"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Välkommen! Och nu när vi andra tagit fram pallen och kravlat oss upp så ska nog du också kunna göra det.

IKEA-pallen föresten, den är väl mer eller mindre vår symbol? Ska vi ha den som logga för gruppen :D

Igår hade jag sån träningsvärk när jag skulle upp på 163 cm Kelly att knappt pallen räckte till :o Idag LIDER jag av träningsvärk.

Blev inget stall idag. Tråkiga saker kom ivägen. Men i morgon ska jag vara tillbaka på hästryggen igen. Dock med ridhandskar och plåster på händerna. Nog för att det är jättekul med nytt träns osv men nya tyglar SUGER!!

Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Har inte heller donat med hästarna idag...kan inte chocka dom för mycket nu så här efter långvila ;) ...men i morgon är det dags igen.

...jag har ingen pall...skaffat lägre hästar istället:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Idag tog vi oss ett rejält dressyrpass.
Jag fattar inte hur mycket man kan svettas egentligen. Tröjan som var grön från början såg helt svart ut, och den stackars hästen hade inte en torr fläck.
Undrar om svetten också har med åldern att göra, kan inte minnas att jag blev sådan här under min gröna ungdom.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag behöver ingen pall;) men jag har fått maken att ställa en snygg sten utanför stallet, så den kliver jag på;)

Annars har vi varit ute och luktat på blommorna idag
Foto0548.jpg

Foto0545.jpg

Foto0546.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*kl*
Och jag lät som vanligt barnen rida och mamman fick traska med upp till ridhuset (30 min promenad) och givetvis började det regna.
Väl i ridhuset fick lilla dottern på 7 år en privatlektion där hon skulle galoppera för första gången på sin C-ponny :crazy: Det gick bra, även om jag trodde hon skulle studsa av hela tiden.
Stora dottern red på min D-ponny, så de var båda helt slut när det var dax att gå hem. Men då gick Dessy som en stjärna vill jag lova. :love:
Sen blev det promenad hem igen, men utan regn :laugh:
Men till helgen, då har jag bestämt att det blir min tur å rida. Det ska bli vuxen-weekendläger på vår ridklubb nästa helg, o det är ju bra om rumpan är lite iform innan dess. :eek:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Låter kul med läger! Men jobbigt! Du får hålla i hästen lite bättre, så du får rida;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Min pall är ovärdelig. Röd och stilig plast från rusta tror jag det var.:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Fast jag har en - från Hööks, hopfällbar och perfekt att ha med i transporten;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Den får du visa bild på. Min kära röda börjar känna sig lite sliten.
Men ihopfällbar? det finn sinte risk att den skrynklar ihop sig vid fel tillfälle?
Vore ju försmädligt..:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men Guuuuuuuuuud vad klantigt! :rofl: Man SKA inte leka med vatten - fy skäms! Men - en ny dator är väl inte fy skam. Men det är skit att köra igång alla program och ladda ner uppdateringar. Lång tid tar det.

Inget nytt tangentbord iaf ser jag :D

Behåll det du har! Dina inlägg blir inte hälften så charmiga och kuliga om du skulle köra på ett vanligt. Det tycker säkert alla.

TILL ALLA
Fast...... Det KAN bli missförstånd om man inte har å ä ö.....(appropå pallar).
Tant Kat frågade mig hur jag gör för att skydda fötterna på pallen när jag sitter upp. Jag trodde hon menade pållen :laugh: och undrade vad sjutton hon menade! (Hon brukar kalla sina hästar "palle").
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:Hmmm jag måste ha totalt missat denna synnerligen viktiga utrustningsdetalj till hästen....:eek:

Denna tingest tydligen här nämnd som " PALLEN " :o f låt en något bedagad ynglings enfaldiga spörsmål .. men " VAR " fästes tingesten vid hästen när man rider...:confused:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL
Har varit på lång tygel-kurs idag. Skitkul! Där var tanter och gubbe (precis som här) + små & stora ponnisar, unghästar, ardenner........ DÄR skulle ni trivas!
Jag körde inte så mycket eftersom dottern var med (mer seriös träning alltså :)). Men upplägget är clinic - så man lär sig i alla fall.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Man sätter fast den i svanskappan eller bakvalvet om det finns en ögla där.....

:)


Uppsittningspall FÖR ATT SPARA HÄSTENS RYGG (enbart det!)

Ja - det var enfaldigt lol :)

Tillägg: Jag skojar också.........
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det gör den inte
Därför får man ge håkan i att drulla av:p:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har inte ens en pall, utan en gammal köksstol.

Så alla som kör förbi ser om jag är ute och rider för då står det en stol på stallplan.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Då ska vi inte testa den på Eländet...om livet är kärt...:)

retades bara inget illa menat..:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Och ska man absolut drulla av. Sikta noga!
Annars blir det så här.
Bild_(45).jpg


Närkontakt med stubbe.
Dessutom var den alldeles för ynklig att använda som pall.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

AAjjjjjjjj de där såg inget skönt ut...:( Eländet har en viss förmåga att skicka av mig i krondiken eller stora vattenpölar.. o dyl.....:o

förvisso mjukare marksyn men ett elände o pilla bort all lera överallt..:laugh:

Har ni tänkt på hur många vinklar å vrår de finns i ett öra....:D

tar halva kvällen o pilla bort all lera efter en närkontakt......skitjobbigt...:grin:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ajaj, DET ser for fybubblan ut..
ok jag ar nu pa min ny puter, den har storre keyboard an gamla och det blir fel. min speed ar inte vad den brukade vara..
Pallen, den som jag star pa, har nu blivit provad. Trodde Madeira skulle fa fnatt, den kunde ju bitas. Kanske far mala den gron med blommor pa haha. Och smart som jag ar, yeah right, kopte jag ju TVA pallar. Just att ha en extra nar den ena kollapsar av min tyngd..
En vecka och en halv tills jag hamtar Mr Waldo, det skall bli jattespannande att ge mig ut pa aventyr. Har hittat min hjalm ocksa i roran, behover nu bara en girth som ar lang nog.. Han ar ju lite pa den "runda" sidan.
Nu skall jag torka mer, livet ar underbart...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 217
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp