Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?
Guuud vilken historia med hovis
När jag pratade med honom på tisdag när han dumpade mig sittandes i stallet och vänta så sa han tordag kväll. Mycket bra tid humm... så exakt liksom.
Så jag skickade ett sms (han svarade inte på mobilen) kl 12.00 igår och frågade "
kommer du att komma idag torsdag kväll som vi kom överens om i tisdags?" Fick aldrig något svar så jag åkte till stallet kl 17.00 för att vänta på honom. Ville inte riskera att han kom när jag inte var där. Klockan 18.20 ringde jag honom för jag hade ännu inte hört av honom. Men inget svar. Smsade "
Har försökt att nå dig. Vet inte om du kommer ikväll. är i stallet nu." Fick då ett sms tillbaka att han åkte från XXX om 10 min mot mig. Det tar ca 1 tim från XXX till mig. Klockan 21.30 dök han tillslut upp. Då har jag alltså väntar i 4½ timme.
Så för honom tog det 2½ timme att köra från XXX
Slängde åt han pengarna och sa att han fick klara sig själv och åkte hem fly förbannad. Har fixat ny hovis till nästa gång. Det kommer att bli den dyra hovisen. Det är fler med strul-hovis som vill byta så vi går ihop och delar på hanns extra reskostnad. Nackdelen är att de alla har unghästar som behöver verkas mycket oftare en min gammelpålla. Hennes växer inte så fort längre.
Men nu är sadelkammaren skinande ren liksom övriga stallet. Manen ryckt, Kelly extremt välbostad, utrustning polerad ochatt i perfekt ordning. Ville koka kaffe när jag väntade igår men någon hade nått mögelavelsprojekt på gång i kaffebryggaren. Funderade på att värma upp det och bjuda hovis på
Men idag skiner solen så attans vad här ska ridas. Bara hon inte råkat ut för en Lobellskoning nu så hon är halt.
Kram Voff och Kelly med skor.