"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:laugh:Grattis.....kan känna hur de värker överallt......varmt bad.. myyyycket liniment.....så är du som ny i morgon.......:p

de där kallas gammaldags hantverk ...:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det är aldrig förstent att kliva in på den här tråden. Och ingenting här är pinsamt eller löjligt. Här beundrar vi mer att någon över huvud taget vågar sig upp på häst igen efter ett uppehåll. Här är man en hjälte när man försöker få sin häst från stallplanen, inte när man hoppar 110 cm. I vår värld är ett hopp på 110 cm en fantasi och vi är realister.

KL

Idag var jag tillbaka på hästryggen igen efter två dagars vila. Kelly var positiv och frammåt. Det blev dressyr igen som förut för sonen var med. Fick 2/ 3 av Kelly att gå i riktigt fin form. Rumpan kommer dock inte riktigt med ännu. Jag har verkligen inga benmuskler kvar så skänklarna hänger mest där som två slappa sillar och flaxar.

Testade dressyrsadeln idag. Vad högt bakvalvet är. Fick ta i lite extra där på pallen för att få över min stela jumske.

Efter passet så fick sonen sitta på henne för första gången och skritta av henne. Det blev uppskattat.

Hoppas hovis kommer och frisserar tassarna på henne på fredag för hon ser bedrövlig ut. Nu ska skorna på igen. Hon har gått barfota med fölis men hon trampar sönder hovarna. Så nu får pengarna vingar igen.

Söndagen ska förhoppningsvis tillägnas hökörning. Gubben bär och kör och jag betalar.

Kram Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

räcker upp handen....:laugh: tyckte det verkade väldigt överambitiöst å traila hästar o allt över till norra Danmark bara för en tant träff....:laugh:

undrar om de verkligen heter skagen eller om moholm glömt någon bokstav...:laugh:

nåja.. nu är ju dimmorna skingrade ...o allt lyser kristallklart...:p
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Maten skall du ju naturligtvis nedlägga eller fånga från din ädla springare i sann vildmarksanda......tillreds över öppen eld medans Voffs va de väl gubbe klinkar en vemodig visa på sin gitarr....:laugh:

Har du aldrig sett en westernfilm.......:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:bow: Du verkar verkligen ha fått ny inspiration...:) va kul.....och det verkar ju funka kanon....akta kroppen bara....:)

sa han som bara lallar runt i klorofyllen utan mål o allt....:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tant Kat kan inte spella. SkageRn skall det forstas vara. En liten sjo mitt i landet, ok fran mig raknat, Norrland ar ju wild west..errr north till mig.
Det finns en website ocksa men har forstas glomt bort vad den ar, lider som alla over en viss alder av CRS (cant remember sh*t).
MEN, nasta tisdag skall putervetande kompis komma och jag kommer att forsoka satta upp en website om Tant/Gubb camp om folk fortfarande ar intresserade..
Voff gubbe far garna komma och plinka pa gitarren, medans vi kokar maten over oppen eld, dock tror jag nagra av folket foredrar en riktig sang till sadeln som kudde. Trust me, i have done that and got the tshirt for it.. Dock tror jag vi far fanga var mat i narmaste COOP eller ICA, eller kanske det finns sma gardsbutiker? Igen, Voff har anmalt sitt intresse, men det ar ju langt kvar sa... Nej det finns inga krav pa ridkunskap, bortsett fran veta vad man gor lol.. Med eller utan pall.
Nu ar det dags for tant kat att se sin kudde, nitenite
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Lobell,
de 2000 ar logi och mat, om du inte skall ha tornedaue och gula ankan varje kvall.
\jag ar INTE en person som kan satta ihop mat for andra, och kom ihag, nar jag red trail i USA hade vi en cookie, som hade coffee och frukost fardigt nar man drog upp sin kropp pa morgonen.. Plus texmex ar val inte folks favourite eller??
\till detta vill jag beratta en funny, jag red med Ft Bend Vaqueros fran San Antonio till Houston ett ar. Cookie wagon medfoljde dragen av ett 4 spann av mexican donkeys...Dar fick man coffee och frukost, som bestod av flour tortilla med taters, egg och massor av jalapenos. Lunch var flour tortilla med taters, getkott och massor av jalapenos. Middag flour tortilla med taters, egg och massor av jalapenos...och kaffe till detta som man kunde parkera skeden i. och den stod rakt upp. Detta at vi alltsa 14 dagar i rad. En kvall hade de fatt tag pa en gris som blev slaktad och vi hade flask i vara tortillas.. med massor av jalapenos... Lat oss saga efter denna tid kunde jag ata vad som helst och magen reagerade inte..

Men, om folk kommer in med matforslag, och nagon ar voluntar for cooking, (Voff hubby medans han plonkar pa sin gitarr?) kan vi nog fa det billigt nog. \
\sa svar ar, 2000 for logi och mat. Extras betalar du sjalv, sasom vin, tornedaue etc.. Manga av stallena erbjuder lunch pack for runt 50 kanoler ocksa som man kan kopa. \\\det ar inraknat i de 2000. INGA pengar gar till ngn av deltagarna utan ar helt for logi och mat. \vill ocksa namna att nar jag sager logi, ar det basic, en sang, men inte en suite historier. Man maste kunna dela en dusch tycker jag..
Hoppas detta inte ar for rorigt, jag ar trott.. sa nitenite igen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tror jag hittade hemsidan:

http://www.skagernrunt.se/index.html

Ser jättemysigt ut!
Blev faktiskt intresserad på riktigt nu.

Bara att jag ska våga. Fast det är ju ett tag till dess, så kanske jag tuffat till mej då.
Jag är ju en fegis i ridningen och hästen min är envis :)

Med lite hjälp skulle jag kunna fixa maten. Ska den fixas ute i skogen över öppen eld, eller? Eller kanske nån tar med sig micron, haha.
Har 5 hungriga ungar hemma och är utbildad kock/kallskänka.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Voff blir tårögd av lycka när hon läser länken på Skagern runt.

JAG SKA MED!!!

Nu blir jag ännu mer taggad att få mig och Kelly i kondis.

Desutom blir vi två kockar ;) Jag kan hjälpa Lobell i köket. Har jobbat med mat större delen av mitt liv.

Längtar redan. Detta kan ju bli hur kul som helst:laugh:

Men det blir svår att fästa bag in boxen på dressyrsadeln :crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Finns kanske sadelväskor i samma storlek ;)

Jag har inte druckit de senaste 7 åren, så kanske bäst jag låter bli. Har t.om svårt att rida nykter jue :)
Eller så kanske det gör susen..

Några Bongs köttsoppor och Bullens korv på burk ska vi väl lyckas slänga ihop :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

...jag har ingen pall...skaffat lägre hästar istället:D

Det där kör jag på också, 140 cm klarar jag ännu av att kravla mig upp på utan pall. Iallafall från vänster..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*Delvis knapplån*

Tittade på länken och det ser verkligen jättemysigt ut. Vet inte om jag vågar hänga med er men fick en idé om att ta mig dit på egen hand kanske, verkligen vackert och välordnat verkar det vara. Kul att följa era planer här dock!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Länken såg jättehärlig ut.Kan man möta upp ngnstans utan häst kanske?
Funkar inte att ta med min busa på såna här utflykter tyvärr.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

two cookies anmalda, dock verkar det som pa vissa gardar kan man bestalla middag i forhand och det kostar men det ar upp till var och en. Jag haller stenhart pa lunchpaket dock. Och det finns sadelvaskor for engelska sadlar ocksa.. Inte saker om det finns i sverige men det kan bestallas.. jag kor med hornbag och dar finns det rum for vattenflaska etc, samt forstas bags,cantleroll och sant.. palle ser ut som en flyttfirma. haha.
Minsta trubble ar ju att koka mat dar man landar for natten, om de inte kan anordna mat, I varsta fall far man val rida igenom ngn liten stad/by och parkera palle utanfor ICA och gora sin shopping.. camping stove och pulvermat och man ar set.
Men det ar langt kvar, Om det finns seriost intresse blir det mer information.. for narvarande har jag inte kommit sa langt..
Pinto, finns det inte hast som du kan lana av ngn? Jag hoppas att kunna anvanda senor W och ha honom i topform da sedan han skall ga pa ridlager hela sommaren... Ingen av mina egna ar redo att lunka runt i klorofyllen, som sagt det ar ett tag till sa vi kan nog fa ihop det har..
\koffet vantar, pallar vantar, yall have a good one
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det är aldrig förstent att kliva in på den här tråden. Och ingenting här är pinsamt eller löjligt. Här beundrar vi mer att någon över huvud taget vågar sig upp på häst igen efter ett uppehåll. Här är man en hjälte när man försöker få sin häst från stallplanen, inte när man hoppar 110 cm. I vår värld är ett hopp på 110 cm en fantasi och vi är realister.

Nja - vi ska inte underskatta oss heller. Tänk på reaktionerna när någon i början av tråden påpekade riskerna (för oss) att utsätta oss för saker vi kanske inte klarar av ;)

Låt oss säga som så att ALLA som är beredda att kategorisera sig själva som tanter/gubbar är välkomna och att inga saker är för stora eller för små.....

Hoppa 110 är för mig inte ens fantasi - utan utopi! Men klara att få ut hästen från stallplanen klarar jag galant. Däremot skulle jag nog inte fixa att komma iväg med somligas hästar........
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det är INTE lätt att få ihop träffar! Lycka till säger jag - som varit på väg till tant Kat (moholmarabs) ett halvår snart - men fortfarande inte fått till det med tider.

Men en sak vi skulle kunna göra är att tipsa varandra om "hästiga events" vi deltar på - kanske andra planerar att delta på samma saker. Exempelvis kunde jag träffat Yrrol69 på Connemara RIKS för några veckor sedan - om jag vetat om att hon var där. Dessutom hade hon ju chansen att få en massa bananer eftersom det gick SÅ bra!!!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Njaa kommer inte på ngn som jag kan låna i dagsläget.Kondismässigt så är det inga problem för min men hennes nerver fixar inte att övernatta i främmande hagar.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det var somligas häst jag syftade på ;) Alla här har sina "hinder".

Mitt största hinder är nog mig själv och min usla fysik :crazy:

Här ösregnar det idag och slutar det inte snart blir det väl ingen tur på pållan ikväll...


Ponnytant- peppa oss istället. Jo vi ska försöka komma iväg. Vi är ju redan 2 st av 5-6. Det handlar bara om prioriteringar:laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 229
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp