"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ohh ajajajajajaj! Det gör ju ont bara av att titta på bilden ju! En kompis till mej gjorde likadant när hon var ute och red sin tinker. Naturligtvis hade hon glömt sin mobil hemma så hon fick gå hem med hästen. Hon hammnade på sjukan med brutna revben och punkterad lunga. Hoppas bara att du klarade dej med "bara" det där blåmärket :crazy:



Jag måste bara få tala om vad det är underbart härligt att börja varje dag med ett gapskratt när man läser om allas bravader. Det är sååååå härligt när man känner igen sej i nästan varenda inlägg som skrivs, man känner sej så hemma här :angel:

Ingen kommer med en massa pekpinnar och ingen är bättre än nån annan, ja ni vet nog hur jag menar :laugh:.

Så tack så mycket för att ni alla förgyller min dag och för att jag inte är ensam med alla mina fel och brister och galenskaper :bow:.

Och så måste jag ju passa på att välkomna alla nya som kommit efter mej till denna underbara cybervärld som denna tråd är :banana:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Detta hände tidigare i sommras så nu är jag helt återställd:D
Det dumma med händelsen var att jag kom ju inte upp på hästen igen efteråt, dessutom fick jag ridförbud av läkaren i några dagar.:p

Annars har jag klarat mig förvånandsvärt från skador. Har ju trots allt jobbat med hästar i 20 år och varit hästägare till egna i 35. Borde slagit mig mer egentligen:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Detta hände tidigare i sommras så nu är jag helt återställd:D
Det dumma med händelsen var att jag kom ju inte upp på hästen igen efteråt, dessutom fick jag ridförbud av läkaren i några dagar.:p

Annars har jag klarat mig förvånandsvärt från skador. Har ju trots allt jobbat med hästar i 20 år och varit hästägare till egna i 35. Borde slagit mig mer egentligen:D

Hade en precis likadan bakdel som du för en månad sen, bara det att det var svart-lila märken och på både skinkorna!! Dom var väl ok, även om det gjorde riktigt ont, men man blir ju lite betänksam när man slår skallen och hamnar på sjukhus. Nu ska jag köpa ny hjälm (den andre sprack) och jag har putsat tränset så när det slutat snurra hoppar jag upp igen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ingen kommer med en massa pekpinnar och ingen är bättre än nån annan, ja ni vet nog hur jag menar :laugh:.
:banana:

Nä. För här är ALLA bäst. På något. Precis som IRL. Och f n är pekpinnarna ersatta av pallar........ ;)

Jag har inga skador eller blessyrer att rapportera. Känner mig lite tråkig faktiskt. Får väl låta bli "bekvämvägen" och ta lite risker så jag också får ngt aktuellt missöde att rapportera.

:idea:
Jag kan ju alltid ta itu med mitt sista spöke - hoppning :eek: Får ta ett snack med tränaren (västsveriges bästaste och klokaste). Hon har lappat ihop mitt kassa ridsjälvförtroende genom att ställa precis lagom mycket krav för att jag ska återfå ridglädjen.

Ska rapportera när jag lyft bommen en bit från marken........ Och DÅ mina vänner vill jag ha en massa bananer från er!!! Fast - det dröjer nog ett tag......
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hjälm är bra:bow:
Lättare att köpa ny hjälm än skalle!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nä. För här är ALLA bäst. På något. Precis som IRL. Och f n är pekpinnarna ersatta av pallar........ ;)

Jag har inga skador eller blessyrer att rapportera. Känner mig lite tråkig faktiskt. Får väl låta bli "bekvämvägen" och ta lite risker så jag också får ngt aktuellt missöde att rapportera.

:idea:
Jag kan ju alltid ta itu med mitt sista spöke - hoppning :eek: Får ta ett snack med tränaren (västsveriges bästaste och klokaste). Hon har lappat ihop mitt kassa ridsjälvförtroende genom att ställa precis lagom mycket krav för att jag ska återfå ridglädjen.

Ska rapportera när jag lyft bommen en bit från marken........ Och DÅ mina vänner vill jag ha en massa bananer från er!!! Fast - det dröjer nog ett tag......

Jag höll mig på "bekvämvägen",-ändå hände det!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL


Pall som logga låter väldigt passande för vårt "lilla" gäng:D

Iaf, här har det vart en lugn gårdag, vi avstod att rida eftersom min stackars kropp skrek "DÖD" å jag inte ens kunde knäppa behån själv..:o
Det känns verkligen när man måste be sin smidiga 17-åriga dotter om assist för en sån banal sak.... då ÄR det nästan HEMMET nästa:eek:

Men men... jag har ju mina bättre dagar...

Idag hoppas jag att det blir en sväng med Kamel för vädret är underbart och luften är höstligt hög så det är riktigt ultimat å leka i roliga skogar...

Dock har jag ett annat problem... Jag rider ju som bekant med westernsadel och har en ganska "maskulin" utformning på själva fronten av sadeln... dvs att hornet är ganska kraftigt och jag har en jävla förmåga å fastna på detta....:o magen lixom karvar och byxlinningen hakar i... ni är det så att min mage mad andra ord är rätt misshandlad:eek: blå, och rödflammig och rejält öm... Bälte har jag testat...å det funkar tills Kamel skjuter av med ryggen för att ta i ännu mer och VIPS.... Då sitter jag som i ett SKRUVSTÄD:eek:

Ni kan ju tänka er DEN SYNEN.... :eek:
Jag med vitt uppspärrade ögon, fastdragen i en mkt märklig ställning samtidigt som jag försöker få min högra hand att lossa mig från hornet allt medans jag kämpar för att inte få alltför mkt obalans och en Kamel som tar i så det låter därbak :crazy:

Det är INTE å leka med... Min käre make föreslog att man skulle såga av hornet men fick då elaka blicken från mig...Så KAN man bara inte göra..det vore ju helgerån...

Så nu sitter jag alltså med en mer eller mindre avskavd mage och fnular på hur jag ska skydda den inför nästa galna galopp.... Tankar som funnits är mer eller mindre bra, allt från korsett till dunkudde men inget verkar ska kunna funka i praktiken... så det är väl bara inse... volangerna kommer nog skrapa mot hornet i all världens tider och jag lär få elefanthud just där...men skit å desamma... Galna galopper är skojj.... å så länge jag sitter fast på hornet lär jag ju iaf inte sluta i talltoppen....

Kram från Norr
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Personligen tycker jag westernsadlar är ett aber att rida i terräng med.
Vill du inte ha en engelsk?
Menar givetvis inte att du måste elelr så, lät lite konstigt ser jag nu.;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL


Pall som logga låter väldigt passande för vårt "lilla" gäng:D

Iaf, här har det vart en lugn gårdag, vi avstod att rida eftersom min stackars kropp skrek "DÖD" å jag inte ens kunde knäppa behån själv..:o
Det känns verkligen när man måste be sin smidiga 17-åriga dotter om assist för en sån banal sak.... då ÄR det nästan HEMMET nästa:eek:

Men men... jag har ju mina bättre dagar...

Idag hoppas jag att det blir en sväng med Kamel för vädret är underbart och luften är höstligt hög så det är riktigt ultimat å leka i roliga skogar...

Dock har jag ett annat problem... Jag rider ju som bekant med westernsadel och har en ganska "maskulin" utformning på själva fronten av sadeln... dvs att hornet är ganska kraftigt och jag har en jävla förmåga å fastna på detta....:o magen lixom karvar och byxlinningen hakar i... ni är det så att min mage mad andra ord är rätt misshandlad:eek: blå, och rödflammig och rejält öm... Bälte har jag testat...å det funkar tills Kamel skjuter av med ryggen för att ta i ännu mer och VIPS.... Då sitter jag som i ett SKRUVSTÄD:eek:

Ni kan ju tänka er DEN SYNEN.... :eek:
Jag med vitt uppspärrade ögon, fastdragen i en mkt märklig ställning samtidigt som jag försöker få min högra hand att lossa mig från hornet allt medans jag kämpar för att inte få alltför mkt obalans och en Kamel som tar i så det låter därbak :crazy:

Det är INTE å leka med... Min käre make föreslog att man skulle såga av hornet men fick då elaka blicken från mig...Så KAN man bara inte göra..det vore ju helgerån...

Så nu sitter jag alltså med en mer eller mindre avskavd mage och fnular på hur jag ska skydda den inför nästa galna galopp.... Tankar som funnits är mer eller mindre bra, allt från korsett till dunkudde men inget verkar ska kunna funka i praktiken... så det är väl bara inse... volangerna kommer nog skrapa mot hornet i all världens tider och jag lär få elefanthud just där...men skit å desamma... Galna galopper är skojj.... å så länge jag sitter fast på hornet lär jag ju iaf inte sluta i talltoppen....

Kram från Norr

Du är kul du!!! Önskar man fick se dig med volangerna över hornet!!!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:rofl::rofl::rofl: garvar så jag får ont i magen.....

du har en gåva till att berätta..var rädd om den....

efter alla kramper har jag försökt o se de så kallade problemet.....:) vilket ju med tiden kommer att rätta till sig själv....

men medans tiden jobbar på de.....så varför inte etsta en korsett.....ser framför mig en sådan där där maken din sätter knäet i ryggen å drar åt snörena bak så mycket han orkar....:laugh:

borde int de kunna liksom hjälpa volangerna å sprida sig lite mer akteröver så att säga....

har ju förvisso inte testa arrangemanget i verkligheten... men i teorin borde de funka....docjk kan ju andningen bli lite besvärande vid för hårt åtdragande.:laugh:

lagom är alltid bra.........kan du inte testa o sen tala om hur de funka........en vetenskaplig utredning alltså---:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hakar inte volangerna upp sig på bakvalvet då?
Om man förflyttar dem akterut, menar jag. Å, andra sidan torde man bli synnerligen sadelfast. I dubbel bemärkelse!:bump:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kl

Nu när man är gammal och vissa leder har gjort sitt, så får man anpassa saker och ting:D

Jag stelopererade handleden för två månader sen, och jag fixar inte att dra sadelgjorden längre..
Funkar någorlunda när jag står på backen, men jag måste dra den när jag kommit på plats i sadeln, och inte en chans i världen att jag klarar det. Styrkan och rörligheten är borta!

Kan man lämna in sadeln någonstans och "handikappanpassa" sadelgjordsstropparna? Göra dom längre? För då kommer jag att klara av att dra från hästryggen!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja, jag kanske ska skaffa mig en sån där riktig "Borta med Vinden" korsett... det som skrämmer mig med en sån är vad som händer om den spricker... fort så sitter jag där med ståltrådar, vajrar och hyskor som flyger och viner runt öronen...å tänk smällen när sista spänningen åker..den kabommen lär höras över nejder:eek:

På tal om vanlig sadel.... Jo, jag har faktiskt testat.... MEN...hmrf..ja, jag satt väl ungefär som en såpad gris i en ruschkana:eek: så NÄ, inget alternativ alls....

Volanger i akterställ.. JA, faktiskt, kanske vore en ide å putta allt dit bak, för hellre sitter jag fast där bak än där fram... Hmmm:confused:vore kanske en ide å kolla om man på någe vis kan "rulla över" själva gumpen så volangerna håller ner med hjälp av tyngdkraften.... å då skulle jag nog hamna tillräckligt långt bak för att inte fastna fram.... hmmmm.........................................................................................................................................FAST.... då var det ju det där med de andra två kvinnliga behagen.... kommer dom då att slå i otakt mot både hornet å själva sidovingarna som sitter på var sida om hornet...:confused:


Ja, jag får väl helt enkelt testa å se.... på någe vis måste det ju gå....


fortsätter fnula.......................
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

volanger lol... "massor av bananer" vilken syn det ar detta.. tack och lov att min fantasy gor livet roligt annars vore det inte skoj har i skogarna..
Letar sjalv efter en westernsadel just nu, Senor Waldo ar lite kort i ryggen sa det far val bli en arabian type saddle.. som sen kan anvandas pa madame nar vi har kommit sa langt.. HON bar for tillfallet, ja inte NU men... min 12000sek Stubben Tristan dressagesadel.. \det ni, hon ar vacker som bara den.. Om hon sjalv kunde inse det sa vore det mkt battre.. Madame har inte fatt i sig annu att sadel gor hasten purty..
Inga aventyr idag, mer an computer trouble. Och sen forsoka fa tag i HAN i Harg.. Maste ju spendera natt i Uppland innan jag kommer hem med senor W.Men det loser sig.. Nu skall jag falalala igen.. Lilleman skall fa en harklipp och ermm private part cleaning..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Volanger runt sadelknoppen, ja, ni är skojiga;)

Här är mina oumbärliga vänner, stenen används mest...
Foto0550.jpg

Foto0551.jpg

Foto0552.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nja.. nu är vi väl lite väl pessimistiska o måla fan på väggen...:)

Det scenariot torde vara rätt sällsynt även om de skulle vara väldigt skoj å se de....så för de tror jag du kan slappna av:laugh:

Korsetten om den är av den modell jag erinrar mig sett...( ja naturligtvis enbart på bild..):o bör även ta omhand:) de andra omaket.....de borde bli en stabil hylla av den upplyftande effekten...

Pluseffekten av korsetten bör ju bli att vid den starkt upplyftande effekten på de så kallade behagen din blick kommer att vara starkt förankrad i fjärran..:laugh: vilket enligt vanligtvis välunderrrätade källor är eftersträvansvärt vid all ridning....:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*Garvar så jag kvider*:rofl:...tack för en underbart målande beskrivning:bow: ... som tröst kan jag meddela att jag både hängt fast i hornet i skjortan...samt blivit framkastad av Rödhättan så jag hamnade framför hornet...kan ni se mig försöka ta mig tillbaka???????????:o... Syrran lyckades med bedriften att hänga fast sig i Bh:n vid avsittning... Tydligen nåt man måste gå igenom när man börjar rida i westernsadel...eller nåt :o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

om de bara är ena handleden borde de väl funka om du byter sida liksom.....eller--

bara en undran....använder ju inte engelsk sadel men de är vl likadana på bägge sidor....kan de vara något..enkelt i all fall....:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 217
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp