"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kan det vara Sörmlandsleden du tänker på?
Där kan man boka allt från tältplats till b&b och stallplats.
Tror en av de som hyr ut rum ligger bara nån kvart från mej.

14 dagar blir nog för mkt för mej, haha. Svårt att fixa barnvakt om sambon inte är ledig, men kanske en helg till att börja med?

Hittade sidan nu

http://www.ridleden.se/index.php
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Du får låna 3-åringens häst :)

30980430.jpg








Eller kanske det är sambons :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vet inte om detta fungerar - men försöker visa en bild.....

Om det syns så är det hur jag spenderade min 50-års-dag............

Funkade inte........... (suck). Hinner inte försöka annan väg just nu men återkommer med bild.

Vinkar till alla!

Nästa vecka ska jag på kurs i tömkörning och lång tygel två dagar. Det ska bli jättekul. Jag ska ha med dotterns D-ponny - han har STORT steg och det är SÅ mycket svårare än småttingarna - utmaning!
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Låter kul med en långritt, men det beror ju så klart på hur långt bort det är;) Jag kör gärna min häst, har transport, men inte hur långt som helst.

Idag har jag varit ute och ridit en sväng, blev en lugn ridtur. Mitt i allt började det åska, så vi fick raska på hem. Hann precis in innan störtregnet kom:crazy:

Det här är förresten jag och min pålle<3 klicka på bilden så ser ni filmen:)



 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Du får låna 3-åringens häst :)

30980430.jpg








Eller kanske det är sambons :)

DEN hasten ar perfekt for mig..lol. OM den klarar massor av kilon..

Har tyvarr ingen bild pa nuvarande hast och mig.. och jag vet ine hur jag satter in bild har heller.. Om ngn talar om skall jag posta bild av mig och Joy min lilla dressage hast. Hon var 13HH3" Perfekt tyckte jag.. Hon bor kvar i USA och har success som dressyrponny..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kan det vara Sörmlandsleden du tänker på?
Där kan man boka allt från tältplats till b&b och stallplats.
Tror en av de som hyr ut rum ligger bara nån kvart från mej.

14 dagar blir nog för mkt för mej, haha. Svårt att fixa barnvakt om sambon inte är ledig, men kanske en helg till att börja med?

Hittade sidan nu

http://www.ridleden.se/index.php
Nej det var det inte men varfor inte.. Skall kika pa den ocksa.. Den jag tankte pa ar narmare Varmland.. kanske finns fler sites pa denna site?? tack i alla fall, skall checka ut..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tror jag hittade den på hobbyryttaren.se och den är nog mest inom Sörmland.

Hästen klarar många kilon. Sambon är lång och väger runt 90 kg.

KL*

Red ikväll och hon var inte lika lätt som igår. Tvärstannade på ett ställe och backade ner mot höga diken som sluttar ner mot en hage. :eek:
Men fick iväg henne på åkern igen iaf. Bättre än inget.

Vi får ha camping på min åker kanske :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Har väl lite långt för att hänga med på detta...iallafall med häst, kan gå om jag kan låna/hyra...har varit på lite träffar genom åren och det är jättekul!

Igår var det dags...jag red rödhättan för första gången på ca 1,5 månad. Det var hett och det är jag tacksam för...hon sprakade loss i humör men tack vare värmen blev det inte så stora saker av det hela. Vi körde igenom lite "komihåg" på 30 minuter och det mesta satt där. Lite segt i förflyttningarna men hon gjorde dom åt båda håll...rollback, stop, back...tempoväxlingar och neckreining. japp...allt finns kvar :D ...Jag måste ha gjort nåt rätt under inridningen av henne då jag utan spö och sporrar faktiskt får henne med på noterna, trots att det var 25 grader och hon är i överhull... :o

En bild på oss från igår
40874_428559182765_735617765_4790711_7425581_n.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Om ngn talar om skall jag posta bild av mig och Joy min lilla dressage hast.

Du lägger först ut bilden på någon av internets fotoplatser som t.ex. Pixbox eller photobucket eller facebook...sen kopierar du bildadressen och lägger in den här i ett inlägg.;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Du lägger först ut bilden på någon av internets fotoplatser som t.ex. Pixbox eller photobucket eller facebook...sen kopierar du bildadressen och lägger in den här i ett inlägg.;)

i do what???? lol du pratar har med mrs dontknowshitaboutputers... Jag har bilder pa FB. Men inte mig och Joy....



Oh det var Skagen Runt jag tittade pa. 100 km runt om hela sjon och dt kan bli gjort i 5 dagar inklusive forsta och sista dagen..
Satt igar kvall och skrev ner lite och nar jag far mer intressanter (so far bara en) borjar jag luska pa priser och sant. Om det ar mojligt att gora detta i borjan av june, da har jag min fjordis palle, men efter det maste jag hitta ngt annat.. Madeira ar fardig, men den dar babyn kan ju inte springa los...Ja det loser sig.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kl

http://www.ridleder.com/Start/main.asp
Här finns olika ridleder.

Hakar gärna på om man får? Och det funkar med jobb osv..

Fick leta länge innan jag hittade kort där jag sitter PÅ hästen. Har inte så ofta någon som kan fota.
CIMG(2).JPG


Kortet är från rävjakten vi hade i höstas.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tjusig räv ;)

Knapplånar och sätter in ett kort på mina lata pållar :D
31499385.jpg

Ina o Winnie :love: Få se om det funkade nu då!
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

;) ...ok, vill du inte ha bilderna på dig och Joy på FB så gå in på www.photobucket.com och skapa dig ett album där. Inte lika offentligt som FB. Det behövs inte så mycket "knowhow" för det, lovar!"!!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tajger- Västkusten är ju rätt full av pärlor, är ju från en av dem, sotenäs... Bor inte så långt därifrån nu heller så vi är kanske nästan grannar. I nödfall får väl vi slå påsarna ihop på närmare håll.





Kl.


Eftersom idén är poppis men sverige stort så kanske vi kan dela upp oss på lite olika platser i sverige med våra camp och sen jämföra. Kul om vi prickade in tidpunkten samtidigt.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hästfrågan löser sig alltid. Tycker du det är läskigt att rida på lånad häst?

Annars kan jag nog fixa häst med vagn, om någon mer skulle bli hästlös. Åka häst istället för sitta på. Men det beror ju på hur vägarna ser ut. Smala stigar är inte så optimalt för feta ardenenr med flakvagn:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vilken otroligt charmig räv ni lyckats få i..... :love: Måste vart en riktigt rolig "jakt":banana:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det är ena hästens medryttare som är duktig med nål och tråd:bow:
Det bestämdes att räven ska fungera som vandringspokal:D

Listig var han också. Hade lyckats slinka in i en enbuske 120cm från marken och gömma sig. Mycket skicklig räv på min ära.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Roligt när man kan göra lite roligt och annorlunda med likasinnade.... :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 212
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp