"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men Cizma...du ska ju rida damsadel förstår du väl. Inget volangskav då inte.

Hejja Moholmarabs som varit uppe på hästen. :banana:

Lobell- Din fina stol har vi ju till och med fått sett på kort här på tråden. Ska försöka föreviga mig och Kelly med pall också :)

Själv så börjar jag kunna gå normalt igen. I går såg det ju ut som om jag gjort i byxan när jag stånkade mig fram. I dag gick jag mer som om golvet var blank-is eller nått. Fick goa komentarer på jobbet idag med. Träningsvärk kan verkligen göra OOONT.

Brann av lust efter att rida idag med tyvärr har himlen öppnat sig och det hällregnar ute :mad: I morgon MÅSTE jag upp i sadeln igen.

På fredag hade jag tänkt köpa nya ridbyxor eftersom mina gamla helt mystiskt har krymp. Det spänner lite väl hårt i midjan och jag får andningssvårigheter i dem. Har kanske utvecklat någon allergi mot dem med :crazy: Blir det pengar över ska nog Kelly få ett nytt regntäcke inför hösten också. Älskar att köpa täcken. Det är min shoppingfetisch i hästlivet. Märkligt nog kan jag hålla det i schack och köper bara det jag måste. Men åhh...så många fina täcken det finns.

Voff
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det är tvättmedlet....absolut..:) En jag brukar hjälpa ibland hade samma bekymmer med ridbyxorna....japp försvann vid byte av tvättmedel...:laugh: eller om de blev en större storlek...minns inte ...:laugh:


suck.. tack för påminnelsen....:crazy: Eländet behöver en ny uppsättning täcken....är inte de lättaste....enda han kan ha utan at få skav är Horseware... i 165cm....jaja.. blir väl till att lätta på bankkontot...


Eländet fick manikyr idag... å nya fina guldskor....:laugh: tycker de är de skorna som matchar hans färg bäst faktiskt :angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

guess who has a new western saddle?? without a horn (it comes on the side) yep jag kopte den sedan det ar den som jag har letat efter.. 1000 kanoler plus 300 for shipping.. det ar billigt for en som skall anvandas av en rodeo pony....

En tanke, om vi nu aker pa tant och gubb camp, och alla har sina pallar med sig, HUR skall vi halla dem isar? Det blir att ta fram malarburken tror jag...

Sager tant Kat som forsoker ata supper 938pm... sheeeeeesh... detta hast liv tar doden pa mig.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ho ho!!! Grattis till nya sadeln! Själv åker jag norrut och kikar på en ropingsadel i morgon:D...den är till unghästen...sen kan jag ju peta in en rapport om hur inridningen går...eh, kanske :o

Jobbade idag igen, hem och svänga iväg till affärn (nackdelen med att bo lite off är att man måste ta bilen och sköta såna saker) sen laga middag...och efter det äta också. Blev TRÖÖÖÖTTT!!! Men, jag masade mig ut till Rödhättan och Rocket senare vid kvällning...

Rocket fick prova på arbete på "långa tyglar" för första gången...alltså en form av tömkörning men inte med så långa tömmar...om ni fattar:o ...tog en stund för honom att få poletten att trilla ner men så småningom kunde han styras och stoppas och även gå framåt :D

Rödhättan fick sig lite jobb på lina rent allmänt och hon är lika go som alltid...lite lagom attityd men snabb att fatta det jag vill och mycket arbetsvillig...om än med den där attityden då ;) ...så, jag red inget...får göra det i morgon :cool:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

guess who has a new western saddle?? without a horn (it comes on the side) yep jag kopte den sedan det ar den som jag har letat efter.. 1000 kanoler plus 300 for shipping.. det ar billigt for en som skall anvandas av en rodeo pony....

En tanke, om vi nu aker pa tant och gubb camp, och alla har sina pallar med sig, HUR skall vi halla dem isar? Det blir att ta fram malarburken tror jag...

Sager tant Kat som forsoker ata supper 938pm... sheeeeeesh... detta hast liv tar doden pa mig.

Köpte du sadeln jag länkade till Cizma? :)
Kan ju inte finnas så många med hornet vid sidan?
Ja, nu såg jag, haha

http://www.tradera.com/Westernsadel-auktion_302358_116474594
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

yep det var den jag kopte.. har redan ringt till sadelmakare (granne) och inga problem att satta fast hornet igen, visst det kostar mig en 500 ing, men det ar det vart.. Hooks har ocksa matchande brosta och trans, kanske koper jag.. Och skulle det vara sa att vi/jag kommer ivag pa tant/gubbe camp, da blir det den som aker. Jag ar ju mer van att rida i western sadel.
dagen och pallarna vantar, skall grava hal for rundcorral idag, sa lange det haller upp. regn igen i gar natt, nar skall det sluta med leran???
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Sambon har den sadeln + träns och brösta.

Den duger fint, förutom att man får byta ut skruvarna under fendrarna, för de skaver på lädret.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

och tror du brostan sitter ok pa en liten arabdam? hon ar ju ingen stor bredbrostad qh precis...tja jag far val modifiera i varsta fall, har blivit gjort tidigare..

det blev regn igen har, jag borjade longera madame men nar hon hade halkat for 3e gangen sa jag nope nomore.. vantar pa 3 lass av grus (bara 10K) och sen sand, bar gjord ar pyton.. och jag tanker INTE satta mig och rakna ut hur mkt pengar jag har spenderat har sedan jag flyttade in.. det ar som en spargris med extra oppning, i botten.. Moneypit for sure...

Tant Fjanta tog sig friheter idag. Hon far ju ga los pa garden och vara grasklippare, men idag vandrade hon ut pa grusvagen.. Fanns tydligen mer godis dar att ata.. Nu ar hon i paddocken, som har gras av sorts.. och dar kan hon sta ha..

Hoppas fortfarande pa solsken, tror dock den har forsvunnit...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL
Måste säga att jag verkligen beundrar er som rider i westernsadel.
Faktiskt. Hur bär ni er åt?
De gånger jag gjort det utanför bana har jag nästan slagit ihjäl mig. Och då har jag ändå tävlat barrelrace:p
Men westernsadel i skogen bara gååååår inte.
Vad gör jag för fel?:confused:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Han använder inte bröstan så vet inte hur stor den är.
Men är den som deras andra brösta till den ljusa sadeln så lär den passa din, för den är för liten för min.

kan tänka mej att pengarna springer iväg när man bygger saker :)
jag skulle gärna vilja ha en paddock att testa nya grejer i, men ingen risk ...

Nu kom solen hit :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

om de bara är ena handleden borde de väl funka om du byter sida liksom.....eller--

bara en undran....använder ju inte engelsk sadel men de är vl likadana på bägge sidor....kan de vara något..enkelt i all fall....:)

Jag har provat, men känslan blev lite "man överbord":D...med huvet före..men man kanske ska fullfölja testet, har ju hjälm!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

movi - det finns ett hjälpmedel - det ser lite ut som en stövelpådragare och man krokar i ngn av de yttre hålen. En sorts draghjälp. Såg den på svenska mässan förra året. Vet inte var de finns och säljs - men om du vet ungefär vad du ska söka på så kanske du hittar. Dessutom kanske de har fler hjälpmedel.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hej..Hoppas det inte är för sent att kliva in i tråden.
För två år sen när dottern var aktiv på ridskolan anmälde jag mig till vuxengruppen. Efter några gånger fick jag så mycket mersmak att jag sökte medryttarhäst. Fick ganska snabbt ett svar på en pålle som passade och inom ett par månader blev jag fodervärd till henne. Jag fick ännu mer mersmak och ville ha hästen hemma..vi köpte ett renoveringsobjekt på landsbygden, renoverade, byggde stall och flyttade. Äntligen fick jag ta hem hästen som för övrigt blev min för ett halv år sen. Jag har även skaffat mig två hästar till, en minishettis och en korsningsponny. Allt detta inom loppet av 2 år!! Äntligen lever jag i min drömvärld :laugh:
Jag hade tidigare ingen erfarenhet eller kunskap om hästar. När jag var 9-10 år red jag nån termin på ridskola men det är allt. Idag är jag 44 och lär mig allt eftersom. Klev av ridskolan när vi köpte renoveringsobjektet pga tidsbrist men känner att jag kanske borde kliva på igen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ju fler som dräller in ju roligare. Ju :) Välkommen. Inget är för stort eller smått.
Om du följt tråden ser du säkert att flera har samma bakgrund som du. Men du har verkligen marscherat (galopperat) raskt! Jag tycker att du är modig. Du skulle säkert säga "om jag hade vetat...... men jag är glad att jag inte visste....". Gissar jag ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

tror de bara är en träningssak...:) känns avigt men träna ett antal gånger så släpper de...

min gamla morsa klarade å byta arbetshand när hon bröt den vanliga.....

de fixar du..:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

en av mina "saker" jag pysslade med i USA var just sidesaddle riding, i en western sidesaddle. jag provade engelsk men usch det var jobbigt med balance. western modellen var mkr stadigare och mer som en fatolj....
en dam som var med i gruppen hade amputerat sitt ben, sa hon hade en western sidesaddle gjord for upsit pa hastens hogra sida da hon hade ett hogerben och sen hade hon protesen over hornet.. och red da mestadels med vanster hand.. gick alldeles utmarkt.. och det var inga problem att lara hasten heller..
jag tranar alltid mina pallar att man skall kunna sitta upp fran bada sidor, precis som man lar dem att leda pa hoger sida ar perfectly ok ocksa..man vet aldrig nar man ar bakvand sa att saga.. och egentligen ar det ju ratt for oss vansterhanda....
idag, palltraning, oj vad den ar skrammande den dar saken. och sen var ju mamma saaaaaaaa hogt upp, men jag lag over madames back och klappade magen, det var i alla fall skont.. som jag har sagt, det gar sakta..

och sa var det angaende tant/gubbcamp. har luskat lite mer och har kommit fram till forsta veckan i june, skagen runt. 6 dagar och kostnad ungefar 2000.00 inklusive allt. kanske mer beroende pa hur mkt wino som skall forbrukas och vad for slags mat som skall atas.. OM det ocksa finns ngn better half som vill komma med och vara transport person ar allt lost.. strackan ar 100km totalt med dags trip pa 20 km. \Och for att gora det mysigt inte mer an 5-6 personer totalt. Det blir for manga annars tycker jag personligen och svart nar man skall bestamma takten..
Om ngn ar intresserad for detta, lat mig veta och jag borjar satta ihop ngt for nasta june.. \skagen runt ar mellan Vanern och Vattern och en jattefint omrade..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tar in hö! ...är svaret på trådens rubrik idag. Enda nackdelen tror jag med att ha eget. Vi är lite av månskensbonde-typen så vi har inte toppmoderna maskiner direkt...en gammal "viktor" (traktorn alltså), en slåtterbalk, enkel hövändare och en löspress...vi äger ingen hövagn så när väl balarna är pressade är det bara att hänga boggievagnen efter "viktorn" och köra ut den strategiskt och så lastar man vagnen för hand... När vagnen så är full kör man den så nära logporten som möjligt och så lastar man av...för hand...


Jag har ont i armarna, benen och ryggen. Solen har bitit mig i ansiktet så det bränner...jag lägger ner verksamheten för idag och tar det lugnt. :cool:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Är det bara jag som började undra om vi skulle till Danmark, när det stod Skagen runt? :)
Vad ingår i de 2000 kr? Övernattning men inte mat? Lite trög..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ju fler ju roligare ju...:)

Och är de något som är kristallklart o bergfäst här så är de just de att de inte är försent..:laugh::laugh:

de är vi alla bevis på.....

dessutom är inget fel eller rätt ...enda kravet tycks vara att man mår bra o har kul med sina fyrbeningar.....:grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 225
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp