst och ett par ridsport kanske?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men det maste vara Lambie toiletpaper.. med sma bla tryckta lammisar pa papperet.. Och bocker, tja de ar bra, men skall de verkligen vara dar inne saaaaaaaa lange???? lol.. (skulle vara bananer, jag har inga)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kanske en telefon och nummret till någon hästpsykolog som de kan ringa och få moraliskt stöd hos när de får psykbryt på människan...:p
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Har inte märkt att mina ska ha mer päls på nåt vis...men å andra sidan så har jag knappt sett dom i sommar och nu sätter dom ju sin vinterskrud...

Här är det helt okvittrigt...jobbat 24 av 36 nattimmar...ska strax iväg för 12 timmar igen. Sen ha jag en hel natt ledigt för att åter gå 24 nattimmar (2x12 timmar) i veckan. Sen är det lugnt igen...sista nattsvängen för min del :cool:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vi byggde en lösdrift till våra kusar och den 31 maj flyttade vi hem dom från stallet dom bott i tidigare så dom har alltså bott i lösdriften/hagen sen dess och än har dom inte släppt en enda kotte inne i lösdriften :eek: Inte ens utanför/runt omkring bajsas det :cool: Fast jag önskar nästan att dom gjorde det inne för det är då bra mycket enklare att mocka skit därinne än i höga gräset :mad: Men jag får väl va tacksam över att dom numer skiter i det kortklippta gräset i "paddocken" :bow:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL*

Idag hände det!!

Vi kom iväg hela rundan runt kobbarna på åkern.
På 2 ställen spelade hon rädd för nåt och ville vända, men matte var inte på det humöret så till slut gav hon sig.
Vi red hela rundan runt 3 trädkobbar och sen hemåt. Så skönt!
Hon var helt svettig och skummig under filten :)

Tog lite bildbevis :)


På väg hemåt

31538154.jpg


31538153.jpg


[
31538156.jpg




Sambon blev så stolt. Han vet hur mkt detta strul har tärt på mitt hästeri, men nu e jag på G igen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

yipeeeeeeeeee :banana::banana::banana::banana:

grattis.. du ser med envishet o vapenfett kommer man långt....

starkt jobbat.. nu bär de bara framåt.......
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tack tack, alla :D

Ja, nu är det snart dags att inviga sadelväskorna tror jag.
Ska bara öva på att komma upp utan stol, så jag kan ta en fika på backen.

Så skönt att veta att jag kan rida ensam nu och inte vara beronde av sällskap. Visst är det mysigt att rida med sambon, men en annan känska att kunna sticka ut när man själv känner för det.

Imorgon blir det samma sträcka, men då ska vi runda all kobbarna oxå, nu red vi bara förbi dem.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

glöm bara inte bort att madame behöver tid o smälta allt.. de är lika omtumlande o nytt för henne som för dig....men de har du säkert tänkt på....:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hade hon verkat stressad hade jag tagit det väldigt lugnt, men hon är glad och verkar tycka att det är bra att matte äntligen blivit tuffare.

Vi tar det som det kommer. För mej är det viktigaste att vi är på väg, sen om det blir 2 kobbar rundade eller ingen, gör inte så mkt.
Huvudsaken är att jag vågar få iväg henne.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 235
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp