Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min häst är en sån som bits fram och sparkas bak, när jag rider i ridhus och det är en annan där så håller jag mig alltid på andra sidan ridhuset. Visst har det hänt att man råkat ut för att ngn annan "nykomling" ridit upp i häcken på min häst men då har jag högt talat om att hen inte bör göra det då min häst mycket väl kan sparkas. Gör personen det igen så är det dennes problem, aldrig problem att rida samtidigt som ägarna eller de som frekvent använt ridhuset, de är vettiga nog att inte rida upp i häcken på ngn.
Eh var detta till mig?
Jag sitter inte livrädd på min häst, jag klara av att rida min häst bland andra och gör så varje dag inga som helst problem. MEN om du kommer med din häst som bockar och brallar och du dessutom väljer att prygla upp den mitt framför nosen på min häst då försvinner all mening med min ridning för då får jag istället sitta och lugna ner min häst så att den kan slappna av och fortsätta arbetet som vi är där för.
Jag säger tyvärr inte till jag önskar att jag vore mer "kärring" som vågar ryta till.
Fast ärligt talat, det är ju din häst och ditt ansvar. Det är aldrig någon annans fel att din häst sparkas och bits. Uppfostra din häst istället för att skylla ifrån det dåliga beteendet på andra!!
Är det våldtäktsoffrets fel att denne blev våldtagen också? Enligt din logik är det ju det.
*kl*
I våra ridhus råder vilda western...
Väldigt få följer de oskrivna ridhusreglerna och jag hatar det
Har man en spänd och flyktbenägen häst som jag har så får man hela tiden sitta på sin vakt när dessa kommer in och kör sina race helt utan respekt för andra. Jag menar har man tex en häst som bockar, sparkar och beter sig oridbar så kanske man ska förvarna de andra att jag håller mig här nere och galoppera en stund till h*n lugnat ner sig.. men icke man kör hela racet i hela ridhuset precis överallt..
Och de andra dårarna är de som släpar in barnvagnar och hundar i ridhuset... och veckans pris tog personen som tog med sig in en bilbarnstol med en nyfödd och placerade den på en pall i ena hörnet på ridhuset....
Några minuter efter jag sa till dem att ta upp barnet på läktaren så kraschade en av racerhästana i ett hinder och skrämde min så han sparkade bakut åt just den hörnan..... red förbi läktaren och sa... Förstår du nu vad som hade hänt om du inte flyttat barnet....
Du skämtar väl? Finns det verkligen så urbota korkade människor som ställer babyskydd och barnvagnar nere i manegen där folk rider?!
Kl
Ha skrivna ridhusregler uppsatta . Tyvärr behövs övertydlighet .
Följs inte reglerna så ta det med ansvarig i stallet .
Fast ärligt talat, det är ju din häst och ditt ansvar. Det är aldrig någon annans fel att din häst sparkas och bits. Uppfostra din häst istället för att skylla ifrån det dåliga beteendet på andra!!
Är det våldtäktsoffrets fel att denne blev våldtagen också? Enligt din logik är det ju det.
Och enligt din logik behöver ju ingen ha koppel på sina hundar. Självklart ska främmande hundar kunna komma framspringande. Eller bilförare bekymmra sig om att hålla avstånd till ett ryttarekipage eller inte hänga sig på signalhornet, lite ska väl hästen tåla. Eller så accepterar man alla det är levande djur vi talar om, att alla inte är perfekta och visar förståelse genom enkla saker som att ha kontroll över sina hundar, visa hänsyn i trafiken och inte bromsa sin häst genom att rida in i någon annan hästs rumpa.
Fast nu missförstod du mig verkligen - poängen är just att folk ska ha sina hundar kopplade ifall de inte har sådan lydnad på dem att det går att ha dem lösa!! Min poäng är att alla djurägare får ta ansvar för sina egna djur och se till så att de sköter sig. Det ska inte vara oss andras problem att vissa inte kan kontrollera sina djur.Och enligt din logik behöver ju ingen ha koppel på sina hundar.
Och enligt din logik behöver ju ingen ha koppel på sina hundar. Självklart ska främmande hundar kunna komma framspringande. Eller bilförare bekymmra sig om att hålla avstånd till ett ryttarekipage eller inte hänga sig på signalhornet, lite ska väl hästen tåla. Eller så accepterar man alla det är levande djur vi talar om, att alla inte är perfekta och visar förståelse genom enkla saker som att ha kontroll över sina hundar, visa hänsyn i trafiken och inte bromsa sin häst genom att rida in i någon annan hästs rumpa.