"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag ar sa stolt over er alla som kampar.. Det ar underbart att rida, om jag nu kan gora det sjalv ocksa....
Tankte en tur pa gamla Fanta men hon snubblar sa pa sina fotter och jag vill ju inte aka av...
Dock, den 28 aug aker hon, och samtidigt aker jag till Uppsala for att hamta upp Waldo, en 19 arig fjordkille som ar hela 139cm hog...Han har gatt som ridlager hast hela sommaren med NYBORJARE och ar en av dessa som inget bryr.. Han skall bo har over vintern och fa mig tillbaka i sadeln. och jag SKALL komma upp aven pa fnattig vallack nar det ar dags for Waldo att aka hem i June.
Visst, Fjanta kommer att bli saknad, men hon ar 28 och ar inte sa pigg langre.. Hoppas att bara se ett fjordis huvud sticka ut kommer att hjalpa mig att inte sakna henne sa mkt..
Sa 1 September ar premieren.. Yep, min stalltjej kommer att ta bilder och jag skall posta..
Under tiden vill jag se mera poster om hur duktiga ni ar.. tycker nastan vi skulle borja planera ett Tant och Gubb camp for nasta sommar.. Vi tar med oss vara pallar och gor vattern runt eller ngt sant..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vad härligt att du kommer dig tillbaka i sadeln... för det räknar jag att du ska göra nu på den "lille" fjorden:D

Pensionärscamp vore dökul, men för en som bor i kalla Norden lär det ju bara bli en dröm... men man vet ju aldrig:idea: Fort så kommer vi Galoppande Jag å Kamel:angel:

Jag blir faktiskt inspirerad av såna här mystrådar, det är skönt å känna att man inte är ensam och det är underbart å både peppa och bli peppad till nya äventyr av likasinnade som förstår att man kan vara både osäker, rädd, klumpig och stissig.... Vi ska vara rädd om varann och oss själva och våra djur, för jag tror faktiskt att vi kanske alla behöver just detta med hästeriet för att antingen hålla oss kvar i livet eller komma tbx till livet och helt enkelt för att MÅ BRA.... sen om det är lite klumpigt, skumpigt och skakigt spelar ingen roll, huvudsaken vi trivs, har kul å mår bra....:love:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:banana: JAG GJORDE DET :banana:


Direkt efter att jag skrev mitt förra inlägg tänkte jag " Vad faan håller jag på med? Sitter här och gnäller istället för att rida. Skärpning kärring!!"

Klev direkt i ridbrallorna ( de har krymt :eek: ) och körde till stallet. Snabb avborstning, övervägde hur jag skulle göra med fölis men bestämde att prova ha honom med i paddocken.

Pållan var cool som en filbunke. Men vad kul hon tyckte det var! Snart tände hon till och var samarbetsvillig som aldrig för. Gick i form, något jag nästan aldrig lyckats med på henne och öronen på spets hela tiden.

Som jag njöt!!

Kommer ihåg nu varför jag stått ut med att mocka och borsta utan att rida i en evighet. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Vågade mig t.o.m på 2 varv i galopp i vardera varv :laugh:


Men fölis är portad från paddocken i fortsättningen. Han härjade som om han gick på raketbränsle. Rätt som det var kom han bockandes mitt framför näsan på oss. Han gjorde krumelurer jag trodde hästar inte kunde göra. Vissa av dem kunda han inte heller för han stöp på näsan :crazy:

I morgon ska jag upp igen. Ösregnar det så blir det regnställ. Har inte känt mig såhär levande och lycklig på lääänge. I bilen hem åkte rutorna ner, solbrillorna på och stereon spelade "Baseballs" för fulla pallar. Och jag bara fånlog :D


Synd att det inte finns fler dansande bananer

:banana: Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

HURRA HURRA HURRA..... VAD bra du ÄR:banana:

Där ser du.... gick ju som en dans.....:bow:


Du kan vara JÄTTESTOLT över dig själv, ta nu med dig denna enorma lyckokänsla, sug på den, känn succén och plocka fram den när det känns mörkt...

Du har nu öppnat dörren, nu ligger hela världen framför dig å pålle... bara kliva ut å möt den...:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Oh lol.. vilken syn och :banan: :banan: till dig (jag har inga smilisar pa den har). Yep man maste borja ngnstans...

Kanske dags att lara folis att ga i grimma och rep? Sen kan du "pony" baby med mamma.. Nja forresten lite tidigt men om 6 manader skall det val ga??

Men aven 30 minuter kan folis vara ensam i boxen, om Mamma hast klarar det.. lol hon kanske det ar skont att fa en break fran babies.. Plus det lar baby att det ar ok att vara ensam.. Men du har nog full pejl pa det har..
Qr dock glad att du kom upp pa palle, det gor inget att ridbyxor har "krympt", de kommer snart att ha tojt ut sig massor...hahaha
Solen shiner, jag kanske skulle ga ut i lerhage med sax och leka frisor en stund, de ser ut som sma indians med sina mohawks....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Mammsen brydde sig inte ett skvatt om fölis när han var själv i boxen och hon stod på gången. Har longerat förut och han varit kvar inne och hon verkar bara njuta av sina barnfria minuter ;)

Nä han får bli hemma i fortsättningen.

Fölis är inte min utan tillhör fd ägaren till min häst. Hon har en häst till i stallet så uppfostran får hon stå för. Vill inte lägga mig i hur hon vill ha det.


Men oj...jag är helt salig ännu. Ikväll ska jag fira med grill och vin hos goda vänner. kan knappt vänt tills i morgon. Vill upp på ryggen igen. Fast med handskar. Aj vilka blåsor jag fick!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det gäller bara för er att hitta det som funkar för er....alla människor o alla hästar är unika...de som funkar för den ena funkar inte för den andra...

tålamod tålamod... lugn o konsekvens...de finns alltid i världen....:)

När eländet vrångas som värst... är mitt knep att se de som en debatt där bägge parter står på varsin kant....sen gäller de med vettiga argument att övertyga och få den andre med sig....:laugh:

När vi har nått en överenskommelse tja då funkar de....

med våld kommer man inte en bit... 600 kg häst som desutom är fyrhjulsdriven i snabb har man inte en chans mot....sak samma hur stor du är...

då får man ta till de man är bättre på än hästen... intelligensen och listen....:laugh:

du är på god väg.. bara nöta på.. kom ihåg att även myrsteg leder framåt....:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kanon Voff!
Nu måste jag ut ikväll. solen skiner och det är bastu här, så hoppas på en skön kväll, med en snäll häst som vill gå.

Förstår precis hur du känner dej. Man blir hög av lycka !
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

tycker nastan vi skulle borja planera ett Tant och Gubb camp for nasta sommar.. Vi tar med oss vara pallar och gor vattern runt eller ngt sant..


Du är inne på något superspännande här moholmarabs! Eftersom jag har den enda ridbara hästen i stallet så törstar jag på ridsällskap. Och vad vore bättre sällskap än fler fegisar i försmå ridbrallor på hästar med gräsmagar ( jag hoppas ni är som jag m.a.o ;) )

Nu är ju jag stel som en förtorkad pinne, så tält och sova på marken är inget för mig. Då kommer ni få lämna mig där på backen redan efter första lägernatten. Jag behöver tyvärr en säng att sova i.

Kan man utveckla denna ypperliga idé? Finns det övernattningsmöjligheter där man kan sova på gårdar/ B&B,s / mm och kanske ställa hästarna i natthage? Eller en fast utgångspunkt typ gård med övernattningsmöjligheter och så uterritter därifrån och lite mysfester på kvällen?

Känner tyvärr själv väldigt dåligt till sådana ställen men här på buke är ju ingenting omöjligt. Ropa ut förslag!! Är bara avståndet hyffsat rimligt så hakar jag på en transport och knör in Kelly och rödvinet och kommer.

Mvh Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Tycker oxå att det låter kul. Nu är jag en såndär person som blivit väldigt osocial på gamla dar. Och äger ingen transport och har aldrig testat hästen i en heller.
Så det får bli ett projekt under året.

Vill inte heller sova i tält :o har lite fobier mot kryp :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ok..då stuvar vi väl in hästarna i transporter alleman och campar hos Lobell ;)

Då får hon gott om sällskap när hon ska av stallplanen :D



Har heller ingen egen transport men gissar att jag kan "låna" en för en symbolisk slant. Men köra bil med transport har jag dock aldrig gjort :crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nu vill jag ju följa denna tråd, och inte fladdra runt och glömma av att skriva.

Så ska vi ta och sätta in kort på oss och våra hästar? Är roligare med ett kort så man får en bild av alla man skriver med.
Jag får tyvärr ångest av kort på mej, har blivit så tjock sista åren så bidrar med en från i våras där man inte ser så mkt, haha
kanske det kommer in ett nyare sen om sonen lyckas ta några på mej.

30708057.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jisses va härligt det låter! kanske jag skulle knuffa undan dottern o skrika "nu é dé morsans tur" och galoppera iväg bortåt skogen.... :d
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hahha, ni får sova på logen, finns gott om plats :)

Så kan vi i värsta fall rida runt i cirklar i en radie om 200 meter dit min häst behagar gå.
Skulle se rätt kul ut :)
Kanske ska starta turridning ...

Om jag slänger ut alla barn, 5 st så har vi 4 rum över i huset.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Skicka ungarna på kollo nästa år så kommer vi :D

Din pålle kanske blir inspererad av de andra och hakar på? Annars så kan vi ju ta en långritt runt gärdet. Bara man rider tillräkligt många varv så....

Det kan nog dröjja innan en bild på mig och Kelly kommer. Äger inget ännu :o

Är ju alltid ensam i stallet och det är så krångligt att plåta sig själv. Armen räcker liksom inte riktigt till.
Ska försöka tvinga med kompisen med hennes nya systemkamera nån dag. Inte för att jag lär bli snyggare på kort bara för att kameran är bra.:grin:

När kort är taget så kommer en bild (som gubben får hjälpa mig att lägga ut)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Klart dottern ska dela med sig. Man ska inte vara snål ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

MEN hallåååå...sova i tält som är så mysigt.... nu blir jag ju nästan förskräckt.... hmrf..jaja, nog ska jag se till å packa med tältet å stormköket om jag å Kamel bestämmer oss för att galoppa ner till er... tro inte annat... med packväskan å spännband kommer man långt:D...

Jag ska verkligen försöka få min käre make å ta ett kort på mig å Kamel men då får ni lova att vara snäll...för både han å jag är lite övervuxna våra naturliga kostymer och är lite småvinda å skeva, med en å annan rynka och taskig nerv... han har dessutom en älgkarp och jag en extra haka nedanför min orginal:crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

OK tant/gubb camp.. Jag skall tanka pa saker och ting.. Det finns ju en sorts langritt sak men jag kommer inte ihag var den ar och jag vet inte var lanken ar heller.. Men skall undersoka. Dar rider man fran gard till gard, och om jag inte missminner mig kan man sova i sang.. DOCK, det finns sangar som man kan satta i talt.. typ gastsangar...
Vad jag skulle vilja fran intresserade ar Namn,(real och buke), location och om ni har transport/inte har transport. Och hur langt ni kan tanka er att kora samt hur lange campen skulle vara..
Jag var med och organizerade samt red en trailride from Matamoros, mexico till Houston i samband med Houston Rodeo.. Vi var ute i 14 dagar och det var en blast.. Men man kanske inte kan gora sana saker i Sverige??
I alla fall, om ngn kommer pa vad den har ritten heter lat mig veta.. Och vill ha input fran er all.

Kat som hoppas ha en hast under sadel da, annars far jag val lana palle..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

PMar direkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 212
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp