"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

se vi kan gora det har med hjalp av vara gubb och tant vanner.. for att inte forglomma var stora van Pallen.. den med 4 ben som inte ror sig nagonsin.. och forstas den andra pallen ocksa, den med svans...
att ha ett support network ar viktigt, aven om vi kanske inte kan vara nara varandra, men just kunna beratta om alla stoopid saker vi gor, medvetet eller inte, och inte bli utskrattade, DET ar det viktiga.. och vi vet ju med oss att vi inte ar ensamma att gora stoopid saker..
jag onskar jag kunde vrida klockan tillbaka cirka 10 ar, och gora stora andringar, DA var jag helt frisk och red 7-8 timmar om dagen, och det inkluderade unghastar.. att jag var stoopid och sande for smabarnen var ju rent idiotiskt.. men banne mig, med hjalp av Alois P, och "how to bombproof your horse" skall bada tva bli just det, bombproof...ngt som vem som helst kan rida, och jag vet jag kan gora det med a little help from my friends.. det ar ni det.. folk som jag inte traffat, men kanner ar pa samma level som mig sjalv i vissa fall, med olika hangups beroende pa alder och annat silly stuff det finns i ens liv..
forresten, idag madde kroppen inte bra, sa jag stod pa pallen och klappade, bada sidor... inte en reaction from madame.. kanske jag skulle borja med mirri ocksa?? det kan ju inte skada..
fortfarande beundrar er som har kommit sa langt att ni ar pa pallen, den med svans, jag langtar.. nasta helg kommer senor hem woohoo
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja - och du vet ju vad jag tycker om den sortens 4-beningar - gula knubbiga saffransbullar. MUMS! Ser fram emot bilder (med tant Kat i sadeln)!

Hangups beroende på silly stuff är skit. Jag bara älskar ditt sätt att uttrycka saker! :) Men de flesta av oss har dem. Min är: Jag BORDE klara av mer än jag KAN. DET är silly stuff som är baaaaaaaad for ya!

Jo då - jag har också bott over there. Men bara ett år. För 100 år sedan. Och way up north!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

och senor ar en riktig saffransbulle han.. till och med fatter an tant fjanta.. han tycker ocksa om sina groceries forstas och kommer att var pa diet har, annars blir det ett valdigt flasande fran oss bada nar vi skall upp for backen..
och maste saga, jag alskar mina "rabarbers", men de dar mumsiga bullarna ligger valdigt nara..det kommer nog alltid att finnas en i mitt stall, min eller lanad.. och har du ngnsin sett ett fol av fjordisar? Det sotaste man kan tanka sig... alldeles ljusgul med krullig man och svans.. so good man nastan kan ata upp..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ikväll red jag och sambon.
Och hon var så på g, att hon gick först ut på vägen i rask takt. Brukar vara sambons häst som går först.
Och vi kom förbi alla hinder där hon innan stannat under 3 veckor :)
Så när vi kommit halvvägs ville sambon trava lite då hans häst inte fått gå lika mkt som min på ett tag, men då det var mörkt ville jag ta det lugnt, så jag vände henne och vi red olika sträckor hem.
Hon tyckte att det var jättekonstigt att jag vände hem och gick och kikade efter sambons häst hela tiden.
Så nu har vi nog kommit över den testperioden.

Imorgon ska vi ta med oss fika och ta en långtur :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Va duktiga ni är :banana::banana: ! Jag är så avundsjuk på er som har era äkta hälfter med er i stallet men jag är jätteglad för att minsta dottern fattat tycke för mina hästar och är med på promenader. Det blir så mycket lättare och roligare när man är 2.

Vi har föresten gjort en mycket enkel paddock, vi har satt upp stolp och dragit tråd inne i hagen och så klippte gubben min gräset riktigt kort med traktorklipparen :p Känns skönt att ha den eftersom jag oftast är ensam och det är inte så himla kul att tex gå ut och tömköra en skuttig unghäst i det fria liksom :grin:

Vad jag skrattade när jag var ner till hästarna i går morse med frukost, då fick jag se en prydlig rad med hästskitshögar efter kortsidan innen i "paddocken" så tydligen har mina hästar fått ett gigantiskt dass :rofl: Och när Winnie ätit färdigt gick hon med bestämda steg in i paddocken och lade av en hög innanför staketet :D

Nej nu mina vänner ska jag göra mej i ordning och gå till jobbet så ha en skön lördag :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

oh lobell, vad bra att palla var klar i knoppen.. fortsatt det finns hopp for dig med.. och hasten..

brimmis, din dotter kommer att ha ett underbart liv nu nar hon har upptackt var vanner pallarna.. de bade ar foraldrar och kompisar och manga ganger mkt battre an de tvafotade vannerna.. och ni kommer att att ha ett bond mellan er som aldrig gar bort..

min ridpaddock ar en lerhog. aven da den har statt hela sommaren for uttorkande ar det fortfarande klafs klafs och vet inte vad jag skall gora till vintern. har inte rad att ta ut ett lager och lagga grus pa.. om jag inte vinner lotteriet forstas... da banne mig blir det tak over roundcorrall lol.. vi far val halla oss till den och grusvagarna och aka till ridhuset.. de sma tors jag inte arbeta utanfor corralen i alla fall, de behover mer traning innan vi gar ut pa vagarna..
och alla har en god weekend.. har regnar det.. igen...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kör medan du går ned i vikt .

Nja, att köra är inget bra alternativ för denna hästen tyvärr - i alla fall inte med mig bakom tömmen :crazy:

Dels är jag totalt okunnig och dessutom är han vettskrämd för allt vad vagnar heter.

Tror säkert någon kunnig skulle kunna träna honom men för min del så är det inte aktuellt. :)

Jag väger som sagt 85 nu och det blir inga problem för honom och jag fortsätter sakta men säkert att gå ner under tiden.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL
Appropå galoppera på sandstränder - i september åker jag till Österlen (helg) och rider på haflinger! Ser fram emot det!

Bellafjella. Välkommen och grattis till -20 kg! Att bara vara med pålle ÄR :love:
Kolla denna länk:
http://www.youtube.com/user/hestenemine#p/a/u/1/kFhe5kqSk5k

Ooooh, jag tror jag håller mig till min vita plaststol ha ha :)

Men man ska INTE då ha med sig fika i form av köttbullemackor för då har man genast en styck Kallblodstravare samt islänning-kompisen i knät! :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

.....Hoppa 110 är för mig inte ens fantasi - utan utopi! Men klara att få ut hästen från stallplanen klarar jag galant. Däremot skulle jag nog inte fixa att komma iväg med somligas hästar........

Hi hi det där med att komma iväg med hästen ska bli intressant för mig. :)

Glömmer aldrig synen (grannar etc glömmer nog inte heller) när vi precis köpt vår pålle. Dottern skulle ge sig ut på en liten tur från gården men hästen hade en annan åsikt. :p

De kom bara en liten bit och sedan blev det tvärstopp! Sen började han backa och det var stört omöjligt att få honom gå framåt.

I stället för att elda upp sig och bli förbannad så sa dottern: "jaså du vill gå bakåt!? Okej då....... du får väl som du vill då ....:devil:

Och utan att pålle riktigt förstod vad som hände så började hon aktivt backa honom och de backade, å backade, å backade. Och sen backade de lite till! :D

Till slut ville han ingenting annat än att gå framåt och de kom faktiskt iväg på en trevlig liten tur. :)

Kallas väl omvänd psykologi eller nåt sånt tror jag :rofl:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag skrev i en annan tråd att "i slutet på sommaren kommer det ha ordnat sig och du har hittat nya "problem" att jobba med (nån'ting sån't....). Jag skulle satsat en peng! Kul!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja :) så är det. När man löser ett problem kommer det nya, men det är ju utvecklande också, annars kunde jag ju likaväl behållt min stabila D-ponny.


Idag ska jag inviga min nya ridregnkappa och ta en sväng ensam med damen, och se om hon vill gå samma sträcka idag igen.
Rent hantermässigt har hon blivit mkt bättre sista månaderna. Hon var ju väldigt bufflig och på innan så knappt sambon fick övertaget, men nu är hon lugn och mysig.
Rädslan är ju i stort sett borta hos mej, bara vid dikena jag tvekar.

Så i stort har denna sommaren gjort mej till en mer självständig ryttare, vilket betyder mkt för mej då jag kommer att kunna rida ensam på dagtid i vinter :)
Innan har jag fått sitta och vänta på sambon, och sen har det varit för mörkt.

Nu ska jag bara bestämma nåt jag ska satsa på som mål i höst, så jag inte stannar av för mkt.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Åh vad kul Lobell att det lossar för dig och pållan. Det är du väl värd som du har kämpat. Hoppla på!!!

Moholmarabs- Trist att din kropp strejkar. Hoppas du blir bättre snart. Vet ju så väl hur trist det är med en kärringkropp ibland :( Jag har ju mina rygg och ischiasbesvär.



Idag red jag igen. Invigde nya ridbyxor i rymlig storlek, ny rotviska och hovkrats till Kelly ( någon i vårat stall äter hovkrattsar så jag köpte en bunt denna gång). Nytt dressyrschbrak i olivgrönt låg under sadeln. Kvällssolen sken vackert och allt var frid och fröjd. Men under travuppvärmningen började jag misstänka att hon haltade på vänster fram :cry: Bara sådär lite att man blir osäker om man inbillar sig.

Har jagat hovis och trodde han skulle komma igår men icke. Hon är lite lång i tårna nu och inte van att gå barfota annars så jag tror hon får stå tills hovis behagar komma. Paddocken är i ett uselt skick nu där större stenar börjar titta fram så jag misstänker att det är underlaget som besvärar henne. Tog en tur i skogen istället för att känna hur hon gick där och då gick hon rent. Blev både lite trav och galopp. Det var 1½ år sen vi galopperade i skogen. Men hon var rätt snubblig med sina tår så lite läskit va det.

Väl hemma igen fick hon prova sitt nya regntäcke också. Jösses så roligt det är att "inreda" sin pålle :D

I morgon ska vi sattsa på att köra hem hö inför vintern.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ponnytant- Var i västra Götaland finns du? Bor ju också här. Vi kanske finns på rimligt avståd från varandra.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tur att det inte var ngt med benet.Skippade ridningen idag,hade en som hade ett tjockt lager blöt lera på sej.Skoj att vi är fler som bor här,pm:a gärna vart du bor om du inte vill skriva det:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det har jag redan nämt i tråden så jag kan göra det igen ;) Jag finns i Färgelanda, 3 mil fr Uddevalla. Och du?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tråden har ju hunnit växa hela 24 sidor så det är inte lätt att läsa allt :p

Falköping är ju en liten bit. V Götaland är stort... Men det kanske går att tussa ihop något här med andra bukare. Vi är ju några stycken nu.

Ja det var tur med benet. Hoppas det var hoven som bara behöver frisseras. Varför är mina hovslagare alltid så sena på att höra av sig??


Gegget börjar nu och jag har en tvättäkta gyttjebaderska, därav det nyinhandlade regntäcket idag. Behöver några att alltinera med till hösten då ett eller två alltid hänger på lertork! Synd bara att det inte får vara fint så länge.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Japp en här har jag träffat ,ponnytant vi lyckades med det på scandinavium för 2 år sen,var skojigt:)
Hmm tydligen inte bara jag som har smutsgrisar,de har väl hört att lera ska vara bra för huden:laugh:
Mmm hovslagare kan vara svåra att få tag på ,brukar muta min med kaffe o smörgås,det funkar
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ooooh, jag tror jag håller mig till min vita plaststol ha ha :)

Men man ska INTE då ha med sig fika i form av köttbullemackor för då har man genast en styck Kallblodstravare samt islänning-kompisen i knät! :D

Det är köttbullemackor alltså?????? Lattjo pållar du har! Här är det bananer och mintpastiller soom är favoriterna. Och russin.

Men JAG gillar köttbullesmörgåsar! Och om det är knepet för att få en pålle i knät - så mycket bättre!

Blev riktigt sugen förresten - det blir nog en natt-macka!:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kl - nu har jag varti på trevlig middag med mitt ridgäng, och det lutar åt att det blir Spanien, Pyrenéerna i september nästa år, så då får jag nog hoppa över trail i Sverige. Men det är inte sista ordet sgat om det;)

Igår hoppade dottern min pålle, han var jättefin så jag blev riktigt sugen, men han lyckades tappa en sko, så nu blev det ingen ridning i helgen:(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 235
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp