"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vi har ju hela vintern på oss att spåna om detaljer. Nr 1 nu är att få ihop några till och sen boka. Planera och träna hästkondis och annlägga en tålig sadelrumpa får vi göra i vinter. Härligt att ha något att se fram emot då.

Mvh Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Du menar väl inte min ? :p

Nu kan jag snart inte skylla på regnet heller, för sambon ringde och sa att han köpt en regnridrock idag.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vi lyckades ju i alla fall med en fika för 2 år sedan på göteborg horse show.Det var skojigt:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vi får väl hoppas på snö som förra vintern,perfekt för kondisträning:)
DSC_0196.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

den dar fikan som jag ville ga pa.. sa garna.. men madde pyton och kunde inte ta mig ur sangen.. urk, jag var inte glad.

ville gora en kommentar om antalet personer pa ritten, anledningen att det ar ett max antal platser ar, tja mer sa blir det for manga viljor i gang och aven om vi ar s.k vuxna kan det handa att klickar formas och DET ar ju inte meningen. Om en route ar set up, maste vi nog halla den .. mest pga av bokings pa gardarna.. tar garna pa mig att lagga out en route och sen kan ni alla komma med comments och andringar ar gjorda INNAN any bookings ar gjorda. som sagt nasta vecka har vi en website sa det inte diskuteras till dods har.. man kan ju alltid hanvisa..
OCH som ngn sa, kanske de som bor i south och north kan fa ihop ett gang i den delen av landet ocksa. och ha riden vid samma tid?? yours truly kommer sakert ha putern med sig och det kan bloggas ngnstans...
voff, hubby ar inte intresserad av att vara cookie och stringa pa sin luta ?? medans vi andra sitter pa rad och ger varandra backrubs och smorjer kroppen med illaluktande hastliniment...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Föreslog faktiskt för hubby att han och bästa vännen kunde göra en del av turen på sina mopeder. De är med i en veteranklubb för moppefantaster :D Skitfånigt men charmigt faktiskt. De har träffar och åker på utflykter mm.

Bästa vännen bor inte så långt ifrån de trakterna. De kunde ju vara våra slavar :banana:

Men det är ju rätt skönt att vara gubbfri några dagar med och någon måste ju ta hand om sonen också. Men tanken är inte dum Kat.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Låter fint, men jag har 41 mil till Hova vid Skagern, så jag får nog titta på nåt som ligger närmre och locka med några andra;)

Hoppas ni får ihop nåt!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

men ack sa langt fran mellansverige..lol. kanske du kan fa ihop en grupp fran soderut? det vore ju jatteskoj...
jag tycker skagern ar perfekt for mig personligen, hoppas andra haller med mig. men forstas ar oppen till alla forslag..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag kan vara en back-up! (Jag var först tvungen att kolla om det var Danmark ni skulle till...)

Jag bor ju ganska nära Skagern, men har ett sto som ska föla vid den tiden - om allt är/går som det ska - så jag kan tyvärr inte vara med. Hade varit kul annars. Det är verkligen fint i Tiveden. Jag gissar att ni kommer att rida lite därikring.

Back - up skulle kunna vara att köpa med godis till både kusar å ryttare, ta med något som kan ersätta något trasigt o s v. Vore kul!

Bara en tanke... Jag får fortsätta att läsa om era planer.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

har en arab som jag garna lanar ut.. nu ar han lite knapp, men om du ar stark ar han lydig, bara for hoppig for mig nufor tiden... 153cm och van vid skogsliv.. dock hoppig, saker kan ju bita eller sant.. som en fjaril som flyger, valdigt farligt.. lol..
lat mig veta om du ar intresserad, han kan garna aka med...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ponnytant- peppa oss istället. Jo vi ska försöka komma iväg. Vi är ju redan 2 st av 5-6. Det handlar bara om prioriteringar:laugh:

Men - jag peppade faktiskt! Lycka till sa jag och jag menade inte "typ det där klarar ni aldrig". Jag skulle nog lagt in en :laugh: eller :bump: För det ÄR inte lätt att få ihop flera personer från olika håll i landet på samma tid OCH med hästar.

Mitt förslag (att tipsa varandra om hästaktiviteter) kan man göra oavsett (den som vill alltså).

Jag kan börja med att berätta att jag åker till Skurup på clinic med Perry Wood 16-17/10 och helgen efter kommer Paul Belasik till Kungälv.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja, om inte Lilla Grodan nappar kan ju jag lägga in en intresseanmälan;) Har ju själv ett engelskt fullblod, så hoppiga hästar är jag van vid;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vi lyckades ju i alla fall med en fika för 2 år sedan på göteborg horse show.Det var skojigt:)

Det var just det jag tänkte på när jag sa att det är svårt! Av de 14 jag räknat med att träffa mötte jag två! Det hade varit en person till där (tajger??) men vi hade inte mötts i vimlet.

Det var trevligt att träffa dig Pinto - även om det var ganska snabbt! Passar på att tacka för pepp i andra trådar. Den andra "tanten" har jag tappat kontakten med. Ska kolla sedan om hon hänger kvar här.
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

har en arab som jag garna lanar ut.. nu ar han lite knapp, men om du ar stark ar han lydig, bara for hoppig for mig nufor tiden... 153cm och van vid skogsliv.. dock hoppig, saker kan ju bita eller sant.. som en fjaril som flyger, valdigt farligt.. lol..
lat mig veta om du ar intresserad, han kan garna aka med...

Kat! May I take a raincheck (felstavat?!)!

Jag hade ju tänkt att fölvaka vid den tiden... Men ifall inga fölningstecken syns/finns då så är jag på. Jaa, Back - up helt enkelt, Tajger var ju på så det är bäst att planera för hennes medverkan. Eller bådas (jag menar inte båda samtidigt...)om kusen godkänner.

För min del så kan jag leda hästen ifall det blir för konstrigt. Jag är inte den som är den... :p (Jag är annars ganska bra på att sitta kvar, särskilt ifall jag rider barbacka... ;) )

Åhh, vad kul det vore! Men jag är glad om jag får hjälpa till.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Lite hjälp vore väl jättebra. :)

Kul nu verkar det som om Tajger kan haka på också. Då är vi ju 3 redan. Om inte annat så möter man väl härliga människor (och kusar) Längs vägen.


Det kommer att bli en låååång vinter. Längtar till juni.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Du menar väl inte min ?



Näää......hur kan du tro det?:angel:


Tycker du är skittuff som tar en sån batalj. De flesta hade sålt hästen eller nöjt sig med att ha den som sällskap. Men du kämpar på att komma ut i skogen en dag. Hatten av :bow:


Kram Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Näää......hur kan du tro det?:angel:


Tycker du är skittuff som tar en sån batalj. De flesta hade sålt hästen eller nöjt sig med att ha den som sällskap. Men du kämpar på att komma ut i skogen en dag. Hatten av :bow:


Kram Voff

Jo, men många hästar hade nog försökt få av mej för länge sen oxå :)

Jag gillar henne så jag kämpar på. Tror vi kommer iväg så fort jag förtjänat mitt ledarskap.

Kram Mjau :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Gah...besviken över att sadeln jag tittade på idag inte kommer att passa min unghäst...SUCK! Nåväl, har skrivit till en annan som hört av sig och jag hoppas hon kan skicka sin sadel fort nog...

Tog hela eftermiddan och kvällen i anspråk att fara till Borgvattnet...men sadelägaren var mycket trevlig och vi fikade och snackade en hel del...ha ha ha, körde 30 mil drygt för en fika...men det var det värt! Rekommenderar Borgvattnet för hugade vildmarksryttare. Vilken natur!!!!!!!!!!!:bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 235
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp