"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

åhhhhh nu blev jag avis...:cry: Har alltid drömt om att ta en hejdundrande galopp på en stor svart häst längs låååånga sandstränder....

Här uppe finns de ju bara en himla massa berg och stenstränder....om man ens hittar någon öde kant av vatten..suck..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har en å längst ner på min mark...Det "berömda" (???) Västanåfallet mynnar ut i den...fast det är attan så tät skog innan man kommer fram och brinken ner är tvärbrant så det är med livet som insats man ger sig ner dit :eek: ... Fast jag har bestämt mig att jag SKA hitta en stig dit för enligt sägen ska det gå att vada över ån...Vore kul att rida dit och fika på Café Krubban :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nnu blir de till att googla....:) detta berömda vattenfall har jag inte hört om....

visst är de mysigt o bryta nya vägar på hästryggen....dock låter den där åbrinken lite äventyrligt...men är pålle säker på foten går de säkert..:)

du får väl röja lite väg... sådana där små guldklimpar till platser får man inte avstå från...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ha ha ha, vilken rolig tråd! Sitter här i min ensamhet i datorrummet och skrattar högt - vilka roliga kommentarer och härliga människor! :D :love:

Jag tillhör definitivt er som hör hemma i denna tråd. :)

Jag red mycket för mer än 25 år sedan men som så många andra så la jag av och har inte suttit på en häst sedan dess.


Men när min dotter började rida på ridskola när hon var 5 år för 16 år sedan så började mitt stall-liv igen. Man fick ju hjälpa till vid lektionerna i början samt mer eller mindre bosätta sig där tillsammans med dottern.

När hon fyllde 13 köpte vi en häst - en Kallblodstravare - och den har vi haft sedan dess. Det är väl ca 8 år sedan nu.

Nu jobbar dottern på annan ort och har ganska lång pendling varje dag och dessutom flyttar hon snart hemifrån och tiden räcker inte till för hästen längre.

Jag har sedan länge lovat pållen att han inte ska säljas och att jag ska väcka liv i min egen avsomnade ridning.

Dock hade jag ett "litet" problem tidigare - jag vägde alldeles för mycket (106 kg) och satte som mål att jag inte skulle sitta upp förrän jag gått ner till 85 och där är jag faktiskt nu! :banana:

Det får dock dröja ett litet tag till innan jag kravlar mig upp (via Ikea-pallen så klart ;) ). Vi har nämligen fortfarande jättemycket bromsar här och kusen är fullkomligt vettskrämd för dem. Någon rodeo vill jag inte starta min nya ridkarriär med :crazy:

Pållen är som sagt en Kallblodstravare, valack och nu 16 år. Han är i grunden väldigt välriden men har inte blivit riden nu på hela sommaren.

Däremot pysslar jag en hel del med honom och ibland inte ..... många gånger tar jag den vita plaststolen som står utanför stallet och går ut i hagen under ett träd och bara sätter mig med en kopp kaffe. Det är så mysigt att bara vara "med" pållarna där och mysa :)

Jag längtar dock tills jag får kliva upp men det är samtidigt lite nervöst. Jag kommer med all sannolikhet att rapportera här hur det går.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:laugh:nu blev jag imponerad igen..:):bow::bow:

klart du ska rida nordisen....har du klarat och jobbat så bra med vikten så fixar du hästen med... övertygad...:)


ta de en dag när de känns bra o testa lite....och du måste ju uppdatera dina öden och äventyr...här finns de inga rätt eller fel.. bara hästar o gubbar o tanter....som har kul med sina fyrbenta saker.....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Här är det :D


...och absolut ska det röjas väg!!! På andra sidan, där Västanåfallet är, finns det en uppsjö av ridvägar över hela berget så dit ska vi...och hästen är säker på foten. Har inte haft nåt val med mig som matte...vi rider helst "off trail" så att säga ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ahh så vackeret ...där kan jag tänka mig att rasta en stund med en muggkaffe o en bir torkat renkött....hyffsade priser....

du gör som jag då.. packar sadelväskorna o lullar på ....mmm är en lisa gör själen.....

Eländet blir alldeles till sig i trasorna när han ser packväskorna.. då vet hande blir många timmar....:) han är arbetsnarkoman.. kräket..

de där tåls att fundera på....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men detta är ju gubben i ett nötskal (om han vågar ligga bakom en häst) Han är en klippa på att grilla så han kan ju stå för käket och så är han ju countrynörd så han kan ju ligga där bak med sin gitarr och sjunga lite Johnny Casch, Alan Jacksson och Brooks and Dunn för oss. Då har vi både mat och underhållning klar :idea:

Perfekt...Kan ju inte bli bättre.....


SEn... läste att nån nämt TORKAT RENKÖTT...Jag lovar... Finns det med på menyn då kommer jag knatandes själv med Kamel på min rygg om det kniper, för se torkat renkött är jag GALEN i som Norrlänning jag är.... Kan gå MÅNGA mil för den delikatessen...:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

mums...brukar skicka efter på nätet ibland....svindyrt men va f-n en lever bara en gång...:laugh:

suveränt gott i skogen tillsammans med kaffe....

förresten bor du inte norröver...slut på renen eller...:) jag trodde ju att de fanns gott om torkat renkött norröver.. där ser man vilka förutfattade meningar man har...:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

http://www.youtube.com/user/hestenemine#p/a/u/1/kFhe5kqSk5k
Är det inte på gränsen till totalt hjärnsläpp att lägga sig ner brevid pållen i hagen?? Nog för jag har gjort mycket korkat i mitt ganska korta hästliv, men inte ens jag skulle göra något dylikt:eek:
Har haft ynnesten att haft mycket förlåtande flickor tack o lov ,som mest bara ser/sett lidande ut när jag gjort mina dumheter.

Nä, nu är det dax att åka o grensla det lilla livet, jag såg att de tröskat så nu är det fullt ös medvetslös på stubbåkern som gäller:D/L
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

mums...brukar skicka efter på nätet ibland....svindyrt men va f-n en lever bara en gång...:laugh:

suveränt gott i skogen tillsammans med kaffe....

förresten bor du inte norröver...slut på renen eller...:) jag trodde ju att de fanns gott om torkat renkött norröver.. där ser man vilka förutfattade meningar man har...:o

Jodå, nog finns det ren här hos mig, men DOM kan jag ju inte äta:eek: Vi brukar ha ett par stycken som vinterlägrar på vår gård och käkar vårt hö, går in i stallet å håller oss sällskap när vi mockar men si dom är oätliga för de är ju Kamel's kåmpisar:angel:

Dessutom så har både min far och bror slutat torka eget kött så nu får jag allt vackert betala för dyrgriparna som alla andra:cool: å då är det inte lika ofta man får njuta:cry:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ahh . då förstår jag..:) de går ju icke an att hantera Kamels kompisar så...vore ju grymt....:laugh:

de man har slutat med kan man ju uppta igen....övertala övertala..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nää varför de....skulle säga tvärtom jag....är väl ett bevis så gott som något att man litar på varann o trivs....:)

jag brukar ta en bok med mig o sätta mig i hagen......får bli en pocket.. för Eländet brukar vilja vara med o vända blad...:) han brukar stå bakom mig o kika över mig.. o tydligen läser han fortare än jag... för de brukar bli ett väldigt bläddrande....:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ok nu har jag bara last sista sidan har, igar hade jag en fountain in mitt kok. slangen hade akt ur halvvags fran den dar plastic mojangen som sitter pa kranen . sa det sprutade vatten overallt.. inklusive min puter som stod pa koksbordet.. 4 hinkar av vatter moppade jag upp och allt (och det var mkt) som var pa koksbordet blev soaked..
Sa nu har jag en ny dator.. |Inte samma som jag hade, men lite storre och haller pa att vanja mig vid den och lagga in saker etc etc..Anyways jag lovar att aterkomma om summer camp och sant.. och om det hander, som ngn sa, olika camps i olika delar av landet.. \voff ar den enda som har skrivit upp sig pa listan sa far, Med hjalp av kompis skall jag gora website (med login) som vi kan chattra om det pa i stallet for buke).
Och sa sitter jag har i min sang och tittar pa madame \madeira som ar 2 meter i fran mig i hagen, som har skoj och haller ut vattnet i den NASTAN tomma vatten tunnan. Yep, det ar gott med pallar i sovrummet.. ..ok nastan i sovrummet..
toots nu skall jag stada stall..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hade de inte varit enklare o köpt en vattensäng o ställt i stallet...:D

tur du var hemma så de inte blev några vattenskador...

hmmm fundilerar...kan man ha hästen i sängen.....:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hästtant här. Hållit på med hästar sedan barnsben, och jag gör det ännu.
Blir mera hästig med åldern.
Min man har blivit hästnörd med, nu skall han jobba med det också.
Han sadlade om efter 15 år på kontor.
Tillsammans bor vi på en gammal gård med 3 hästar, varav 2 är dräktiga.
Vi har ridit flera hubertusjakter och ägnar tid åt vårt intresse.
Jag personligen har valt bort en del saker i livet pga hästarna.
Men det är det värt. Vad skulle man göra annars?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 217
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp