Hångla med en gift man

Sv: Hångla med en gift man

Nu var vi där igen, jag dömer inte en enda. Jag beskriver mina känslor!

Om det inte är dömande, vad är det då? Känslor har inte frisedel på den punkten. Om jag känner att bögar är skrämmande (för att ta ett exempel som ligger så långt ifrån verkligheten som möjligt), gör det mig icke-dömande och icke-homofobisk bara för att det är en känsla inblandat?

Känslor är inte något som per automatik äger en och är "rätt" att behålla.

Jag tycker du har uttryckt dig ganska dömande genom att generalisera.

Exempel:
Att ha romantisk middag och tindra med ögonen av kärlek är kanske inte det mest respekterande man kan göra mot sin flickvän, eller?

Jag tycker det är motbjudande med män som är kåta på andra kvinnor men inte är ärliga nog att tala om det för den de är tillsammans med.
Det är fegt.

Du beskyller mig för att ha dragit upp en massa saker jag inte ens reflekterat över - jag ber av respekt citera VAR jag ö h t nämner något enda litet ord om din man och ert förhållande. Du slänger lättvindigt i huvudet på mig att jag skulle dragit in både det ena och det andra, och uppmanar mig att "läs om läs rätt".

Ingen diskussionsteknik jag tycker är värd att bemöta ö h t, känns mest som du vill slänga skit.

F ö vill jag kommentera att om någon blir kåt på mitt utseende är det väl varken mer eller mindre fult eller fel än om någon blir kåt på "den jag är" (för att citera dig, Enya). Mitt utseende är en del av den jag är, men det verkar som du verkligen hårdslaktar det du själv anser vara mindre värt (det måste vara kärlek så som du ser kärlek, annars är det inte något värt i dina ögon).

Du beskyller mig för att ha dragit upp en massa saker jag inte ens reflekterat över - jag ber av respekt citera VAR jag ö h t nämner något enda litet ord om din man och ert förhållande. Du slänger lättvindigt i huvudet på mig att jag skulle dragit in både det ena och det andra, och uppmanar mig att "läs om läs rätt".

Ingen diskussionsteknik jag tycker är värd att bemöta ö h t, känns mest som du vill slänga skit.

F ö vill jag kommentera att om någon blir kåt på mitt utseende är det väl varken mer eller mindre fult eller fel än om någon blir kåt på "den jag är" (för att citera dig, Enya). Mitt utseende är en del av den jag är, men det verkar som du verkligen hårdslaktar det du själv anser vara mindre värt (det måste vara kärlek så som du ser kärlek, annars är det inte något värt i dina ögon).

Jag glömde skriva "delvis knapplån". Allt var inte till dig.

Ja jag dömer otrogna män. Och kvinnor.

Men jag anser inte att jag dömer människor som blir kåta på folk i kön på ica eller på bussen. Det är väl så de funkar.

Skojar du eller? Hur kan du veta det? Exakt vad vet du om vad min sambo vet och inte?

Du har ingen aning om vad jag och sambon har för överenskommelse. Du har ingen aning om hur jag lever. Du har ingen aning om någonting alls egentligen. Mer än det jag möjligtvis skriver på Buke. Du får jättegärna hitta någonstans där jag skriver att min sambo inte har en aning och att allting sker bakom hans rygg.

Om jag minns rätt skrev hade vi och några andra en rätt lång diskussion om just ditt förhållande. Det var diskussionen om varför du inte kan berätta åt din man att du är otrogen. Du sa då att han inte ville att du har sex med andra, men att han visste att du ville det oavsett din åsikt. Sen skrev du att han inte visste om att du var otrogen.

Fast det kanske inte alls var du, utan någon helt annan.

Om du läser lite längre i tråden ser du att jag missat att din man nu tydligen vet om att du är otrogen (eller nja, otrogen är du ju inte, men ligger med någon annan än din man) och ber om ursäkt för att jag skrev nåt som inte längre stämmer.

Men du dömer ju helt efter dina egna ramar. Min partner är vare sig feg, oärlig eller otrogen när hen inte rapporterar till mig om sin kåthet.

Om det inte är dömande, vad är det då? Känslor har inte frisedel på den punkten. Om jag känner att bögar är skrämmande (för att ta ett exempel som ligger så långt ifrån verkligheten som möjligt), gör det mig icke-dömande och icke-homofobisk bara för att det är en känsla inblandat?

Känslor är inte något som per automatik äger en och är "rätt" att behålla.

Jag tycker att kåthet mot mig är skrämmande, kan du förstå det? Kan du förstå varför?

Funkar det bättre att förstå ifall jag skriver så här- om någon är kåt på mig så blir jag rädd. Är det lättare att förstå då?

Den rädslan ihop med att jag tycker att det är äckligt, är det lättare att förstå? Jag dömer inte människor som blir kåta på vem som helst det klickar med för dem, jag tycker bara inte om kåtheten som sådan. Jag dömer inte människor som tycker om vitlök, trots att jag tycker att det är äckligt. Jag dömer inte människor som tycker om sex, trots att jag inte föredrar det. Jag dömer inte imzork (ursäkta om jag skriver ditt namn fel) för att hon är väldigt sexuell av sig och öppen med det bara för att jag är tvärtom. Varför skulle jag? Har du svårt för att acceptera att jag inte gillar kåthet?

Men du dömer ju helt efter dina egna ramar. Min partner är vare sig feg, oärlig eller otrogen när hen inte rapporterar till mig om sin kåthet.

Men om han inte är otrogen enligt era ögon, var är problemet då?

Jag tycker att det är fegt när någon är otrogen mot någon annan, om man har ett förhållande där någon av parterna inte vill bli bedragen eller inte vill att den andra sitter på middagar och trånar efter nån annan.

Enya.....jag blir heller inte fysiskt kåt på andra när jag är i ett förhållande, för att bli kåt måste jag hångla o jag hånglar inte med andra då.
..sen tittar jag inte på porr heller för jag tycker det är så fejkat allt jag har sett , däremot kan jag onanera o då blir jag såklart kåt.

Men vad som finns i en huvud finns ju där, ingen kan ju kontrollera mina egna tankar... jag ids inte bedra min partner...skulle jag göra det skulle jag nog tala om innan o då blir det ju ingen otrohet.

Tyvärr är jag alldeles för ärlig för att gå bakom ryggen på folk , i allra högsta grad såna som står mig nära..klarar inte av att leva med lögner o fejkliv.

Vad trevligt att jag inte är ensam om att inte bli kåt på någon bara så där. Vi tillhör visst inte normen! :p

Jag tycker att kåthet mot mig är skrämmande, kan du förstå det? Kan du förstå varför?

Funkar det bättre att förstå ifall jag skriver så här- om någon är kåt på mig så blir jag rädd. Är det lättare att förstå då?

Den rädslan ihop med att jag tycker att det är äckligt

När du skriver såhär borde du till och med förstå själv att ditt förhållningssätt verkar ganska skadat och skilt från den stora massan.

Om jag minns rätt skrev hade vi och några andra en rätt lång diskussion om just ditt förhållande. Det var diskussionen om varför du inte kan berätta åt din man att du är otrogen. Du sa då att han inte ville att du har sex med andra, men att han visste att du ville det oavsett din åsikt. Sen skrev du att han inte visste om att du var otrogen.

Fast det kanske inte alls var du, utan någon helt annan.

Om du läser lite längre i tråden ser du att jag missat att din man nu tydligen vet om att du är otrogen (eller nja, otrogen är du ju inte, men ligger med någon annan än din man) och ber om ursäkt för att jag skrev nåt som inte längre stämmer.

Den diskussionen minns jag likadant som du minns den.
Men vad som hänt efter den har jag heller ingen aning om?

Fast det du hade problem med var ju även om din partner skulle vara kåt på någon annan. Och du dömde även ut mannen som nämnts i trådstarten trots att du inte vet vilken överenskommelse han och frun har. Och trots att hans kåthet inte riktade sig mot dig.

Fast det du hade problem med var ju även om din partner skulle vara kåt på någon annan. Och du dömde även ut mannen som nämnts i trådstarten trots att du inte vet vilken överenskommelse han och frun har. Och trots att hans kåthet inte riktade sig mot dig.

Det gjorde jag för att jag tolkade det som att han var otrogen mot sin flickvän.

Jag vill inte ha en partner som blir kåt på andra i icakön, jag dömer inte honom för det. Jag tycker inte om kåthet för jag tycker att kåthet är skrämmande och äckligt. Det handlar inte om dömande av andra. Det handlar om mina känslor inför det.

När du skriver såhär borde du till och med förstå själv att ditt förhållningssätt verkar ganska skadat och skilt från den stora massan.

Har jag någonstans skrivit att mitt förhållningssätt är vanligt/normalt/rätt/eller vad som helst? Men jag är fortfarande inte ENSAM om att känna att man själv inte blir kåt på någon i icakön. Uta att man ens har några konstiga tankar/känslor/erfarenheter/upplevelser bakom sig, utan man är fullt normal.

Men om han inte är otrogen enligt era ögon, var är problemet då?

Jag tycker att det är fegt när någon är otrogen mot någon annan, om man har ett förhållande där någon av parterna inte vill bli bedragen eller inte vill att den andra sitter på middagar och trånar efter nån annan.

Ja, det kan vara fegt, men det kan också vara så att man inte själv "väljer" att bli förälskad eller förlora sina känslor för den man lever med.

Om man tänker motsatsen till "feg", så skulle det vara "modig" och är det då modigare att utifrån en intensiv känsla bara göra slut och därmed bespara sin partner de otrogna tankarna, men bjuda på skilsmässan?

Jag vet att det inte är svart/vitt och vi har olika grader av moral och känsla av ansvar för andra.

Jag har följt tråden och skummat lite, men jag ser att du blir hårt ansatt för att du inte följer Buke-normen utan tänker annorlunda. Det tycker jag är starkt, även om jag inte riktigt ser logiken i dina resonemang.

Har jag någonstans skrivit att mitt förhållningssätt är vanligt/normalt/rätt/eller vad som helst? Men jag är fortfarande inte ENSAM om att känna att man själv inte blir kåt på någon i icakön. Uta att man ens har några konstiga tankar/känslor/erfarenheter/upplevelser bakom sig, utan man är fullt normal.

Att inte någonsin bli attraherad av någon tror jag är ovanligt, men det innebär inte att det inte förekommer. Jag resonerar som så att eftersom jag finner en del personer sexiga i min närhet/på ica eller var som helst - då får jag leva med att min partner kanske känner likadant. Det är för mig ingen stor grej, men att gå till sängs med andra skulle jag se som otrohet.

Jag skulle inte se det som "bara en grej" - utan tänka att det är något i min relation som inte stämmer och om det kallas otrohet eller annat, det är inte så väsentligt.

Men jag är fortfarande inte ENSAM om att känna att man själv inte blir kåt på någon i icakön.

Nix, det har inte hänt mig heller :)

Tvivlar starkt på att det skulle hända faktiskt.

Men, jag tror inte bara att det alltid behöver handla om att bli kåt på nån.

En gång var jag med om nåt otroligt strange - satt på banken och väntade på min tur och in kommer en tjej, troligtvis några år yngre än mig. Jag reagerade väldigt konstigt på henne, fick lixom hejda mig från att säga hej till henne och hade en underlig känsla om att jag på något sätt kände denna tjej (som jag aldrig sett tidigare) och det kändes som att vi hade ett slags band mellan oss. Men jag la band på mig och sa varken hej eller nåt annat, men det var väldigt tråkigt att gå ut från banken och lämna henne bakom mig.

Så jag vet inte, ibland kanske det handlar om att man på nåt sätt synkar på exakt rätt sätt med varandra? Att cellerna matchar :)

Ja, det kan vara fegt, men det kan också vara så att man inte själv "väljer" att bli förälskad eller förlora sina känslor för den man lever med.

Om man tänker motsatsen till "feg", så skulle det vara "modig" och är det då modigare att utifrån en intensiv känsla bara göra slut och därmed bespara sin partner de otrogna tankarna, men bjuda på skilsmässan?

Jag vet att det inte är svart/vitt och vi har olika grader av moral och känsla av ansvar för andra.

Jag har följt tråden och skummat lite, men jag ser att du blir hårt ansatt för att du inte följer Buke-normen utan tänker annorlunda. Det tycker jag är starkt, även om jag inte riktigt ser logiken i dina resonemang.

Jag håller med om att man inte själv styr sina känslor och kan bli förälskad i någon annan trots att man har en partner. Är det då rätt att tillåta sig löpa linan ut med sin nya förälskelse bakom ryggen på den partner den redan har? (bakom ryggen betyder i mina ögon att hon inget vet)

Jag ser att du uttrycker dig om en "intensiv känsla" och tolkar det som förälskelse och inte handling, tolkar jag rätt då? Om en man nu blir förälskad i en annan kvinna men inte gör något med henne, borde han ändå inte berätta för sin partner om sina känslor? Själva berättandet behöver ju i sig inte leda till skilsmässa, menar jag. Det kanske gör det, kanske inte. I mitt fall kanske det skulle göra det då jag inte vill ha ett sk öppet förhållande.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 939
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 979
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka