"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Man jobbar som f-n för att ha råd med hästeriet. Och jobbar man som f-n så är det svårt att hinna med. Hästeriet :(

Någon som känner igen, eller??????
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nope...jobbar skift... varav endast 7 pass dagtid...så de andra dagarna äre lediga:)

blir egentligen kanske för mycket häst...de sociala blir lidande...:o

de är aldrig riktigt bra ...tydligen...:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

oh visst gor jag.. Men jag jobbar inte, men soker febrilt medans jag vantar pa mina utredningar.. (sjukproblem).. Och AF vill inte att jag soker arbete nar jag inte ar helt frisk.. Hur jag har rad vet jag inte.. Men pallar ar feta och glada.. ja ar fet men inte glad lol...
Tant Mia, arbeta inte ihjal dig, slow down and smell the roses.. Du behover inte saker, ok hastsaker, men annat.. TV ar en onyttig sak, man ar ju i stallet i alla fall sa har inte tid att titta pa den.. Back to basics sager jag..
Skall forsoka ta mig ut i stallet nu, pallarna har varit ute sedan 630am, svalter val ihjal..lol
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag älskar det jag gör :D !!! Tränar ju rätt så seriöst, är noga med grunder och stabilitet. Dressyr åt AR-hållet men tävlar i western. Dock är min filosofi att om någon vilsegången bär- eller svampplockare behöver letas upp så tar jag ut mina hästar och är behjälplig i sökandet. Likaså om en grannes ko eller får är på rymmen så fixar vi det med. Jag kan ta mig ut på dagslånga turer i vildmarken och bara njuta med inslag av dressyr :o ...jupp, det är där mitt problem är tror jag...kan liksom inte låta bli att jobba hästen hela tiden.

...visserligen tror jag inte att dom är störda eller blir trötta på det för dom är väldigt arbetsvilliga och med på noterna och det blir ju en njutning bara det. Jo så är det, jag älskar att jobba mina hästar och känna samspelet och leka oss framåt :D






...för övrigt har hovis varit här nu och snyggat till hovarna på dom efter betet så NUUUUU är det dags :devil:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Man jobbar som f-n för att ha råd med hästeriet. Och jobbar man som f-n så är det svårt att hinna med. Hästeriet :(

Någon som känner igen, eller??????

Att jag gööööör:eek: ... dragit på mig hur mycket övertid som helst för att ha råd att köpa sadeleländet till 3-åringen:cool:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Rosorna är överblommade och jag har tjock-TV...... :)

OK. Jag HAR ju ett ganska kuligt jobb också så egentligen är det trams att gnälla. Det vara bara det är jag inte kom iväg till pållen idag.......
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nu ska vi inte vara så där..:laugh:

livet har sina trivialiteter.....de är en ny dag i morgon

kan man muta med ett glas rött o en chokladbit..:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ja men de där låter ju hur bra som helst ju.....träna o ha kul samtidigt...:)

själv föröker jag mest fundera ut vad vi håller på med egentligen..:o

den här ridningen kan va ett mysterium ibland.....:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Här är en till ponnytant. Bara ut och mysrida i skogen...sååå härligt.
Med mej har jag en pigg 75-åring som far fram i galopp, barbacka! Tjoho!
Tävlandet och kursandet överlåter jag med varm hand till min dotter. :bow:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Absolut, att man jobbar ihjäl sig. Min gubbe tycker jag kan vara hemma mer o jobba mindre, men hur ska jag då ha råd o köpa ny sadel o transport o hinder till paddocken etc? Nu är sadeln köpt, men allt annat....
Inte hinner jag rida heller, det får dottern göra istället. Två ridturer på hela sommaren :crazy: ja, ja, det är ju hon som ska ut o tävla på ponnyn, men ändå....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Då får det bli en till. Åh - jag skulle själv vilja ha en så'n du har modell större! Såg en bork i A-ås som nog blir ngt över ponnymått. DEN skulle jag velat sno med mig hem. Men vi hade ingen transport med....

Min dröm skulle annars vara att rida till "riktiga" ponnisar! Men jag är för stor så det kan aldrig bli mer än en dröm........ :(
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har hållit på aktivt i 40 år...och möter mysterier hela tiden så bered dig på ett mystiskt liv med häst:rofl:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag törs påstå att Welsh Cob är väldigt mycket ponny, trots sin lite större modell så det finns ;) ... jag är ju hela 174 cm och Rödhättan är 148 cm = ponny :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jamen åhh vilken bra idé. Sen skulle vi kunna ha en flock med rumsrena shettisar som vi kan mysa med framför tv:n.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag funderade också på en welshcob, men det blev ett fullblod i stället;) Nästa kanske, eller en till:angel:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Nepp,jobbar ständig natt och då har man gott om tid för att rida:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Delvis KL

Åh. Jag trodde att alla här var tankeläsare eller kunde läsa allt mellan raderna ;)

Vad jag menade var att mindre ponnisar ofta skulle må bra av tillridning eftersom de ofta bara rids av barn. Jag är väldans förtjust i de små liven, men får hålla mig till arbete från marken / vid hand eftersom jag är av normalstorlek.

F ö är det ponnyer jag sitter på till vardags...... Men av större modeller.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Aha du menade de riktigt små söta,hmm vet ju att din dotter har en fin ponny,skäms nu:o
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har hållit på aktivt i 40 år...och möter mysterier hela tiden så bered dig på ett mystiskt liv med häst:rofl:

Kan inte annat än hålla med.... Man lär sig nya saker precis hela tiden och trots att jag och Kamel kilat stadigt i 4 år hittar jag nya sidor å knappar på honom som jag inte visste fanns.... Så ett pågående mysterium är det alltid:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 212
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 276
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 279
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 192
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp