Sv: Hångla med en gift man
Jag läser vad som skrivs, och det ger faktiskt en bild (om man läser övriga inlägg som ger respons på samma) av relation(er) där man har fullständig redovisningsskyldighet och där ingen någonsin ens får titta åt någon annan. "Du ska inga andra Gudar hava jämte mig", faller osökt (?) i tanke.
Ser inte problemet i att min partner faktiskt blir kåt på någon annan, problemet blir ju om vi har en överenskommelse som inte hålls. Det handlar ju inte om att pippa som kaniner i buskarna, men det kan väl ändå inte vara helt ovanligt att man i en livslång relation under någon punkt i tiden blir förälskad/kåt/intresserad av någon annan än den fasta partnern? Att man sedan inte väljer att hoppa i säng med detta objekt, är för mig en helt annan fråga.
Men i vissa inlägg verkar det som att om någon av parterna så mycket som tittar efter en trevlig pojke/flicka på stan, är det direkt slutet för relationen eftersom det är att betrakta som otrohet (i sinnet).
Lite väl mycket kissnödig katolsk anda för min personliga del.
Kissnödig katolsk anda får stå för dig!
Det är typiskt buke att vända och vrida på alla ord och meningar som skrivs för sin egen vinning skull och för att såga andra som inte har samma åsikt. Det är typiskt buke att dra allting till sin spets och överdriva varenda en stavelse som skrivs.
Jag har inte någonstans skrivit att man inte får titta på någon annan när man är i ett förhållande med mig, tvärtom har jag upprepade gånger försökt tala om att för mig är det skillnad på att vara kåt på och att titta på en snygg rumpa som går förbi. Jag gillar händer och armar. Det tänder jag på. Däremot inte på folk jag inte har förhållande med för där är känslan att det är fint! Tänder/blir kåt på blir jag på min partner, uteslutande. Jag har väl haft turen att hitta de enda partnerna som finns som känner likadant, vad vet jag, men vi har i alla fall inte haft behov av någon annan för att göra vårt förhållande bättre.
Ni hävdar att det är fysiskt och biologiskt att bli kåt på andra människor- jag hävdar att det OCKSÅ kan vara rent psykiskt på en annan människas person och inte alls utseendet. Så har det varit för mig och den jag haft ett förhållande med. Min man kunde skicka ett sms med orden "fy fan vad kåt jag är på dig nu, ska vi ha sex sedan?" när han stod i kön på ICA eller satt i bilen (eftersom det här är buke så måste jag tillägga att nej han smsade inte när han körde bil) på väg hem eller väntade på bussen eller stod på banken osv. Det var inte på en brud i närheten utan det var på mig, på min person. För så jävla ful som jag är så blir inte en enda människa kåt på mitt utseende utan det var på mig, den som är jag. Hur jag vet det?
Hur vet stollan att jag inte var kåt på henne när hon sov i samma säng? Hur vet Martha att jag inte är kåt på henne när jag ser en bild på härligt glada henne? Hur vet MacGyver att jag inte var kåt på honom när han låg och sov helt oskyldigt eller när jag försökte ha kuddkrig med honom kl 6 på morgonen som någon jäkla barnrumpa? Hur vet jag att han inte var kåt på mig när han såg mig sovande i pyjamas? Hur vet jag att folk inte blir kåta på mig när de ser foton på mig på facebook eller läser mina tråkiga statusar där?
Man litar på folk, man får ta dem på orden, man tror på det de säger, man lurar inte vandra, man ljuger inte om viktiga saker som känslor, kåthet, förtroende. Jag blir inte kåt på mina vänner, de blir inte kåta på mig. Jag blev kåt på min man och enbart min man när vi var ihop, han skulle inte ljuga om det inför mig.
Att dra upp hur han var här i en otrohetstråd är ett slag under bältet och det tror jag nog att mer än jag tycker här. Att såga honom och tro att ni vet allt om honom är bara för jävligt. Han var inte världens bästa människa, en jäkla barnrumpa ibland, men vi var båda unga dessutom. Han var inte kontrollerande, han hade inget emot hur jag klädde mig, var jag var utan att tala om det, vem jag umgicks med, att jag hade killkompisar som jag skämtade med osv. Han ljög inte om kåthet, han var kåt på mig och ingen annan, han älskade mig och ingen annan. Han blev vuxen dagen innan han dog, för då låg han på sjukhuset och fick sig en jävla tankeställare om hur han varit och att han inte varit rädd om mig, tagit mig för givet, tagit livet för givet. Ni som minns alla mina trådar, minns ni det? Petruska? Mandalaki? Ramona? Minns ni hans ord? Det gör jag. Varenda en stavelse. Och tro mig när jag säger det att det var det finaste han någonsin sagt och det gör så jävla ont fortfarande att han inte fick uppleva en enda dag till med mig och jag med honom! Min man dog! Den jag älskar än i dag, den som älskade mig. Den enda människa som ens har älskat mig på riktigt och som någonsin kommer göra det!
Jag förstod hans ord, de var sanna, de kom från hjärtat. Hur ni har mage att säga att jag helgonförklarar honom och inte vill se hans dåliga sidor, det är bara för jävligt och inte ett dugg rättvist mot mig. Jag har inte fullt i min PMlåda, så ni hade kunnat skicka ett PM till mig och påminna mig ifall ni tyckte att det var en viktig detalj i diskussionen.
Att jag under diskussionens gång har funderat på om jag skulle bryta upp ett förhållande med en man som blivit kåt på en person i den här jäkla icakön eller om jag skulle acceptera det som en del av honom, det här väl diskussionen till? Att man kan ändra sig, fundera på saker? Jag ändrade mig från att tycka dumpa till att säga att jag nog kanske inte vet hur jag skulle göra i en sådan situation då jag aldrig varit i en sådan situation förut. Att missförstå det är bara korkat. Att orden bli kåt på förväxlas med att titta på är bara korkat. Att kalla det redovisningsskyldighet när man öppet har en överenskommelse (som var ett ord ni drog upp och skämtade om tydligen, himla kul) om hur vårt förhållande ska vara är också precis lika dumt! Läs om, läs rätt.
Jag är inte asexuell bara för att jag inte onanerar eller fantiserar om någon, eller för att jag inte tycker sex är det bästa jag vet. Jag har haft bra sex om än sällan och jag har haft mängder med dålig sex, men jag kan leva utan sex helt. En kram, en puss är i mina ögon mycket mer ärligt, ett bevis på kärlek i jämförelse med sex som är ett fysiskt begär. En kram är inte egoistiskt som sex är Jag blir äcklad av tanken på kåta män som tindrar med ögonen och vill ha sex för sexets skull, när jag haft sex med någon är just det beteende avtändande och ..skrämmande, jag fixar inte det. För mig ska sex inte var "hårt" eller sexsex som någon uttryckte det. Det förekom inte. Det ska vara av kärlek. För mig är att älska någon en psykisk grej, inte fysisk.
Jag tror flera här vet varför jag har en liten avig inställning till sex. Jag vet att Petruska vet i alla fall, och Ramona också. Jag har tagit upp det på buke förut i några trådar också så alla ni som har bra minne kanske minns det också?
Jag vet att jag låter helt sjuk, ursäkta för det. Vi kan inte alla vara friska i här i världen. Fanny, jag tror att du har en hand som det står "vi gillar olika " på som bild? Hörni, får vi vara olika?