"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

mja ska ni inte ha någon tross med er ..de hade alltid kavalleroiet när de drog i fält.....moppen kan ju dra en vagn med diverse nödig utrustning :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Han kan få låna en säker käpphäst av mig annars. Skoningen får han dock stå för själv. Och ev skavsårsplåster.:rofl:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Förresten från de ena till de andra:) är de någon som har någon erfarenhet av Morgan hästar....kollat runt lite men de jag sett har varit för små.....fins de några rejälare modeller av dem i detta landet.....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Haha...den latmasken på en käpphäst. :rofl: :rofl::rofl: Men om vi knyter en hängmatta mellan två kusar så ligger han nog gärna i den :idea:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Ni är då för tossiga allihopa:D Klart att maken får följa, fast utan moppe.... herregud...bara göra en så däringa släp som dom alltid gör i westernfilmerna å drar hem cobojjsarna till nån snäll läkekunnig liten gråhårig MammaSqua....Då kommer han vara fint utsövd när det blir dags för honom att göra upp eld, laga mat och vakta pållar....:banana:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

hittar du en på 160 är den stor. De flesta är mindre.
Kan väl ungefär jämföras med quartrarna eller travare i storlek.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Cizma- Ni är jättefina. Vilken ståtlig herre du har. Detta gör att jag nog väntar med ett kort på pållan tills magen är borta. Nu ser hon ju fortfarande ut som en köttbulle med fyra tandpetare på :D
Tack snälla du...men ett litet kort vågar du väl dig på....Jag menar, tordes jag, med en övervuxen Kamel och 6-barnsVolanger kvar törs väl ända du me=):D

inte behöver du skämmas inte....tokfia.
. Tack söta du.... tror det klappar ett riktigt varmt/stort hjärta bakom din psedonym:D:D..Du är säkert en sån där riktig velouris... mjuk å len som rena Dun-tvålen:rofl:

Skämt å sido... Jag är ju självklart stolt över min Kamel, men den egna uppenbarelsen är det väl si å så med... men, jag har ju ändå fött 6 barn på 8 år.... :o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Min häst har liksom en inbyggd hängmatta under magen. Vill han åka i den?:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Förresten från de ena till de andra:) är de någon som har någon erfarenhet av Morgan hästar....kollat runt lite men de jag sett har varit för små.....fins de några rejälare modeller av dem i detta landet.....

Nja...finns visst någon som ligger runt 160+, minns inte vilken dock. Tror dom som regel håller sig under det sträcket. Läckra hästar, annars...

Idag har jag åter plågat Rödhättan och lekt med Raketen. Tänkte först lägga sadeln på Raketen och träna lite på den saken men nä...lekte istället på linan. Han uppskattade detta, trots läskig värme...när jag var klar med honom red jag Rödhättan som var lite stissig (som vanligt) i början men sen lossnade hon och gick som en klocka...tog några fattningar också, bara för att kolla att hon mindes...det gjorde hon. Härligt värre:banana:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ja nu tror ja ju inte vi vinner några skönhetstävlingar någon av oss som kommit upp i äldre tonåren..:laugh: men vi har ju fått en jädra självinsikt o intelligens istället....:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tack snälla du...men ett litet kort vågar du väl dig på....Jag menar, tordes jag, med en övervuxen Kamel och 6-barnsVolanger kvar törs väl ända du me=):D

. Tack söta du.... tror det klappar ett riktigt varmt/stort hjärta bakom din psedonym:D:D..Du är säkert en sån där riktig velouris... mjuk å len som rena Dun-tvålen:rofl:

Skämt å sido... Jag är ju självklart stolt över min Kamel, men den egna uppenbarelsen är det väl si å så med... men, jag har ju ändå fött 6 barn på 8 år.... :o

Du ska vara stolt över dig själv också...efter 6 barn och ändå ta dig upp på Kamel ;) ... det var mer än jag gjorde efter sista barnet...hade fått hästdoser med kortison och vägde en bra bit över 100:o ...nu har jag ponny...för säkerhets skull:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Detta var 5e gången vi tömkörde, har aldrig gjort det innan, men JA vi kommer iväg mer än utanför stallplanen.
Jag övade på stallplan en gång så att jag fick henne till att inte kunna vända, en hon verkar faktiskt gilla det. Ibland tvekar hon, men då är jag snabbare som tur är.
Planen är att jag ska tömköra henne våran runda här, så att jag förhoppningsvis kan rida den sen.


Vi har kommit ca 2 km av 9, och då har jag vänt för att det är så varmt :)

Sambon har ju häst, kanske han följer med på hajk , eller inte..:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

bara göra en så däringa släp som dom alltid gör i westernfilmerna å drar hem cobojjsarna till nån snäll läkekunnig liten gråhårig MammaSqua....Då kommer han vara fint utsövd när det blir dags för honom att göra upp eld, laga mat och vakta pållar....

Men detta är ju gubben i ett nötskal (om han vågar ligga bakom en häst) Han är en klippa på att grilla så han kan ju stå för käket och så är han ju countrynörd så han kan ju ligga där bak med sin gitarr och sjunga lite Johnny Casch, Alan Jacksson och Brooks and Dunn för oss. Då har vi både mat och underhållning klar :idea:




Tack snälla du...men ett litet kort vågar du väl dig på....Jag menar, tordes jag, med en övervuxen Kamel och 6-barnsVolanger kvar törs väl ända du me=)

Jodå Cizma det skulle jag våga men jag har faktiskt inget kort på mig och Kelly. Är alltid i stallet själv. Ska försöka få en kompis att plåta lite bilder till helgen om hon kan. Ska se om jag kan lägga ut en bild på pållan själv så länge. Men då är hon dräktig på korten!!




Detta var 5e gången vi tömkörde, har aldrig gjort det innan, men JA vi kommer iväg mer än utanför stallplanen.
Jag övade på stallplan en gång så att jag fick henne till att inte kunna vända, en hon verkar faktiskt gilla det. Ibland tvekar hon, men då är jag snabbare som tur är.Planen är att jag ska tömköra henne våran runda här, så att jag förhoppningsvis kan rida den sen.


Smart tänkt Lobell. Hoppas du snart svichar runt i glädjefnatt i skogen på din fina pålla. Hon är verkligen snygg. Beundrar ditt tålamod. Jag hade nog dragit en spade i skallen på pålle vid dethär laget. :crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

DSC00071-1.jpg




DSC00069.jpg



DSC00233.jpg


Shit vad svårt det här var. Det var ju jobbigare än att komma upp på hästen. Men här är ena halvan av oss. Har bättre kort men i en annan map. Mäktade inte med mer data nu.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Är det västkustens pärla? ;)

klart det är;) Flera kilometer långa sandstränder som pållen kan sträcka ut på under vintern, och där matte kan bada på sommaren. Härligt inland med ljuvliga lövskogar.

Det är min pärla och det ligger på västkusten!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 217
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp