"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tack båda två.
Det hjälper faktiskt att ha folk här som stöttar.
Man blir peppad att försöka igen och sen rapportera här hur det gick.
Jag har ju i stort sett bara sambon att prata häst med och fast han stöttar så blir det inte samma sak.

Imorgon ska jag tömköra på em och sen prova att rida med sambon på kvällen.
Vi har ju inte kommit så långt på 3 veckor, så hoppas på att imorgon ska gå bra.
Fördelen är att jag försökt på egen hand och kommit en bit, men vill ju kunna rida med honom oxå.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kommer säkert att gå bra ,gäller bara att vara mer envis än våra fyrfotingar.Hoppas att ni kommer iväg på en sväng imorgon
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tajger, om du ar intresserad, pa allvar sa startar jag pallen efter jul och tar garna med honom dit. De rekommenderar skor pa leden, har du lust att betala del av det? han gar barfota normalt.. Sand mig pm och vi kan diskutera mer om det..
Grodan, Visst kan du komma som "extra" lol.. kanske kora riggen som aker med? om voff hubby och kompis kommer med som moppeakare hahaha, det vore en syn. Jag laste att (tror jag) cyklar och mopeder och vandrare inte far vara pa hastleden, men skall checka det igen.. Men det maste ju finnas vanliga vagar ocksa.. Ja allt sant loser sig nar jag har fatt karta och satt upp website
Tant Mia, och vad har du for anledning att inte komma med oss? D ponny skulle tycka det vara jatteskoj ar jag saker om.. Dotter kanske kan komma med? Lana hast/ponny fran ngn.. Du kan ju inte aka till Portugal varje ar..lol...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*kl*
NU HAR JAG GJORT DET! Varit ute o ridit på min lilla ponny!! Idag börjar jag jobba först kl 11, så då¨fanns det tid på morgonen, hästen var ledig och, nu jä**ar.
Tog den korta rundan, brukar ta 35 min o lufsa runt på. Men Dessy tyckte nog att matte kunde få smaka på lite fart o bus. Rädd för en buss, en lastbil med pysbromsar o en plywoodskiva :devil:. Sen var det galopp, som jag försökte få lite lagom sansad och korta lite, :D Hallå, hur gick det tro? Sådär bra, men det var kul att springa fort när man fick lite lösa tyglar. Synd det blir så korta sträckor bara, på den rundan. Så jag fortsatte en bit till, men sen vart hon hel-studsig istället.
Men jag insåg att mina skänklar verkligen legat av sig, de fladdrade som en vimpel i blåstväder. Det var ju lite pinsamt förståss....
Så nu får jag ta tag i min ridning igen, ska bli kul!!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Yrrol 69- Hejja!! Styft ridet :D

Som du kanske sett förut så har jag också skänkelproblem. De har alltid varit svaga men nu :o Riktigt pinsamt. Flaxar som attan eller hänger där som döda fiskar längs sidan. Fanns mycket annat dött som hängde och slängde med.....

Stallet är klart för dagen så nu åker jag och köper ett par nya ridbyxor som inte ska krympa bara för man inte använt dem på ett tag. Kanske blir det ett täcke också.


Moholmarabs- Nä några störande järnhästar på leden ska vi inte ha. Hubby och Putte får ta en annan väg. Men kanske att de kan göra sällskap vid någon lägereld. Någon ska väl skydda oss mot björnar, indianer och mygg.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hur tidigt måste man bestämma? Vi är ju ett gäng som brukar resa iväg utomlands och rida, och jag har kanske inte råd med båda grejerna:crazy: Men det vet jag ju i höst nån gång.

155.jpg

117a.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tant Mia, och vad har du for anledning att inte komma med oss? D ponny skulle tycka det vara jatteskoj ar jag saker om.. Dotter kanske kan komma med? Lana hast/ponny fran ngn.. Du kan ju inte aka till Portugal varje ar..lol...

Jag har absolut ingen anledning att inte komma med. Fast jag har även funderingar att dra igång ngt på närmare håll (v götaland) och har kollat upp lite alternativ (ingen riktig ridled på det sättet - det handlar mer om dagsutflykter med en fast plats med möjlighet att även hyra häst). Jag kommer tillbaka om det när jag kan presentera ett konkret erbjudande så kan den som vill haka på. Vill inte störa nuvarande planering.

Men jag överväger absolut även redan pågående alternativ.

Fast........ du och jag måste ju träffas innan dess! Samt om någon mer vill följa med och hälsa på tant Kat :) Jag lovade Tajger att meddela när det skulle bli av. Fast få kommer jag/vi utan hästar förstås.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tant Mia sjalvklart skall ni komma aven om det ar mitt i vintern.. ha, da kan Tajger prova knappskallen.. ikladd vinterpals.. ni ar valkomna nar som helst.. ge mig bara 48hr timmar att stada.. Sunne ar inte sa skoj nu nar turisterna har akt, men vi har ju Lenita nara, och Athena/Jenny bor ju pa andra sidan sjon.. Ar saker vi kan hitta pa ngt att gora.. glom inte gummistovlar, det ar vatt har i skogen, till och med lera..eeek.
Visst om det finns ngt i hemtrakter, se om det och folk som ar nara, onodigt att sitta och aka manga miles om det finns ngt narmare.
Tajger, om du kan veta nar all planering ar gjord (i january?) ar det 5 manader kvar och det ger nog med tid att starta pallen ocksa. Som jag sa tidigare, grovt raknat skall det inte kosta mer an 2000 for veckan, forstas inte inraknat resan dit och hem. Men fran erfarenhet verkar det som det ar alltid mer kostnader an man har raknat med.. dock det ger dig en ballpark figure om det hjalper planering av din sommar..
haha, vi kunde ju alla folja med tajger pa hennes utlandstrip ocksa..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Yrrol 69- Hejja!! Styft ridet :D

Som du kanske sett förut så har jag också skänkelproblem. De har alltid varit svaga men nu :o Riktigt pinsamt. Flaxar som attan eller hänger där som döda fiskar längs sidan. Fanns mycket annat dött som hängde och slängde med.....

Stallet är klart för dagen så nu åker jag och köper ett par nya ridbyxor som inte ska krympa bara för man inte använt dem på ett tag. Kanske blir det ett täcke också.


Moholmarabs- Nä några störande järnhästar på leden ska vi inte ha. Hubby och Putte får ta en annan väg. Men kanske att de kan göra sällskap vid någon lägereld. Någon ska väl skydda oss mot björnar, indianer och mygg.

De kan vara support troupe!!! kora till overnattningsgard med alla saker och ha vattenhinkar fyllda och elden gaendes.. med mat nastan fardig.. samt aka till ICA pa vagen och fixa vad som behovs.. da behover vi ju inte ha en rigg som foljer med runt..de har inte packmopeder?? tja de kan val satta en liten karra efter deras puttrande pallar.. just det, de kan ocksa ha vara PALLAR!! de maste ju med lol..tror nog jag far satta mig och borja med den har planeringen, sen kanske kompis Anne vill folja med.. men hon vantar fol ocksa, kanske inte kan komma..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

MEN vad det ser härligt ut! Är det möjligen Polen??? Jag håller också på att kika på resa för nästa år.

Bif länk till platsen för vår resa: http://www.rideinportugal.com/
Ja jag SKA försöka med bilder. Försökte länka bilder från FB i ett tidigare inlägg, men det blev kryss...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja, i januari borde jag veta;) Men semestrar...vad räknar vi med , 4-5-7 dagar?

Haha, Frankrike var suveränt, men tyvärr skulle vår guide Jean-Paul Bonétat inte ha långritter längre, utan dagsritter som utgår från hans ridskola/gård varvat med dressyr. När vi var där träffade vi hans vän Constance Ménard, http://www.youtube.com/watch?v=0WPkepYhF4s som lovade att ge oss lektioner!:) Vi visste inte att hon var sååå duktig. Vi har varit hos honom i flera omgångar, för det är så fantastiskt bra!!!

Och Ponnytant, om ni bestämmer nåt, så meddela absolut!
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL.
Jag gör ett försök med bild igen...... funkar det eller? Om det gör det så ska jag lägga in ett par kuliga bilder senare :)

Om bilden syns så är den tagen i Portugal. Den togs på mitt första pass - och jag var skitnervös! Hm Hm. Utan hjälm - jag vet! Men jag var inte förberedd att rida det passet (vi hade bara en hjälm och den fick dottern ta). Händer aldrig annars!

Hästarna var GUDOMLIGA!
37359_1407892352207_1079388511_2713625_5165271_n.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ojoj jag onskar jag hade min dressyrhast... ar ju van att lufsa runt i hjalm (ha) militar byxor och se allmant slappig ut.. pa en harig fjordis.. Kanske nar Mirri har vuxit upp vi ar tillbaka i style igen.. om en 5-6 ar eller sa...
Anne vill komma ocksa.. 3 down 3 to go (plus moppe supporten och andra hunnys).

Tajger, vi pratar val om 5-6 dagar tror jag.. forsta veckan i june sedan jag maste lamna tillbaka Senor nar jag har ridit den har turen.. Stackarn skall vara ridlagerhast hela sommaren....
\just ja, var kara gubbtjuv pratade om att kanske komma ocksa.. OM han kan fa elandet att resa mer an en timme hemifran.....
Och en dag skall jag aka utomlands och rida, kosta vad det vill.....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

hmm....Ska ta ett snavk med Eländet en kväll över en skål med morötter och höra hur han ställer sig till saken...:o

Blir lite lätt chockad över att man tycker de är pinsamt om benen fladdrar lite...:) är väl en skitsak.. om inte är jag väldigt pinsam jämnt ...:laugh:

pinsamt är när man får rigna efter hjälp med traktor för att man glömt lägga i växeln på bilen o dragit handbromsen vid lastrträning av Eländet intill en backe nedför...:laugh:

Bilen började rulla när jag o eländet precis kommit in...så Eländet kastadesig ut o jag o hela skiten for nedför backen o över ett dike in på grannens nyanlagda gräsmatta o släpet fastnade med hjulen i diket...:laugh:

Är visst en historia som berättas än i bygden.....:angel:


Eller när man lätt flåsande kommer älgande efter Eländet som kastat av en o fortsatt i glatt trav nerför byvägen...och man till slut hittar han ståendes med tre gubbar som glatt frågar om de är min häst.....:o

sådant är pinsamt inte om ett ben rör sig lite......:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jisses, ni lever farligt du o din häst. Rullande transporter var ju ingen lek:(
Ja svimmar :grin:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nja.. är ju mest jag själv som klantar till de...:o har man teflon minne så....och inte kollar bromsar o växel....numera glömmer jag inte...:)

Har tydligen en viss förmåga i alla sammanhang o göra sådant...:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nja.. är ju mest jag själv som klantar till de...:o har man teflon minne så....och inte kollar bromsar o växel....numera glömmer jag inte...:)

Har tydligen en viss förmåga i alla sammanhang o göra sådant...:angel:

men de bjuder jag på.. kan man glädja någon så.. gudarna håller sin hand över barn o idioter.. o jag är lite av varje....:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

se där ja.. lyckades visst igen.. vete fasen va jag pillade på nu.....:p
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

..//
Det hjälper faktiskt att ha folk här som stöttar.
Man blir peppad att försöka igen och sen rapportera här hur det gick...//

Ja. Håller med! För att ta den (väldigt) korta versionen: För ett år sedan red jag inte. Nu gör jag det.

Fast - det är inte bara pepparna som triggar. Ibland jag jag varit "hel-pissed" och blivit motiverad även av det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 235
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp