"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag och några kompisar har tittat lite på att rida längs ridleden genom Halland, men det är ganska mycket asfaltvägar, tydligen:(

Men ví kan säkert få ihop nåt gäng:)

Jag bor i Halmstad, men inåt Småland, uppåt Varbergs inland måste ju finnas fina vägar.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Roligt när man kan göra lite roligt och annorlunda med likasinnade.... :D

Visst är det!
Har hittat på en hel del rackartyg genom åren.
Tex var jag och min 176cm höga (RIP) hoppehäst med på barnens gymkhana träning.:rofl:

Enda gången vi lyckades vara bra, var på hela havet stormar för han tyckte om att stå still.:p

Hoppa upp i farten övningarna var inte jag så lysande på..:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*kl*
Brimmis Det är orättvist att du har 2 fina flingor o jag bara har en arab...sålde min Hannie för att hon inte dög för dottern som ville ha något ädlare:eek: Å vem är det som får rida o ta hand om pållan mest tror ni???
bild på Hannie o även gameltanten själv skymtar i bakgrunden
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Är det västkustens pärla? ;) För mig är pärlorna högre upp på kustbandet. Jag finns några mil fr Uddevalla.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men åhhh va fin hon är din Hannie :love: Mina slödonkar är inte precis så där smala och fina nu hmpf, men vi har börjat jobba på det. Dom har haft alldeles för fint och kraftigt bete i sommar men vad gör man när det är de enda bete man har :grin:. Du får väl sälja araben och köpa dej en flinga du med, det finns så mänga fina som är till salu :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tillbaka till trådens överskrift. Vad håller jag på med?

Idag har jag ridit igen. Åhåå så kul!

Det gick superbra. Fölis fick vara inne under tiden och det blev mycket bättre så. Pållan verkade tycka att en barnfri stund på ridbanan var gudasänt och jobbade såå duktigt.

Fick henne i rätt fin form idag med. Nu ska gräs och fölmage bor på henne och volangerna på min mage med. Tror vi båda älskade det.

Har ju varit medveten hela tiden över att hon egentligen är en för tekniskt avancerad häst för mig. Hon är inte lätt att rida rätt. Har dock inte brytt mig så mycket om det eftersom vi mest rider i skogen. Men nu efter de här två dagarna i paddocken är jag jättesugen på att få till det där lilla extra. Jag kan tydligen rida henne bättre än jag trodde. Så nu har jag satt upp några mål. Självklara för många men jag är ju bara en simpel hobbyryttare så för mig på henne blir det en utmaning.

1. Jag ska klara av att rida henne HELA vägen fram till handen och få henne att sluta hänga sig i tygeln.

2 Jag ska lära mig ha bättre koll på hennes bogar som hon gärna skjuter ut när jag slarvar med skänklarna.

3 Min sitts ska bli bättre eftersom hon är känslig för en bra sitts.


Är sååå taggad. I dag går jag som Zeb Machahan och har ont i armarna och har blåsor i händerna. Men vad gör det. Jag har ju galopperat idag med :banana::banana:

LyckoVoff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

se där ja... grattis till lyckoruset......kanske var bra med vila för er bägge..:)

Men bara för att påminna om att de finns två sidor av myntet...så finns de en stort rött elände med stor aptit på mat som bortskänkes till vart fasen som helst.....:devil:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Visst är det!
Har hittat på en hel del rackartyg genom åren.
Tex var jag och min 176cm höga (RIP) hoppehäst med på barnens gymkhana träning.:rofl:

Enda gången vi lyckades vara bra, var på hela havet stormar för han tyckte om att stå still.:p

Hoppa upp i farten övningarna var inte jag så lysande på..:angel:

UNDERBART...Hade jag faktiskt vela se:D.... med tanke på att jag vet hur högt upp man sitter :eek:på en sån eftersom Kamel ståtar med ca 175:banana:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jahaja, så då var det dags att blotta sig då....:eek: Fick min kära dotter å fota mig å Kamel innan ridturen idag....:crazy: SÅ... NU ÄR NI SNÄLL!!!!!!!!:cool:

Här kommer bilden


31501671.jpg


å här är länken till resten av bilderna som togs i samband med det


www.pixbox.se/alb1198441

Så, nu ligger hela min själ blottad inför vargarna...snälla, slit mig inte i stycken... låt mig få ha lite värdighet kvar:o

Men ridturen var helt fantastisk.... Solen sken så där höstligt, vindarna fläktade och Kamel fick gå i alla gångarter och vi käkade både löv, barr och smekte tallarnas hårda bark:eek:... på ett sånt där adrenalinhöjjande vis..... för mig iaf.... Kamel skrattade nog inombords...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

se där ja... grattis till lyckoruset......kanske var bra med vila för er bägge..:)

Men bara för att påminna om att de finns två sidor av myntet...så finns de en stort rött elände med stor aptit på mat som bortskänkes till vart fasen som helst.....:devil:

Har nog med min eldige springare...han är lixom handen full:p
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ÅÅÅÅÅÅ, vad glad jag blir för din skull..... så in i bomben roligt..Hurra för VOFF:banana:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag svek västkusten och Göteborg för 7 år sen, men mamma bor kvar, i Svenshögen, Stenungsund. Men hon flyttar nästa månad till Ljungskile. bor du i närheten tro?


KL*

Idag promenerade jag och tjockisen! :)
Fast lite gräs får man äta på hemvägen när man varit duktig :angel:


31501706.jpg



31501707.jpg


31501708.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Cizma- Ni är jättefina. Vilken ståtlig herre du har. Detta gör att jag nog väntar med ett kort på pållan tills magen är borta. Nu ser hon ju fortfarande ut som en köttbulle med fyra tandpetare på :D

Lobell- Jag finns inte så långt ifrån Ljungkile. Ca 35 min bara. Gubben min är från Ljungkiles utkanter och vi bodde i Uddevalla i flera år till vi fick barn. Nu bor vi i Färgelanda. Det har du garanterat aldrig hört talats om ;) Har även bott i Göteborg några år och på Smögen samt 18 år i Orsa uppe i dalarna.

Lova att du hör av dig om du åker till Ljungkile någon gång så kanske vi kan ta en kopp kaffe. Vi har väl båda ungar i femårsålern också?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Färgelanda har jag hört talas om, men aldrig varit där vad jag vet. Kanske kört förbi.

Jag ska ev till mamma nästa månad, då hon flyttat.
Äldste sonen ska hämta lite saker hos sin pappa, så vem vet?
Jag har 2 småkillar som fyller 3 och 4 nu i höst. Fast tveksamt om de får följa med 45 mil i bil :p
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

inte behöver du skämmas inte....tokfia..:)

Hade de inte varit för de där vita kotorna hade jag satt min arma skalle på att de var Eländet...:o

samma färg till o med på svansen....å lika stor ...:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

se där ja... grattis till lyckoruset......kanske var bra med vila för er bägge..:)

Men bara för att påminna om att de finns två sidor av myntet...så finns de en stort rött elände med stor aptit på mat som bortskänkes till vart fasen som helst.....:devil:

Jag har en ledig plats:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Praktisk häst d har!
Jag försökte lära min 176a att lägga sig ner vid uppsittning, som kamelerna gör. Gick inget bra..:p
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja här stannar man inte :D

Det missade dock jag och har blivit kvar här i snart fem år.

Måste bara fråga. När du tömkör, kommer du längre än 200 m hemmifrån då eller är det samma visa?

Ser jättetrevligt ut med tömkörningen. Det funkar tyvärr inte på pållan. Hon får visst spader av att känna tömmarna på rumpen. Min förra tömkörde jag dock mycket.


KL

Angående Tant/ Gubbcampet så undrar gubben om han får vara med. Nu är han livrädd för hästar och har ingen havremoppe men väl en riktig moppe. Han vill gärna vara med på sin Pusch Nevada.
Vi gör väl tummen ner för honom va?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:) Nu har ju mamma sagt att man ska vara snäll mot sina medmänniskor...men var inte säker.. kanske ställer av han någon vacker dag....:laugh:

var nog snubblande nära idag om jag vetat de tidigare...:laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 212
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp